جاباما
۶۷۴۹۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۴ مجرم بانی افت چلسی چه کسانی هستند؟

حال و هوای این روزهای چلسی زیاد خوب به نظر نمی رسد که این افت قطعا بی دلیل نیست.

ورزش سه: حال و هوای این روزهای چلسی زیاد خوب به نظر نمی رسد که این افت قطعا بی دلیل نیست.
آنها در روزهای گذشته دو بازی لیگ در مقابل بورنموث و واتفورد را با شکست پشت سر گذاشتند و به نوعی برای کونته رکورد شکنی کردند. آنها در بازی های اخیر خود به ترتیب با نتایج ۰-۳ و ۱-۴ شکست خوردند و برای اولین بار از تاریخ اکتبر ۱۹۹۵ به بعد دو بازی را با بیش از ۳ گل از دست می دهد. قبل از این چلسی با نتایج ۱-۴ از منچستر یونایتد و ۳-۰ از بلکبرن روورز شکست خورده بود.
در جدول لیگ، چلسی با وجود باخت های اخیر و ۱۵ امتیاز اختلافی که با سیتی در صدر جدول دارد؛ اما تا به حال توانسته است در میان ۴ تیم اول جدول باشد در حالی که تاتنهام تنها با ۱ امتیاز کمتر در تعقیب آنها است. در ادامه ی مطلب ما به بررسی مشکلات چلسی در دفاع ضعیفش و بازیکنانی که نقش خود را به درستی ایفا نمی کنند، می پردازیم.
تیموئه باکایوکو
بازیکنی که از موناکو برای پر کردن جای خالی نمانیا ماتیچ از موناکو به چلسی آمد. بازیکنی ۲۳ ساله که هنوز وقت زیادی لازم دارد تا در چلسی تثبیت شود. با این وجود او در ۲۴ بازی از ۲۶ بازی چلسی حضور داشته؛ اما در این مدت با نمایش های نه چندان جالب خود موجب ناراحتی هواداران شده است.
۴ مجرم بانی افت چلسی چه کسانی هستند؟
باکایوکو در این مدت بازی برای چلسی نتوانسته است انتظاراتی که هواداران با توجه به مسئولیت های او در موناکو داشتند بر طرف کند.
۴ مجرم بانی افت چلسی چه کسانی هستند؟
حال بیایید نگاهی به آمار او بیندازیم. باکایوکو در ۲۴ بازی ۴۱ خطا انجام داده است و از این نظر در چلسی رتبه ی اول و رتبه ی چهارم در بین تمام بازیکنان لیگ انگلیس را دارا است. همچنین او در این فصل تنها ۳۲% از ۱۰۲ تکل خود را با موفقیت انجام داده است و ضعف چلسی در ناحیه ی حضور او باعث افزایش مسئولیت کانته و در نتیجه تحلیل توان او می شود.
گری کیهیل
چلسی او را برای جایگزین کردن با جان تری جذب کرد و تا حدی نمایش خوبی برای چلسی داشته است. اما در این فصل او ضعیف ترین بازیکن در بین دفاع سه نفره ی چلسی است.
۴ مجرم بانی افت چلسی چه کسانی هستند؟
بازی با آسپلیکوئتا و کریستینسن برای او احساس امنیت ایجاد کرده و همین باعث می شود کیهیل به خودش اجازه ی اشتباه بدهد. این نمایش ضعیف نتوانسته است جای خالی جان تری را پر کند و چلسی را در دفاع کمی دچار ضعف کرده است.
به همین دلایل باید گفت دفاع سه نفره آزپلیکوئتا، کریستینسن و رودیگر نسبت به زمانی که او در دفاع قرار داشته عملکرد بهتری داشته است.
به رغم 6.88 حرکت دفاعی در هر بازی که کیهیل داشته است در هفته های اخیر به بازیکنی تبدیل شده است که کونته دیگر احساس نیاز به او ندارد و حتی امکان فروش او وجود دارد، اما مصدومیت کریستینسن باعث شده است که فعلا کیهیل به طور ثابت در دفاع سه نفره ی کونته بازی کند.
۴ مجرم بانی افت چلسی چه کسانی هستند؟
اگر نگاهی به آمار بیندازیم ، چلسی ۱۹ بازی از ۲۳ بازی خود را در حضور کیهیل نبرده است و این آمار نمی تواند بی معنا باشد. باید قبول کرد کیهیل در این فصل عملکرد خوبی نداشته است.
آلوارو موراتا
یکی از بزرگترین اشتباهات چلسی از دست دادن دیگو کاستا بود و حال با بازی های ضعیف موراتا این قضیه ملموس تر شده است.
۴ مجرم بانی افت چلسی چه کسانی هستند؟
به رغم شروع بی نظیر او در ابتدای فصل و اثر گذاری بر 8 گل (6گل و 2پاس گل) در 6 بازی اول فصل، موراتا نمایش خوبی در بازی های اخیر نداشته و در 6 بازی گذشته تنها 1 گل به ثمر رسانده است. موراتا با بازگشت مصدومیت قدیمی اش کمتر بازی می کند و به عنوان جانشین کاستا تنها نا امیدی را برای طرفداران چلسی به ارمغان آورده است.
۴ مجرم بانی افت چلسی چه کسانی هستند؟
برخلاف ۶ گلی که موراتا در این فصل با سر به ثمر رسانده است، در نبردهای هوایی با میانگین ۰.۳۶ پیروزی در هر بازی نمایش بدی داشته است. او در این فصل تنها ۳۷ بار از ۷۷ نبرد هوایی پیروز بوده است. موراتا به عنوان یک بازیکن سرزن شناخته شده است و این باعث می شود چلسی کمی جلوتر بازی کرده و از دفاع غافل شود. این سبب می شود که چلسی در دفاع دچار مشکل شود. اما مشکل اصلی گلزنی اوست. او از ۵۹ شوتش تنها ۲۶ شوت را به چارچوب زده و در بین آنها تنها ۱۰ شوت به گل تبدیل شده است یعنی موفقیت در ۲۱.۹% شوت ها.
پدرو
پدرو، بازیکن کلیدی میان سه مهاجم برای کونته در فصل پیش، در این فصل زیاد فرصت بازی نداشته است حتی با وجود اینکه در زمان حضور نمایش بدی نداشته است. یکی از دلایل موثر نبودن پدرو بازی نکردن در ترکیب سه مهاجم است که او در آن تبحری ندارد. او در ۲۰ بازی اخیر خود تنها ۱۹ موقعیت ساخته است، به طور میانگین ۱.۵۱ در هر ۹۰ دقیقه.
۴ مجرم بانی افت چلسی چه کسانی هستند؟
در دریبل و در 34 بار تلاش خود 20 بار موفق بوده و آمار خوبی داراست، اما باید این را هم در نظر گرفت در بعضی بازی ها او در این امر چندان هم موفق نبوده است. با توجه به فیزیک بدنی پدرو، باید گفت او در نبرد های هوایی و تکل ها هم موفق نبوده و با 8 تکل موفق از 24 تکل آمار بسیار بدی داشته است.
در سیستمی با مهاجمین کمتر از سه نفر، پدرو معمولا به میانه ی میدان برای بازی با هازارد یا ویلیان کشیده می شود در حالی که نمی تواند در آنجا راحت بازی کند. او از 47 شوت خود 20 شوت به چهارچوب داشته و تنها 4 گل که آمار مناسبی نیست.
۴ مجرم بانی افت چلسی چه کسانی هستند؟
فعلا با مصدومیت ویلیان پدرو فرصت بازی پیدا کرده است؛ اما با وجود این نمایش ها به نظر می رسد اگر ژیرو، موراتا یا ویلیان به آمادگی برسند او دوباره از کنار زمین باید بازی را تماشا کند.
منبع:اسکواکا
مترجم :علی بابایی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج