آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۶۷۸۴۳
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

قيمت سكه به ۸۰۰ هزار تومان می رسد

كمرنگ شدن سايه تحريم‌ها و توافقات اخير ايران و روسيه از يك سو و عزم دولت روحاني براي شركت در مجمع عمومي‌سازمان ملل در نيويورك و كليد زدن مذاكرات هسته‌اي از سوي ديگر بازار غيررسمي‌ارز و طلا در ايران را به شدت تحت تاثير قرار داده است و قيمت‌ها روندكاهشي را طي مي‌كنند‌.

روزنامه قانون: كمرنگ شدن سايه تحريم‌ها و توافقات اخير ايران و روسيه از يك سو و عزم دولت روحاني براي شركت در مجمع عمومي‌سازمان ملل در نيويورك و كليد زدن مذاكرات هسته‌اي از سوي ديگر بازار غيررسمي‌ارز و طلا در ايران را به شدت تحت تاثير قرار داده است و قيمت‌ها روندكاهشي را طي مي‌كنند‌.

از بين رفتن وقوع جنگي تازه در منطقه و عقب‌نشيني آمريكا براي حمله به سوريه نيز يكي از مهم‌ترين دلايلي بوده است كه روند كاهشي در بازار طلا و ارز در ايران را موجب شد. قيمت سكه در روز دوشنبه در حالي به كمتر از يك ميليون تومان رسيد كه بيش از يك سال، با وجود تمام اتفاقات رخ داده، بهاي آن در ايران بالاتر از يك ميليون تومان ايستادگي مي‌كرد و تداوم ريزش قيمت‌ها در روز گذشته نيز موجب افزايش تعداد فروشندگان در بازار شد‌.

بسياري از ترس ريزش بيشتر قيمت‌ها در بازار ورود كرده و تلاش دارند طلا و سكه خود را به بالاترين پيشنهاد ارائه شده تبديل به نقدينگي كنند‌. در سال گذشته با وقوع بحران ارزي، حجم سرمايه‌گذاري در اين بازار افزايش قابل توجهي پيدا كرد و برخي حتي با پرداخت رقمي‌نزديك به يك و نيم ميليون تومان نسبت به خريد سكه اقدام كردند‌.

بانك مركزي در دو نوبت براي غلبه بر حباب قيمت سكه در بازار و ايجاد شرايطي براي افزايش عرضه نسبت به پيش فروش سكه اقدام كرد كه هر چند در مرحله اول با استقبال قابل توجه مردم روبه‌رو شد اما در مرحله دوم با سردي خريداران همراه بود‌. بسياري معتقدند قيمت تعيين شده از سوي بانك مركزي بهايي واقعي نيست‌. بانك مركزي در مرحله اول قيمت يك ميليون و ۲۵۰ هزار تومان و در مرحله بعد مبلغ يك ميليون ۲۰۰ هزار تومان را براي هر قطعه سكه، تحويل ۶ ماه تعيين كرد‌.

كساني كه در اسفند ماه سكه خريداري كردند، از خرداد ماه امكان دريافت مبالغ خود را يافتند و بانك مركزي با استناد به اينكه قيمت‌ها رو به كاهش است، نسبت به تحويل زودتر از موعد سكه‌ها اقدام كرد اما نتوانست به سوال مهمي‌كه از سوي افكار عمومي‌مبني بر اينكه چرا قادر به پيش بيني درست روند بازار نبوده است، پاسخ دهد‌. در شرايط كنوني، در حالي كه بازار تحت فشار داخلي مبني بر بهبود وضعيت از يك سو و كاهش قيمت هر اونس طلا از سوي ديگر قرار دارد اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا روند كاهش قيمت‌ها همچنان تداوم خواهد داشت؟

سكه به ۸۰۰ هزار تومان مي‌رسد

احمد وفادار، رئیس اتحاديه طلا و جواهر استان تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا كاهش قيمت‌ها در بازار طلا و سكه تداوم دارد، گفت:وضعيت نشان مي‌دهد كه اين روند تداوم خواهد داشت‌. به نظر من با توجه به اينكه تحريم‌ها در حال لغو شدن است ريزش قيمت‌ها در بازار ادامه خواهد يافت‌.

وي با اشاره به لغو تحريم كشتيراني گفت: سيگنال‌ها نشان مي‌دهد عنقريب تحريم بانك مركزي نيز لغو شود و با لغو اين تحريم‌ها، بازار با كاهشي بيش از اين مواجه مي‌شود‌.

وي گفت: اين وضعيت خود به خود روي طلا و ارز اثر مي‌گذارد‌. از سوي ديگر در پي كمرنگ شدن احتمال حمله آمريكا به سوريه اونس در بازارهاي جهاني كاهش قيمتي را تجربه كرد و لغو تحريم‌هاي ايران نيز باعث ارزان‌‌تر شدن بيشتر اونس در بازارهاي جهاني خواهد شد‌. وي در جواب اين سئوال كه سكه تا چه قيمتي امكان پايين آمدن دارد، گفت: فكر مي‌كنم هر قطعه سكه در صورت كاهش اندك قيمت دلار به قيمت ۸۰۰ هزار تومان برسد و چشم‌انداز نشان مي‌دهد قيمت‌ها در روزهاي آتي كمتر از حالاست‌.

وفادار در پاسخ به اين پرسش كه آيا به كساني كه به قصد سرمايه‌گذاري وارد اين بازار شدند، توصيه مي‌كنيد كه نسبت به فروش اقدام كنند يا خير، گفت: نمي‌توان توصيه خاصي كرد‌. من فقط مي‌گويم بازار سكه و طلا بازار بي‌رحمي‌است‌. چنان سرمايه‌گذار را غافلگير مي‌كند كه ممكن است ضرر زيادي متوجه‌اش شود‌. اين بازار به شدت تاثيرپذير است و مردم بايد احتياط زيادي داشته باشند‌.

وي گفت: در چنين شرايطي خود من هم دست نگه‌داشته‌ام‌. بهتر است سرمايه‌گذاران كمي‌صبر پيشه كنند تا تكليف روشن شود‌. اصلا اين طور نبايد فكر كرد كه پايين آمدن قيمت به ضرر مردم است‌. وقتي سكه يك و نيم ميليون تومان شد، خيلي چيزها را در كنار خود گران كرد، حتي كرايه‌هاي تاكسي را‌. حالا كاهش قيمت مي‌تواند به جاي نگران كردن مردم مژده‌اي باشد براي كاهش قيمت ديگر كالاها‌. وي گفت: قيمت هر گرم طلا نيز احتمالا تا ۹۵ هزار تومان امكان كاهش را خواهد داشت‌. به گفته وي قيمت قطعات كوچك سكه نوسان اندكي دارد و دائم بين ۵ تا ۱۰ هزار تومان افزايش يا كاهش را تجربه مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پاینده آزاد

      فقط با گرانی سکه همه چی گران میشه اما نمیدونم چرا در این کشور با ارزانی سکه باز هم همه چی روز به روز گرانتر میشود!!!!!!!!!!!

    • مازیار

      واقعا مچکریم روحانی

    • دانیال

      همه چیز در دنیا غیر از خداوند نیاز به اصلاحات دارد درود بر اصلاحات که نور امید را بر دلهای نا امید تاباند
      (((روحانی امید ایرانی)))
      متشکرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباهی منفی دادم

      • babak

        برادر، یکمی صبرداشته باش، نه اون زمان مقصر اصلی آقای احمدی نژاد بود و نه الان قهرمان فاتح آقای روحانی، دوست عزیز طرفداری و ایشون رو دوست داری بهت حق میدم اما بدون خیلی چیزها دردست یک نفریا یک گروه نیست ، اگرایشون تونستند گشت ارشاد رو حذف کنن یا بقیه اجناس رو ارزون کنن، اگه پراید دوباره به ده میلیون رسید یا فیلترینگ و پارازیت ها منطقی شد اونوقت ازاقداماتشون تشکرکن

      • دانیال

        بابک من احمدی نژاد رو هم خیلی دوست دارم اون هم سالار بود

      • babak

        متاسفانه سالاردرمملکت ما زیاده اما نمیدونم چرا علیرغم این همه سالاربازهم کارمون لنگه، بازهم علیرغم این همه گفتن گفتن ها بازهم جزوکشورهای جهان سوم محسوب میشیم؟ بازهم باید شاهد این همه فشارباشیم، اگر ما یک کشورپیشرفته هستیم پس چرا این همه ضعف هست؟

    • بدون نام

      man ba babakj movafegham

    • محمد علی نامداری

      با سلام شاید بد فکر کنید باور داشته ودارم قیمت سکه و طلا و دلار تصنعی بوسیله افراد رذل بالارفته اینک باور داشته باشد خیلی بیشتر پایین خواهد آمد مگر دستهای ناپاک برخی سرمایه داران و مدیران بخشهای دولتی و خصوصی مانع شوند که خودشان بیشتر ضرر خواهند کرد تجربه تاریخی میگوید ایکاش بگذارند مردم ندار راحت باشند برای ثروتمند گرانی و ارزانی فرق نمی کند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج