۶۷۳۲۲۲
۱۱ نظر
۵۰۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۰
پ

از مراکش باید ترسید!

آنچه در پایان جام‌ملت‌های آفریقا اتفاق افتاد‌،‌ امید بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی را که فکر می‌کردند تیم‌ملی ایران می‌تواند در نخستین مسابقه خود در جام‌جهانی مقابل حریف آفریقایی به برتری برسد،‌ ناامید کرد!

شهروند: آنچه در پایان جام‌ملت‌های آفریقا اتفاق افتاد‌،‌ امید بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی را که فکر می‌کردند تیم‌ملی ایران می‌تواند در نخستین مسابقه خود در جام‌جهانی مقابل حریف آفریقایی به برتری برسد،‌ ناامید کرد! مراکش با اقتدار کامل به‌عنوان قهرمانی آفریقا رسید و حالا با این اتفاق نگرانی‌ها درباره نتایج و عمکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی به اوج خود رسیده است. اتفاقی که نشان داد شاگردان کی‌روش حتی در بازی اول مقابل مراکش هم کار بسیار سختی پیش‌رو دارند.

قهرمانی با اقتدار

مراکش در شرایطی در جام‌ملت‌های آفریقا که میزبانی آن را هم برعهده داشت، به قهرمانی رسید که در مرحله گروهی در اتفاقی حیرت‌انگیز بدون لژیونرهایش مقتدرانه با ٧ امتیاز صعود کرد. در مرحله حذفی هم با نتیجه ٢ بر صفر نامبیا را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. در این دور شیرهای اطلس ٣ بر یک لیبی را شکست دادند و به فینال رسیدند. تیم‌ملی مراکش امیدواری زیادی داشت، با حمایت تماشاگران بدون استفاده از لژیونرهایش بتواند قهرمانی را از آن خود کند و در کشورش نگه دارد و در بازی فینال مقابل نیجریه هم این اتفاق افتاد و آنها با اقتدار کامل با نتیجه ٤ بر صفر نیجریه پرافتخار را شکست دادند و قهرمان آفریقا شدند.

قهرمانی بدون لژیونرها

در این دوره از رقابت‌ها البته هیچ‌کدام از تیم‌های آفریقایی نتوانستند از لژیونرهای خود استفاده کنند. به همین ترتیب مراکش غایبان شناخته‌شده بسیار زیادی داشت. منیر محمدی نومانسیای اسپانیا، یاسین بونو خیرونای اسپانیاو یاسین الخروبی لوکوموتیو بلغارستان دروازه‌بان‌های غایب مراکش بودند. در خط دفاع مهدی بن عطیه یونتوس، نبید دیرار موناکو، اشرف لازار نیوکاسل، مانوئل داکاستا المپیاکوس، عبدالحمید الکائوتاری باستیای فرانسه، زهیر فدال آلاوز اسپانیا، فوات چفیک لیون فرانسه و فیسل رهراس هرتس فرانسه در این رقابت‌ها حضور نداشتند. در خط میانی هم ستاره‌هایی چون کریم الحمدی فاینورد هلند، دیرار فنر باغچه ترکیه، بلحانداگالاتسرای ترکیه، یونس بل حندا نیس فرانسه، منیر قبادی لیل فرانسه، مهدی کارسلا گونزالس گرانادای اسپانیا، حکیم زییچ آژاکس هلند، روماین سائیس وولورهمتون انگلیس، فیسل فجر دپورتیوو لاکرونیا، یوسف آیت بن ناصر نانسی فرانسه و سوفیان بوفال ساپهمتون نتوانستند تیم‌ملی کشور خود را همراهی کنند. نورالدین عامرابات واتفورد انگلیس، اوسامه تنانه سنت آتین فرانسه، عزیز بوحادوث سن پائولی آلمان ویوسف النصیری مالاگای اسپانیا نیز مهاجمان غایب تیم‌ملی مراکش در جام‌ملت‌های آفریقا بودند که غیبت آنها باعث نشد به‌عنوان قهرمانی نرسند.

ترکیب قدرتمند و یک‌دست

هدایت تیم‌ملی مراکش را هروه رونالد برعهده دارد. رونالد پیش از این هدایت تیم‌هایی مانند زامبیا، آنگولا، ساحل عاج، سوشو و لیل فرانسه را برعهده داشته و به همراه تیم‌های ملی زامبیا و ساحل عاج توانسته قهرمان مسابقات جام‌ملت‌های آفریقا شود و حالا این عنوان را با مراکش برای سومین‌بار به دست آورده است. این تیم ترکیب بسیار قدرتمندی دارد که برای حفظ آن تلاش خواهد کرد.

به دنبال میزبانی جام‌جهانی ٢٠٢٦
مراکش در شرایطی میزبانی جام‌ملت‌های آفریقا را برعهده داشت و در جریان این مسابقات هم به‌عنوان قهرمانی رسید که مقامات دولت ورزش این کشور از حالا برنامه‌ریزی بسیار زیادی برای گرفتن میزبانی جام‌جهانی ٢٠٢٦ در دستور کار خود قرار داده‌اند و همین روز گذشته اعلام شد که فقط ١٣‌میلیون دلار بودجه برای تبلیغات و انجام کارهای مقدماتی گرفتن این میزبانی از فیفا اختصاص داده شده است. این مسائل به خوبی نشان می‌دهد که فوتبال در مراکش با تحولی بسیار بزرگ روبه‌رو شده و بدون تردید این تیم می‌تواند یکی از شگفتی‌سازان جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه لقب بگیرد.

ایران- مراکش را نباید دست‌کم گرفت

ایران بدون هیچ تردیدی کار بسیار سختی در نخستین مسابقه جام‌جهانی در مقابل مراکش در پیش خواهد داشت. کی‌روش خیلی دوست داشت شرایط به شکلی پیش می‌رفت که تیم‌ملی بتواند بدون گل‌خورده راهی جام‌جهانی شود اما در آخرین بازی سوریه ٢ گل به ایران زد و جالب اینجاست که این رکورد را مراکش توانست به نام خود ثبت کند و با ١١ گل زده و بدون گل خورده به جام‌جهانی برسد. شیرهای اطلس در رده‌بندی فیفا در جایگاه چهلم قرار دارند و تا جام‌جهانی هم بازی‌های تدارکاتی مختلفی برگزار خواهند کرد. حالا هم که آنها قهرمان آفریقا شده‌اند، این اتفاق باعث می‌شود آنهایی که پیش از این شک داشتند، گروه ایران در جام‌جهانی گروه مرگ است،‌ حالا شکشان به صورت کامل برطرف شده و باید نسبت به سه مسابقه تیم کی‌روش بشدت نگران باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hiss

      مث بوسنی میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک بهhiss

      • امیرحسین

        میشه گفت تقریبا تیم دومشون قهرمان شدن و هیچکدام از بازیکنان اصلیشان حضور نداشته اگه اینجوره اونا نه تنها دنبال سعود هستن بلکه باید دنبال بازی کردن در نیمه نهایی باشن، پس ضعیفترین تیم بعد ایران در گروهمون پرتقاله نه اونا

    • مسعمد

      سوراختون میکنه مراکش الا لحاف تشک جلو دروازه بزارید فکر کردید بنگلادش بیرانوند آبکش میکن تا بفهمه یه من ماست چقدر کره داره

      پاسخ ها

      • امیداس

        ببند فکت

    • امیر عباسی

      اشرف حکیمی یادتون رفت،تو رئال مادرید بازی میکنه!جلو مراکش هم باید تدافعی بازی کنیم

    • بابک رشیدیان فرد

      مراکشم مثل ما درجه سه هستش بالژیونراهاش

    • بدون نام

      فقط لقب باحالی دارند شیرهای اطلس حیف نژادش منقرض شده خخخخ

    • pesar bad

      غیرت و تعصب و بار فنی ایران رو با کی روش دست کم نگیرید اونا از ما باید بترسن اگه اونا شیرهای اطلس هستن ماهم یوزپلنگ های ایرانیم سریع تر و خشن تر مطمعن باشید در صورت نتیجه گرفتن تو بازیای تدارکاتی پیش رو این ایرانه ک صعود میکنه نه مراکش

    • پیمان پرور بختیاریان

      مراکش۴یا۵میزنه شک نکنین....بن شرقی..حکیمی..بن عطیه..نبیل دیرار و ... این تیم فوق العاده قویه

    • بدون نام

      به نظر من ایران باید از شرکت در جام جهانی انصراف بده .سر سنگینتره!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج