جاباما
۶۸۱۶۶۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

سال ۲۰۱۷ از حیث حضور کارگردانان بزرگ سال ویژه ای نبود. شاید کریستوفر نولان، استیون اسپیلبرگ، گیرمو دل تورو و رایدلی اسکات را بتوان مهم ترین کارگردانانی دانست که امسال فیلمی برای اکران داشتند. هر چند چهره هایی مثل کاتری بیگلو، وودی آلن، جورج کلونی و آنجلینا جولی هم بودند که البته آثارشان چندان با نظر منتقدان همراه نبود.

ماهنامه دیار: سال ۲۰۱۷ از حیث حضور کارگردانان بزرگ سال ویژه ای نبود. شاید کریستوفر نولان، استیون اسپیلبرگ، گیرمو دل تورو و رایدلی اسکات را بتوان مهم ترین کارگردانانی دانست که امسال فیلمی برای اکران داشتند. هر چند چهره هایی مثل کاتری بیگلو، وودی آلن، جورج کلونی و آنجلینا جولی هم بودند که البته آثارشان چندان با نظر منتقدان همراه نبود. اما سال ۲۰۱۸ از این حیث کاملا متفاوت است و چهره های قابل توجهی در صف آثارشان قرار دارند.

کلنزمن سیاه

سه سال بعد از شای- رک، اسپایک لی کارگردان سیاه پوست سینمای امریکا با «کلنزمن سیاه» بر می گردد. اثری که داستان آن در کلرادو اسپرینگز روایت می شود و باز فیلمی در مورد سیاه پوستان است. «کلنزمن سیاه» در مورد یک کارآگاه آفریقایی- آمریکایی است که در شاخه محلی کوکلس کلان ها نفوذ می کند و در نهایت به ریاست آنها هم می رسد. با توجه به سیاست های نژادپرستانه دولت دونالد ترامپ احتمال دارد در صورتی که این اثر خوش ساخت از کار درآمده باشد فرصتی برای جایزه گرفتن نصیبش شود. با توجه به این که هنوز تاریخ اکران آن مشخص نشده اصلا بعید نیست که سازندگانش منتظر دیدن نتیجه کار و سرمایه گذاری احتمالی در فصل جوایز باشند. جان واشنگتن، پسر دنزل واشنگتن در کنار آدام درایور و تافر گریس از مهم ترین بازیگران ساخته جدید اسپایک لی هستند.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

اسپایک لی

نگران نباش او خیلی نمی تواند روی پا راه برود

ساخته جدید گاس ون سنت را قرار نیست در کن ببینیم و منتظر هو شدن آن باشیم. این فیلم همین ژانویه در ساندنس روی پرده می رود و برای اکران عمومی در ماه می برنامه ریزی می کند. فیلمساز 65 ساله اهل کنتاکی به سنت قریب به اتفاق آثار کارنامه کاریش این بار هم بازیگران درجه یکی دارد. او که در فیلم های قبلیش با چهره هایی مثل شان پن، مت دیمون، متیو مک کانهی و جاش برولین همکاری کرده در ساخته جدیدش سراغ واکین فینیکس، جوناهیل، جک بلک و رونی مارا رفته است. از آنجایی که این اثر محصول آمازون است به نظر می رسد تقریبا برخلاف قریب به اتفاق آثار قبلی ون سنت باید منتظر یک فیلم مخاطب پسند باشیم. «گران نباش او خیلی نمی تواند روی پا راه برود» در مورد جان کالاهان است که در 21 سالگی به دلیل تصادفی فلج می شود و به عنوان راهی درمانی رو به سوی نقاشی می آورد.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

گاس ون سنت

اولین نفر

بعد از موفقیت با «وپیلش» و بردن جایزه اسکار کارگردانی در ۳۲ سالگی به خاطر «لالالند» احتمالا خیلی از مخاطبین و منتقدین منتظر دیدن فیلم جدید دیمین شزل هستند. او این بار موسیقی جاز را کنار گذاشته و برخلاف دو اثر قبلی سراغ اقتباسی از زندگی نیل آرمسترانگ رفته است. «اولین نفر» همزمان با آغاز فصل جوایز آینده در ۱۲ اکتبر اکران عمومی می شود و شاید اولین بار آن را در کن، ونیز یا تورنتو ببینیم. این فیلم با بازی ریان گوسلینگ و کلر فوی ساخته می شود و نگاهی به عملیات پرحاشیه آپولو ۱۱ در روز ۲۰ جولای ۱۹۶۹ هم خواهدداشت.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

دیمین شزل

اگر خیابان بیل می توانست صحبت کند

بعد از آن که «مهتاب» در یک پایان بندی «لالالندی» توانست اسکار بهترین فیلم سال گذشته را ببرد، بری جنکینز کارگردان 38 ساله آن تبدیل به چهره ای مشهور شد. جنکینز که تا پیش از «مهتاب» فقط یک فیلم کارگردانی کرده بود به ناگاه و با ساخت فیلمی در حمایت از همجنس بازان خودش را در کنار بزرگ ترین چهره های تاریخ سینما می دید. جایگاهی که بسیاری از بزرگان سینما معتقدند استحقاق آن را نداشته. حالا این کارگردان سیاه پوست می خواهد خودش را با «اگر خیابان بیل می توانست صحبت کند» به اثبات برساند. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جیمز بالدوین است و روایت آن در مورد مرد سیاه پوستی است که به خاطر جرم نکرده دستگیر شده و همسر باردارش قصد دارد بی گناهی او را ثابت کند. ساخته جدید جنکینز بازیگر بسیار مشهور ندارد و شاید رجینا کینگ و دیوید فرانکو سرشناس ترین بازیگران آن باشند.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

بری جنکینز

مردی که دن کیشوت را کشت

اگر از طرفداران سینمای دیوانه وار و دیوانه کننده تری گیلیام هستید احتمالا سال هاست منتظر جدیدترین ساخته او مانده اید. ۲۸ سال از روزی که کار بر روی این پروژه را آغاز کرده می گذرد و طبق ادعاها هفده سال مشغول ساخت «مردی که دن کیشوت را کشت» بوده است. ساخته جدید تری گیلیام تلفیقی از ژانرهای ماجرایی، کمدی و فانتزی است. محصول جدید آمازون البته هنوز تاریخ پخشی ندارد و احتمال این که نخستین بار در یکی از جشنواره های صاحب نام روی پرده برود هست. در این فیلم جاناتان پرایس نقش دن کیشوت را بازی می کند و آدام درایور، الگا کورلینکو، استلن اسکارسگارد و جیسون وتکینز از دیگر بازیگران آن هستند. داستان این فیلم در مورد یک مدیر تبلیغات است که از لندن قرن بیست و یکم به لامانشان قرن هفدهم می رود. جایی که دن کیشوت او را با سانچو پانزا اشتباه می گیرد.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

تری گیلیام

پیترلو

علاقه مندان به سینمای هنری و جشنواره ای امسال می توانند جدیدترین اثر فیلمساز مشهور بریتانیایی مایک لی را ببینند. فیلم جدید او درمورد حادثه «پیترلو» یا قتل عام منچستر است. حادثه ای که 20 سال پیش اتفاق افتاده و عده ای از مردم شهر منچستر و شهرهای حومه آن برای اصلاحات پارلمان دست به اعتراض زدند. ماکسین پیک و پیرس کویگلی بازیگران ساخته تازه مایک لی هستند که از تولیدات آمازون است. او سال 2014 از فیلم «آقای ترنر» رونمایی کرد که به جز نامزدی نخل طلای جشنواره کن و بردن جایزه بازیگری مرد از این فستیوال توانست نامزد 4 جایزه اسکار هم بشود.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

مایک لی

فیلم جدید ترنس مالیک

ترنس مالیک کارگردان گزیده کار آمریکایی هم در سال ۲۰۱۸ فیلم دارد. اگرچه او بعد از «درخت زندگی» هر چه ساخت با انتقادهای شدید منتقدان همراه شده اما این بار سوژه فیلم جدیدش می تواند توجهات بیشتری را به خود جذب کند و شاید به خاطر آن در فصل جوایز آینده هم بدرخشد. ساخته جدید مالیک داستان زندگی یک شهروند اتریشی است که به خاطر سرباز زدن از حضور در جبهه های جنگ جهانی دوم اعدام می شود. فیلم مالیک بازیگر مشهور هالیوودی ندارد و آگوست دیهل، والرذی پنر و مایکل نیکویست فقید در کنار تنی چند از بازیگران سینمای اتریش و آلمان در این فیلم بازی می کنند. تهیه کننده این اثر استودیوی فیلمسازی مشهور آلمانی، بابابزرگ است.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

ترنس مالیک

رم

پنج سال بعد از موفقیت «جاذبه» آلفونسو کوارون سراغ ساخت فیلم جدیدش رفته است. فیلمی که ظاهرا حال و هوای آثار ناچورالیستی ابتدای کارش را زنده می کند و داستان آن در مکزیکوسیتی دهه هفتاد اتفاق می افتد. از سال 20001 و بعد از ساخت فیلم «و مادرت هم»، این نخستین بار است که کوارون فیلمی را در کشور خودش، مکزیک کارگردانی می کند. مارینا دی تاویرا، مارکو گرف، اینوک لیانیو و... بازیگران ساخته جدید کارگردان «هری پاتر و زندانی آزکابان» هستند.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

آلفونسو کوارون

غروب آفتاب

سال ۲۰۱۵ وقتی با فیلمی با موضوع هولوکاست راهی جشنواره بین المللی فیلم کن شد، خیلی ها او را نابغه سینمای مجارستان نامیدند. او خیلی زود به عضویت هیئت داوران جشنواره مشهور فرانسوی هم درآمد و از فیلمسازی مدتی فاصله گرفت اما لاسلونمش امسال با فیلم جدیدش به سینماها بر می گردد تا بتوانیم راحت تر در مورد آثار او قضاوت کنیم. هر چند فیلم جدید او هم مضمونی تاریخی دارد و در مورد زندگی زنی در بوداپست پیش از جنگ جهانی اول است. جولی جکب بازیگر فیلم قبلی او، «پسر سائول» در این اثر هم او را همراهی می کند.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

لاسلو نمش

بیوه ها

بعد از ساخت «12 سال بردگی» استیو مک کویین سال های آرامی را سپری کرد. او امسال اما بالاخره از فیلم جدیدش پرده برداری خواهدکرد. از سال 2013 که با فیلم قبلی اش توانست اسکار بهترین اثر سال را به خود اختصاص دهد تاکنون او فقط یک موزیک ویدیو برای کانیه وست ساخته است. اثر جدید او اقتباسی از سریال درام دهه 80 شبکه ITV و در مورد چهار زن است که پس از کشته شدن شوهرهایشان در یک دزدی، می خواهند کار آنها را کامل کنند. وایولا دیویس، الیزابت دبیکی، میشل رودریگز، کالین فارل و لیام نیستن از مهم ترین چهره های حاضر در این اثر هستند.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

استیو مک کویین

بازگشت کارگردان اوشن

استیون سودربرگ را بیشتر با فیلم های پرستاره اش، مجموعه «اوشن» می شناسیم. او امسال اما سراغ یک تیم کمتر شناخته شده آمده و با چهره هایی مثل کلر فوی، جاشوآ لئونارد، جوتو تمپل و... داستان زنی را روایت می کند که از مشکلات ذهنی رنج می برد. او در برابر بزرگ ترین ترس خودش قرار می گیرد. ترسی که نمی دانیم واقعی است یا زاده ذهن بیمار اوست. جالب است بدانید کل این فیلم با یک گوشی آیفون ضبط شده است. سودربرگ امسال در قامت تهیه کننده هم فیلم زنانه «هشت یار اوشن» را کار خواهدکرد.

کارگردانان بزرگی که در سال ۲۰۱۸ باز می‌گردند

استیون سودربرگ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاوید

      پس اصغر فرهادی چی ؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج