۶۷۹۲۸
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

ارزانی خودرو پس از عقب‌ نشینی سکه و ارز

ریزش نرخ سکه و ارز سبب شد بازار خودرو نیز با افت قیمت روبه‌رو شود و در این بین، وارداتی‌ها بیش از خودروهای داخلی ارزان شدند.

روزنامه دنیای اقتصاد: ریزش نرخ سکه و ارز سبب شد بازار خودرو نیز با افت قیمت روبه‌رو شود و در این بین، وارداتی‌ها بیش از خودروهای داخلی ارزان شدند.

آن طور که فعالان بازار مي‌گويند، در حال حاضر بازار خودرو همچنان راکد است و مردم تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند، اما آنچه که دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها به شمار می‌رود، ریزش نرخ سکه و ارز است. البته موضوع دیگر این است که انتشار اخبار خوش مبنی بر لغو تحریم‌ها و بهبود روابط ایران و غرب و همچنین رسیدن به تفاهمی بین‌المللی در بحث انرژی هسته‌ای، مردم را به آینده خوشبین کرده و آنها به گمان ارزانی بیشتر، فعلا تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند.

طبق اخبار رسیده از بازار، خودروهای وارداتی تا مرز سه میلیون تومان طی روزهای اخیر ارزان شده اند و داخلی‌ها نیز کاهش قیمتی حداکثر یک میلیونی را تجربه کرده اند.

به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر هيوندايي آزرا ۲۰۴ ميليون تومان به فروش مي‌رسد و سوناتا نيز قيمتي برابر با ۱۴۲ ميليون تومان دارد که اين موضوع از کاهش قيمت يک ميليوني آن حکايت مي‌کند.

هيوندايي IX۵۵ نيز هم‌اکنون ۲۱۲ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و ديگر مدل هيوندايي به نام IX۳۵ نيز که دو ميليون تومان ارزاني را به خود مي‌بيند، در حال حاضر ۱۵۱ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. هيوندايي i۳۰ نيز که افت قيمتی دو میلیونی داشته، هم‌اکنون ۱۰۳ ميليون تومان به فروش مي‌رود. در بين محصولات کيا نيز مدل اسپورتيج با توجه به افت قيمت سه ميليوني‌اش، ۱۵۲ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

تويوتا ياريس‌هاچ بک هم که يک ميليون تومان ارزان شده، ۸۷ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. کيا سراتو هم يک ميليون تومان افت قيمت را به خود مي‌بيند و در حال حاضر ۱۰۶ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

اما سري هم به بازار خودروهاي داخلي بزنيم که افت قیمت‌های کمتری در آن به چشم مي‌آيد.

به گفته فعالان بازار، تندر ايران خودرو ۳۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و تندر پارس خودرو که ۲۰۰ هزار تومان افت قيمت را به خود مي‌بيند، هم‌اکنون ۳۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رود. تندر مدل E۱ هم ۳۲ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان قيمت دارد.

از بازار مگان نيز خبر مي‌رسد اين خودرو هم‌اکنون در همان قيمت ۸۷ ميليون تومان به فروش می رود که این موضوع از افت یک میلیون تومانی آن حکایت می کند. فعالان بازار در مورد تيبا نيز مي‌گويند که اين خودرو با تغيير قيمتي روبه رو نبوده و در حال حاضر ۲۰ ميليون تومان قيمت دارد. از بازار ماکسيما اما خبر مي‌رسد اين محصول با افت قيمت یک میلیونی روبه‌رو بوده و ۱۱۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

نيسان تيانا هم در حال حاضر با قيمتي برابر با ۱۴۵ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود که نشان از ارزاني يک ميليون توماني آن دارد. سوزوکي گرندويتارا نيز هم‌اکنون ۱۳۱ ميليون تومان قيمت دارد که نشان دهنده ارزانی یک میلیون تومانی آن است. همچنین مزدا۳ هم ۱۱۹ ميليون تومان به فروش مي‌رود، اما از بازار خبر مي‌رسد که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تيپ ۲ با توجه به تثبیت قیمت اش، ۳۶ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

در بين ديگر پژويي‌هاي ايران خودرو مدل تيپ۵ اين محصول هم در حال حاضر ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. مدل صندوقدار و اتومات ۲۰۶ يعني V۹ هم با قيمتي برابر با ۵۲ ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

همچنين V۸ نيز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولي ۲۰۶، از قيمتي برابر با ۳۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان برخوردار است. V۲۰ نيز به عنوان ساده ترين مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر ۳۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رود. در بين ديگر مدل‌هاي پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قيمتي برابر با ۲۷ ميليون تومان به فروش مي‌رسد و سمند مدل LX که آن هم روزهاي با ثباتي را در بازار خودرو مي‌گذراند ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنين پژو پارس نيز در حال حاضر ۳۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد که اين موضوع از افت قيمت ۳۰۰ هزار تومانی پارس حکايت دارد.

همچنين خبر مي‌رسد رانا ۳۲ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين مدل‌هاي پرايد، مدل ۱۱۱ در حال حاضر ۱۷ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد. پرايد ۱۳۱ نيز که تغييري در قيمت آن به وجود نيامده، ۱۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود که ۲۰۰ هزار تومان ارزان شده است. پرايد ۱۳۲ هم ۱۶ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان قيمت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • حسين

      خودرو هاي بي كيفيت وطني كي ارزان ميشود شايد طعم خوش گراني به دهان مديران خوردو سازهاي داخلي خوش آمده
      پرايد 3 مليوني كه 7 ميفروختند الان دارن 17 ميفروشن....!!!!

    • یاسی

      همچین نوشتین ازرانی گفتنمحالا چپند ملیون ارزون شده مذردم مگه دیر از جوننفهمن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بهروز

      انشاالله باپایین اومدن ماشین های وارداتی ببینم این دوقول چطور می خوان این ابو طیارهاشونا بفروشند

    • پاینده آزاد

      عمرا ارزون شن. تا حالا گیر گرونیه سکه و دلار بودن نمیدونم حالا چه بهانه ای دارن این آدمای ...

    • بدون نام

      نویسنده محترم :خداییش یک میلیون تومان پایین رو میگید ارزون شدن!!!!!!!!!برید خجالت بکشید !!!!!!ایها الناس خودروی پراید بوده 8 میلیون بعد شد 12 میلیون و بعد شد 20 میلیون حالا وقتی بشه 19 میلیون این اسمش ارزون شدنه!!!!!!!!!برید و از خدا بترسید که با این قیمت ها چی به سر مردم اومده!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج