۶۸۲۲۹۷
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

«بی‎عدالتی» می‌تواند باعث نابودی یک کشور شود

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا، بر این عقیده است که نبود عدالت اجتماعی در کشور ما برخلاف سایر کشورهای دنیا مانند سوئد و نروژ، به شدت وجود دارد و اگر دنیا را همانند یک روزنامه بدانیم، کشور ایران در قست حوادث آن قرار گرفته است.

رویداد۲۴: حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا، بر این عقیده است که نبود عدالت اجتماعی در کشور ما برخلاف سایر کشورهای دنیا مانند سوئد و نروژ، به شدت وجود دارد و اگر دنیا را همانند یک روزنامه بدانیم، کشور ایران در قست حوادث آن قرار گرفته است.

رهبرانقلاب چندی قبل و در میان جمعی از مردم آذربایجان شرقی، از نبود عدالت و عقب‌ماندگی در این بخش صحبت کردند و فرمودند: «پیشرفت در عرصه های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می کنیم که عقب مانده ایم و باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم.»

پیش از این نیز آیت‌الله‌خامنه‌ای به وجود فساد در سیستم اقتصادی کشور اشاره کرده و اعلام کردند:«عدالت لازم است؛ باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌هاست، یک سرش را که می‌زنی با شش سر دیگر حرکت می‌کند، از بین بردنش آسان نیست. برخورد با آن کسانی که منتفع از فساد هستند کار بسیار سختی است ولی از آن کارهایی است که حتماً باید انجام بگیرد.»

اعلام صریح وجود فساد و بی عدالتی در کشور و در همه ابعاد از سوی رهبر انقلاب و برخی از مسئولین، همه و همه نشان دهنده این است که ما همچنان و بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، نتوانسته ایم به آن خواسته‌های که برایش دست به انقلاب زدیم برسیم و مدینه فاضله‌ی مد نظر را شکل دهیم. هرچند که رهبر انقلاب به طور دقیق از وجود ایرادات در دستگاه‌ها و سایر نهادهای کشور صحبت می‌کنند، برخی از مسئولین اما در رفتار و سخنانشان به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی هیچ‌گونه ایراد و ضعفی در دستگاه‌های ما نیست و از همین رو هم قدمی برای حل و رفع آن‌ها نمی‌کنند.

حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عقب‌ماندگی کشور در موضوع عدالت گفت: اصول سیاسی در تمامی ادیان از جمله اسلام، برای اداره جامعه تأملات و تفکراتی نظری درباره مفاهیمی چون عدالت، آزادی، برابری، جامعه مدنی و ... دارد و هنگامی مورد قبول مردم واقع می‌شود که با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه، زمینه‌های اجرا و عملی شدن بیشتری برای آنها فراهم شود.

بیادی ادامه داد: بی‌تردید، هدف از تولید علم و نظریه‌پردازی در مورد استقرار عدالت اجتماعی در جوامع کنونی، رفع مشکلات نظری برای روشن شدن نقشه راه و بسترسازی جهت کاهش فاصله بین قول و عمل است، که پارامترها و ابعاد مشهودتر عدالت‌ اجتماعی برای بالا بردن توان عملی و اجرایی در جامعه و برای بالا بردن فرصت‌های کلیدی در زمینه توسعه اجتماعی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه، اگر تصویر ذهنی کارگزاران از عدالت اجتماعی شفاف‎تر و بر آن اساس تربيت شوند، می‌توان به تحقق عدالت در جامعه امیدوار شد، تصریح کرد: تعریف عدالت‌اجتماعی در هر فرهنگ و اقلیمی می‌تواند متفاوت باشد، اما آنچه مسلم است فاصله تفاوت‌ها آنقدر زیاد نیست و می‌توان به طور قطع به یقین گفت که فصل مشترکِ مقوله عدالت‌اجتماعی در جوامع کنونی بسیار زیاد و قابل درک و اجراست، که در همین زمینه می‌توان به قانون حقوق بشر اشاره کرد. فلذا عدالت‌اجتماعی متعلق به همه است، یعنی دسترسی به فرصت‌ها و عدالت‌اجتماعی حقی است که همه مردم استحقاق دسترسی به آن را باید داشته باشند. به تعبیری دیگر، جهان‌کنونی باید عدالت‌اجتماعی را در قلب و درون خود جای دهد و به‌عنوان یک اصل مهم و حیاتی برای رشد و توسعه پایدار آنرا باور داشته باشد، زیرا در غیراینصورت در همه زمینه‌ها دچار مشکل و بحران جدی خواهند شد.

عضو اسبق شورای‌شهر تهران، ادامه داد: سؤال این است چگونه می‌توان در کشوری که داعیه پیروی از برترین دین و امامانی معصوم علیهم‌السلام را در اصول و فروع و اخلاق خود دارد، عدالت اجتماعی را مستقر نمود؟ همچنان که همگان واقفند مردم ما علیرغم داشتن همه پارامترهای بالاى مذهبی و دینی، فرهنگی اصیل و با هویتی مدنی با تاریخی ۲۵۰۰ ساله، چگونه در پائین‌ترین سطح عدالت اجتماعی قرار دارند.

بیادی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهکارها برای رسیدن به عدالت‌ اجتماعی فعالیت و کارکردن براساس برنامه اما صادقانه و بی ریا و با کرامت نفس مانند زمان جنگ است، خاطرنشان کرد: این عدالت طبیعتا باید از «مسئولین شجاع و متعهد» شروع شود که متاسفانه وجود باندهای متصل به قدرت و ثروت مانع از اسقرار سیستمی پویا و علمی در ساختار اجرایی و مدیریتی کشور شده و تمام نفع آنان در نابسامانی جامعه است. مردم ما همیشه باید بطور مستمر در جامعه‌ای پراضطراب و پر هیاهو زندگی کنند و علیرغم داشتن آسایش نسبی، آرامش آنان با مخاطره همراه باشد. به‌قول معروف اگر دنیا را روزنامه‌ای فرض کنیم، کشور ایران بخش حوادث آن روزنامه خواهد بود. پس باید برای رسیدن به نقطه نزدیک به مطلوب و حداقل عدالت اجتماعی نیازمند یک سم زدایی و پالایش در افکار و رفتار سازمانی و ساختاری هستیم.

دبیرکل جمعیت آبادگران در رابطه با معضلات و مشکلات پیش روی اسقرار عدالت اجتماعی اظهار داشت: عدم وجود احزاب فراگیر، عدم شایسته ‌سالاری در مدیریت‌های اتوبوسی و بعضا خانوادگی، وجود مدیریت‌های جزیره‌ای در موضوعات مختلف و عدم بکارگیری و استقرار مدیریت یکپارچه در اداره عمومی‌کشور، فساد مشهود و بی رحمی در بعضی ادارات مانند مدیریت تامین اجتماعی ضعیف و باندی، بانک‌های شبیه به قمارخانه‌ و لاتاری، بانک مرکزی مستأصل، اداره مالیاتی بی رحم و ثبت اسناد و شهرداری و "قص علی‌هذا" از موانع استقرار عدالت محسوب می‎شوند که می‌توانند باعث نابودی یک کشور باشند.

بیادی با مثالی در مورد کشورهای موفق در ایجاد و برقراری عدالت اجتماعی افزود: شک نکنید در کشورهای توسعه یافته به‌خوبی توانسته‌اند بصورت بدبینانه حداقل ۷۰ درصد عدالت‌اجتماعی را فرهنگ‌سازی کرده و به منصه ظهور و اجرا درآورند. این کشورها اگر هم دارای امنیت اقتصادی هستند بخاطر این است که یکی از پارامترهای امنیت کشور آنان «عدالت‌اجتماعی» است که به تبع مثبت آن، اقتصاد و سیاست و فرهنگشان هم دارای امنیت شده، که مردم آن کشور هم آسایش دارند و هم آرامش.

بیادی، در ادامه افزود: به طور مثال، پارامترهای عدالت‌اجتماعی بر اساس تحقیقات صورت پذیرفته در کشورهای اسکاندیناوی مانند سوئد و نروژ می‌تواند الگوی خوبی برای کشور ها باشند. اگرچه شاید بعضی از کارهایشان در کشور ماقابل هضم و تحمل نباشد اما نمی‌توان از زیبایی‌های مدیریت‌های اجتماعی آنان از باب «فاعتبروا یا اولی‌الابصار» غافل شد و چشم پوشی نمود. مثلا در کشور سوئد سود بانکی در حداقل ممکن قرار دارد و تمام پول دولت صرف ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم و کشورشان می‌شود. حتی برای مسلمانان بانکی بدون ربا تأسیس نموده‌اند و کلّاً‌ تعلقات اجتماعی و ملی به وضوح و صادقانه قابل رؤیت است.

این فعال سیاسی، در ادامه یادآور شد: به همین دلیل است که پیروان همه ادیان الهی در تمامی اعصار بخاطر احساس بی‌عدالتی و فشارآمدن به روح و روان آنان با مشاهده ظلم و نداشتن قدرت و پناه لازم منتظر منجی عدالت گستری بوده و هستند تا با قدرت الهی خود بیاید و بینی مستکبران را بخاک مذلت بکشاند و ظلم و ستم را از بین ببرد و طعم شیرین عدالت را برای همیشه به مردم بچشاند. فلذا دعای همیشگی آنان با زبان و گویش های مختلف «اللهم‌عجل لولیک‌الفرج» بوده است و ما مسئولین باید از آن بزرگوار مدد بجوئیم و همچون رهبر فهیم، با عزت و با صلابتمان از مردم خوب و همیشه در صحنه عدرخواهی نموده و بیشتر از این با ادامه فساد اداری خانمان‌‎سوز مردم آزاری نکرده و بامشارکت حداکثری مردم ایثارگرمان ریشه فساد را خوشکانده و عدالت اجتماعی را با تغییر در روش‎ها و منش‎ها بحول و قوه‌الهی مستقر و توسعه دهیم ان‌شاءالله.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی مهرنجانی

      عدالت را دیدی سلامش را برسون

      پاسخ ها

      • مهدی رجائی نژاد

        حرف ازعدالت زیاد زده می‌شود ودر عمل هیچ از اینرو بی اعتمادی هرچه بیشتر وبیشتر و بیشتر و بیشتر خواهد شد

    • بدون نام

      وقتی همه در برابر فساد آچمز هستند کار ی نمی توان کرد

    • بدون نام

      عدالت بایدبدست چه کسی اجراشود؟؟!... بنظرم بایدازچین واردکنند....

    • بدون نام

      کابر 17.39 همین صحبت شما بی عدالتیه
      بخدا قدر مملکت مان را داشته باشیم

    • بدون نام

      ازخودت شروع کن!!!!ببین در جایی که الان هستی و نشستی به عدالت و عادلانه در این جایگاه هستی واقعا،،،به ندای درونت گوش کن برادرم

    • بدون نام

      وقتی نظارت نباشد


























































      وقتی نظارت نباشد،بی عدالتی داد خواهد زد.


      ا

    • بدون نام

      بی شک.

    • بدون نام

      جایی که اختلاس وحقوقهای نجومی ورانت خواری باشد. جایی برای عدالت نمی ماند! !!!!!

    • سعید

      شده عزیزم تازه خبر دار شدید

    • بدون نام

      عدالت یعنی شغل بودجه ایران و ایرانی هم وطن بدی به افغانی مهاجرخارجی حدود۱۶ملیون خرج چنتاکشور

    • بدون نام

      عدالت یعنی عدالت برا همه در همه زمینه ها بخصوص شغل که بیکاری بیداد میکنه عدالت یعنی عدالت علی علیه السلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج