۶۸۱۹۵۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

وزیر خارجه اسپانیا، نبض ایرانی‌ها را گرفت

این نخستین سفر یک وزیر خارجه اروپایی پس از اعلام نیت ترامپ در مورد بازنگری در توافق هسته ای است. در این سفر، وزیر خارجه اسپانیا پیام اتحادیه اروپا را به تهران رساند؛ پیامی مبنی بر التزام این اتحادیه به تمام تفاصیل توافق هسته ای با ایران، با وجود فشارهای آمریکایی، اسرائیلی و سعودی است.

انتخاب: این نخستین سفر یک وزیر خارجه اروپایی پس از اعلام نیت ترامپ در مورد بازنگری در توافق هسته ای است. در این سفر، وزیر خارجه اسپانیا پیام اتحادیه اروپا را به تهران رساند؛ پیامی مبنی بر التزام این اتحادیه به تمام تفاصیل توافق هسته ای با ایران، با وجود فشارهای آمریکایی، اسرائیلی و سعودی است. داستیس برای اطمینان دادن به ایران در این باره، از دیدار با موگرینی و همتای فرانسوی خود و عزم جدی آنها برای حمایت از توافق هسته ای با ایران و افزایش روابط اقتصادی با آن خبر داد.

رای الیوم چاپ لندن نوشت: وزیر خارجه اسپانیا نبض ایرانی ها را در مورد امکان افزودن بندهای تازه به توافق هسته ای گرفت و تهران با هر گونه تعدیلی مخالفت کرد.

این روزنامه عرب زبان در ادامه آورده است: آلفونسو داستیس، وزیر خارجه اسپانیا سفری دو روزه به ایران داشت که رسانه های اسپانیایی آن را فرصتی برای تقویت جایگاه تجاری این کشور در بازار ایران، پس از رفع تحریمهای تهران، می دانند.

این نخستین سفر یک وزیر خارجه اروپایی پس از اعلام نیت ترامپ در مورد بازنگری در توافق هسته ای است. در این سفر، وزیر خارجه اسپانیا پیام اتحادیه اروپا را به تهران رساند؛ پیامی مبنی بر التزام این اتحادیه به تمام تفاصیل توافق هسته ای با ایران، با وجود فشارهای آمریکایی، اسرائیلی و سعودی است. داستیس برای اطمینان دادن به ایران در این باره، از دیدار با موگرینی و همتای فرانسوی خود و عزم جدی آنها برای حمایت از توافق هسته ای با ایران و افزایش روابط اقتصادی با آن خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا مهلتی ۱۲۰ روزه به اتحادیه اروپا داده بود تا مذاکراتی را با تهران در مورد بازنگری در توافق هسته ای آغاز کند؛ در همین راستا دیپلماسی اروپایی تلاش کرد نبض ایران را در مورد آمادگی اش در زمینه افزودن بندهای تازه ای به توافق، بگیرد، اما پاسخ مسئولان ایرانی در دیدار با وزیر خارجه اسپانیا کاملا واضح بود؛ به گونه ای که داستیس به محض بازگشت به مادرید تصریح کرد مسئولان ایران اعلام کرده اند که توافق هسته ای خطر قرمز انهاست و هیچ گونه تعدیلِ حتی ساده ای را در آن نمی پذیرند.

این در حالی است که تاجران اسپانیایی در دیدار با وزیر خارجه این کشور در مورد تهدید های ترامپ برای کناره گیری از توافق هسته ای با تهران اظهار نگرانی کرده و بیم آن دارند که این تهدیدات به صورت مستقیم بر فضای روابط تجاری با تهران تاثیر منفی بگذارد. ایشان همچنین از دغدغه خود در خصوص عدم تمایل بانکهای اسپانیایی در تامین هزینه های طرحهای اقتصادی در ایران صحبت کردند و وزیر خارجه اسپانیا متعهد شد در این باره با وزیر اقتصاد گفتگویی داشته باشد تا با دادن وامهایی به شرکتهای اسپانیایی که قصد اجرای طرحهایی در ایران را دارند، موافقت کند.

دولتهای اروپایی بر این عقیده اند که ایران با بیش از ۸۰میلیون نفر جمعیت بازار مناسبی برای سرمایه های آنهاست؛ همانطور که مبادلات تجاری اسپانیا با ایران در سال ۲۰۱۶ افزایش محسوسی داشته و در سپتامبر ۲۰۱۷صادرات اسپانیا به ایران تا ۱۵ درصد رشد کرد و تعداد گردشگران اسپانیایی در ایران در سال گذشته به ۹۷۶۱ نفر رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      قطعا اروپا آمریکا را به قیمت ایران رها نخواهد کرد.خواهیم دید چگونه منزوی تر از گذشته به سوی ورشکستگی کامل اقتصادی سقوط میکنیم

    • بدون نام

      مدیران دانا= کشور آباد وآزاد

    • بهروز

      بالا رفتن دلار تا مرز ۵۰۰۰ توماندعملا ورشکستگی اقتصادی است.اروپا تاب تحمل و مقاومت در برابر تهدیدات و فشار امریکا ندارد. این جریان سرانجام خوبی ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج