جاباما
۶۷۲۶۶۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

‌قلعه نویی تمام نمی‌شود

اگر در آن دسته از دوستداران فوتبال هستید که سیاق مربیگری امیر قلعه‌نویی را نمی‌پسندید، دیروز یکی از روزهایی بود که می‌توانستید تجدید نظر کنید.

ایران ورزشی: اگر در آن دسته از دوستداران فوتبال هستید که سیاق مربیگری امیر قلعه‌نویی را نمی‌پسندید، دیروز یکی از روزهایی بود که می‌توانستید تجدید نظر کنید. فرصتی برای اینکه بدانید او تمام نمی‌شود و برای نفی او نشانه‌های پیشین همیشه کارآیی خود را از دست می‌دهند. چیزی در چنته دارد که همیشه بازی را عوض می‌کند، برمی‌گردد و داستان تازه‌ای می‌نویسد.

امیر قلعه‌نویی که با موضع‌گیری‌های اخیرش و طرح انتقادات سیاسی و اجتماعی، به نیکی کوشش کرد تا شفاف‌تر از سلبریتی‌ها موضع بگیرد، برای پس گرفتن جایگاهش در مربیگری وابسته به این موضع‌گیری‌ها نیست. او وسط زمین فوتبال به فوتبال برگشته و تیمش را به رتبه دوم لیگ برتر آورده، جایگاهی که ذوب‌آهن بعد از فصل 89 - 88 هرگز به دست نیاورده بود. برای ذوب آهن آنچه این عنوان تازه را جذاب‌تر می‌کند، گذر از روزهای سخت با امیر قلعه‌نویی است. قلعه‌نویی تمام تجربه‌اش را به کار گرفت تا با ذوب‌آهن به روزهای خوب برسد و در کنفرانس پس از بازی این شعر را زمزمه کند: موی سپید را فلکم رایگان نداد / این رشته را به نقد جوانی خریده‌ام

قلعه‌نویی از چهره‌های موثر مربیگری در تاریخ فوتبال ایران است، سال‌هایی را با استقلال به اوج رسید که بدون آن جام‌ها استقلال قابل تصور نیست. او در استقلال نقشی بزرگ را روی نیمکت ایفا کرد، نقشی که دیگران با ادعاها و اداهای بسیار در استقلال برای تکرارش ناکام بودند. فراموش نکنیم که قلعه‌نویی در سه سال اول حضورش در استقلال چقدر کوشش کرد تا بتواند پروژه‌اش را به سرانجام برساند و فرصتی شبیه به همین را مربی دیگری از نسل تازه در استقلال به باد داد. قلعه‌نویی شاید استقلال را با ناکامی ترک کرده باشد اما او هر بار نشان داده که بعد از جدایی‌اش از استقلال به تیم دیگری می‌رود و مثل یک مربی جوان پی اثبات موفقیت‌های تازه می‌دود و راه را برای بازگشت هموار می‌کند. این انگیزه برای مربیگری و این هیاهو و اشتیاق از او مربی برنده‌ای ساخته است. تیغ قلعه‌نویی هنوز می‌برد و مخالفانش هم شاید دیگر پذیرفته‌اند که انتقاد از او با طرح اینکه مربیگری‌اش سنتی است، بیشتر به یک شوخی یا اطوار شباهت دارد و حتی مخالفانش هم به این انتقاد دستمالی شده پناه نمی‌برند.

قلعه‌نویی تمام نمی‌شود. او داستان تازه‌ای نوشته و نشان می‌دهد که قصه‌اش جذابیت برای ادامه دارد. ذوب‌آهنی که بازنده لیگ در سالیان اخیر بود و تکرار نایب قهرمانی‌های دهه هشتاد هم برایش رویا شده بود، دوباره جان گرفته و می‌تواند در اصفهان تیم اول شهر باشد. امیر قلعه‌نویی در ذوب‌آهن روزهای تلخ را پشت سر گذاشت تا بازی را به دست خود عوض کند و دیروز را ببیند، روزی که باید به او حق بدهیم چند طعنه هم به وینفرید شفر بزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این شعر رو درپاسخ به تعویض زودهنگام ذوب آهن عنوان کرد،امیر قلعه نویی، همه نمونه باندبازی و کم کاری دربازی رو خودش بلده،و وقتی دید مرتضی تبریزی داره برای استقلال طنازی میکنه،که شاید در فصل بعد بگیرنش...
      از کم کاری تبریزی ناراحت شد و تعویض زود هنگام انجام داد،بعدش هم در کنفرانس خبری جواب داد موی سپید را فلکم رایگان نداد....

    • کرمان آبی

      مرگ بر دیکتاتور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج