۶۷۴۸۴۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

موج وحشت بدلیل سقوط‌ پیاپی بازارهای سهام

پس از سقوط دوباره سهام وال‌استریت در معاملات پنج‌شنبه و هجوم سرمایه‌گذاران به فروش سهام، سقوط ۶ درصدی سهام چین در روز جمعه موج جدیدی از وحشت را در بازارهای سهام جهان ایجاد کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، پس از سقوط دوباره سهام وال‌استریت در معاملات پنج‌شنبه و هجوم سرمایه‌گذاران به فروش سهام، سقوط ۶ درصدی سهام چین در روز جمعه موج جدیدی از وحشت را در بازارهای سهام جهان ایجاد کرد. این درحالی است که اضطراب سرمایه‌گذاران از بالارفت نرخ بهره و به اوج رسیدن نوسانات باعث شده است بازارهای سهام بدترین هفته خود از بحران اتحادیه اروپا به بعد را تجربه کنند.

در معاملات امروز بازارهای آسیایی هم با با بالا رفتن سود اوراق قرضه بلندمدت آمریکا که به حدود ۳ درصد رسیده است، روی لبه پرتگاه قرار گرفتند و متحمل نوسانات زیادی شدند. این شرایط باعث شده است پول زیادی از این منطقه خارج شود. تنها در هفته گذشته با نگرانی از افزایش تورم در آمریکا، ۷ درصد از ارزش بازارهای آسیایی کاسته شده است.

علی‌رغم این رویدادها، همچنان رشد اقتصادی قدرتمند جهانی، دلار ضعیف و رشد درآمدهای شرکت‌ها از بازارهای آسیایی حمایت می‌کند.

شاخص کامپوزیت شانگهای ۶.۰ درصد سقوط کرد که بدترین عملکرد آن از ماه می ۲۰۱۷ تا کنون بود.

شاخص غول‌های تکنولوژی چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ هم ۶.۱ درصد از ارزش خود را از دست داد.

نیکی ژاپن ۲.۳ درصد افت کرد و سقوط این‌هفته خود را به ۸.۱ درصد رساند که بدترین عملکرد آن از فوریه ۲۰۱۶ تا کنون است.

سهام اروپایی در صبح جمعه (به وقت اروپا) افت نسبتا محدودی نسبت به سقوط‌های دیشب وال‌استریت داشتند. شاخص استاکس ۳۰۰ تنها ۰.۲ درصد افت کرد و اکثر بورسهای مهم اروپایی هم بدون تغییر باقی ماندند یا در منطقه منفی قرار گرفتند. شاخص استاکس در پایان معاملات روز پنج‌شنبه هم ۱.۶ درصد سقوط کرده بود و در ساعات پایانی شتاب این سقوط بیشتر می‌شد.

در پایان معاملات روز پنج‌شنبه به وقت آمریکا (بامداد امروز) سهام آمریکا در یک جلسه خریدوفروش دراماتیک دیگر باز هم ۴ درصد سقوط کرد و توالی سوددهی وال‌استریت که ۹ سال ادامه داشت با این اصلاح شدید قیمت از بین رفت.

با سقوط روز پنج‌شنبه، تایید شد که بنچ‌مارک‌های اس‌اندپی و داوجونز در محدوده قلمرو اصلاح قیمت قرار گرفته‌اند؛ این شاخص‌ها بیش از ۱۰ درصد نسبت به رکوردهای ۲۶ ژانویه خود سقوط کرده‌اند.

در معاملات روز پنج‌شنبه شاخص اس‌اندپی ۳.۸ درصد سقوط کرد، درحالی‌که داو ۴.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. سقوط قیمت‌ها در ساعات پایانی بازار شتاب بیشتری به خود گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکا همه رو بهم ریخت. بعد میگن امریکا ضعیف شده

    • کارمند

      ایران هم که بورس قابل ذکر و تاثیر گذاری ندارد و داخل جایی حساب نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج