۶۷۲۲۰۹
۵۷ نظر
۵۰۰۹
۵۷ نظر
۵۰۰۹
پ

میزان عیدی و سقف معافیت‌مالیاتی حقوق کارمندان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه سال آینده کل کشور، سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی و جزئیات مالیات پلکانی را تعیین کردند. همچنین هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود خود که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور برگزار شد، میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۶ (عیدی ) را مبلغ ثابت ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال تعیین کرد.

خبرگزاری مهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی بخشهای درآمدی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، با تصویب بند الف تبصره ۶ لایحه، ضمن تعیین سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان بخش دولتی و غیردولتی در سال آینده، میزان مالیات دریافتی از کارکنان را به صورت پلکانی تعیین کردند.

بر اساس بند (الف) تبصره ۶ لایحه بودجه «سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۴/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۷ سالانه مبلغ دویست و هفتاد و شش میلیون ( ۲۷۶.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه - به استثنای تبصره یک و ۲ ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم (در مورد فعالیت‌های پژوهشی دانشگاهها) - مازاد بر مبلغ مذکور تا سه برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد (۱۰%) و نسبت به مازاد سه برابر، تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد (۱۵%) و نسبت به مازاد چهاربرابر، تا شش برابر بیست و پنج درصد (۲۵%) و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد (۳۵%) تعیین می‌شود.

میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد(۵۷) و (۱۰۱) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ دویست و شانزده میلیون (۲۱۶.۰۰۰.۰۰۰)ریال تعیین می‌شود.»

این بند با ۱۵۲ رای موافق، ۸۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

در جریان بررسی این بنداز تبصره الف، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به نمایندگی از دولت در مخالفت با آن صحبت کرد و خواستار رای منفی به این بند و بررسی پیشنهاد اولیه دولت در لایحه بودجه شد، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۷ نیز به دفاع از این بند به عنوان مصوبه کمیسیون پرداخت و تاکید کرد: این فرمول، به نفع همه کارکنان دولت از جمله معلمان است و بنای آن بر توجه به طبقات پایین‌تر و برقراری عدالت مالیاتی است.

در نهایت، مجلس نظر کمیسیون تلفیق بودجه را تایید کرد.

عیدی کارکنان دولت 8 میلیون و 475 هزار ریال تعیین شد
خبرگزاری فارس: هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود خود که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور برگزار شد، میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۶ (عیدی ) را مبلغ ثابت ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال تعیین کرد.

در این جلسه هیات دولت، به دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاه های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داد به کارمندان خود اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت، اعضای هیئت علمی دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار هستند، مبلغ ثابت ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۶ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت نمایند.

پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۶ بوده و در هر حال میزان عیدی این گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق های بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهاد کشاورزی، صندوق های بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوق های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز مبلغ ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب نامه، تمام وقت محسوب می شود و معلمان حق التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب نامه خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي

      خدا لعنتتون كنه يعني معافيت مالياتي ماهيانه 1.800.000 تومن اين خيلي كمه حقوق ماهيانه 3 ميلييون باي معاف باشه

      در جريان باشيد كسي كه قرار داد كارش ابتداي سال ماهيانه 3000000 ميليون بوده يعني 790 دلار الان حقوقش شده 2220000 تومن يعني 625دلار ..!!!!!!!
      امروز دلار شد 4800

    • ح

      با این وضعیت هنوز هم حقوق نجومی بالای 15میلیون داریم و این همه می گفتند جلوش گرفته شد برای سرپوش گذاشتن سر مردم بوده خدا لعنتتان کند

    • شهروند ناراضی

      من بازنشسته هستم با حقوق حدود 3میلیون تومان آیا غیرت دولت و مجلس و مسئولین قبول میکنه مالیات بگیرند؟
      یعنی مملکت با این ثروت لنگ مالیات ما بازنشسته ها یا کارمندان و کارگران حقوق بگیره و حتی یارانه هم بر ما حرامه ولی نجومی بگیران نه مالیات میدن و تازه با ارتباطات یارانه هم میگیرند من 2مقام سراغ دارم یکی معاون وزیر هست و دیگری شهردار و هر دو در ولنجک در کاخشون زندگی میکنند وقتی یارانه هاشون قطع شده بود آنقدر کانال زدند تا یارانه ها شون برقرار شد این دقیقا همان عدالت اقتصادی و اجتماعی هست که همواره در مناسبت های خاص ازش دم میزنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با‌ح
        قوق ناچیزی که دریافت می کنیم‌کفاف زندگیمان‌نمی کند . بازنشستگان‌که‌در کوسه خانه افتاده و دوچار بیماری میباشد از نظر پزشکی همه سخت در مضیقه است

    • عدالت

      با حقوق هاي 10 - 20 - ميليون و پاداش هاي اخر سالهاي بالاي 100 ميليون بازم دنبال اختلاس و دزدي اند اون وقت من نميدونم چطور انتظار دارن ملت با حقوق 2 ميليون زندگي كنند !!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنتتان کند

    • حق...حق...حق

      جناب ریس جمهور به کرمان آمدی چرا حقوق کارگران خدماتی ابفار روستایی استان کرمان پرداخت نمیشود با کی بگوئیم این مشکل .

    • میثم

      دیگه تموم شد گوره خودشونو کندن

    • علی

      ....با این عیدی دادنشون

    • عین الله باقر زاده

      اقایون دعوا نکنیدشون گناه دارن. من دارم 5:30 صب میرم سر کار و ساعت 11شب میرم خونه به زووووور حقوقم میشه 2تومن!!!!! برید خدارو شکر کنید واسه دولت کار میکنید نه بخش خصووووووصی. ما کار میکنیم صاب کار عزیز حال میکنه. خدایا خودت ظهور کن از دس کسی کاری بر نمیاد دیگه

    • بدون نام

      من پنج ساله بازنشته هستم ماهی یک میلیون تومن میگیرم
      اقای دولت تشکرمیکنم ازتون
      ماهی پانصدهزارتومنشوپس اندازمیکنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنتت کنه سخنگوی دولت همیشه ساز مخالف میزنی

    • بدون نام

      لعنت بر شرف نداشتتون,دزدای بی ناموس,بخور بخورش مال دولت بدبختیش برا ملت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی زحمت کشیدین نیروهای مسلح بازنشته واقعاُ عیدیشون اینه دردمونوبکی بگیم بااین تورم منه بازنشسته ازتون نمیگذرم امیدوارم خداهم ازتون نگذره

      • امرلا

        شما از سه ماه پیش میگفتید عیدی ۹۳۰هزار است چی شد که کسر اب کرد فردا حقوق باز نشستگان راکه فرمودید حد تعقل ۲۰۰ملیون میشود باز جا می زنید وان را هم زیاد نمی کنید تا این درد ها تو مملکت هستند زندگی مردم طبقه پاین همین است

      • بدون نام

        روده راست تو شکمتون نیست بابا مرده و قولششش

    • حسن

      خدا لعنت کنه اینا رو نامردا حالا عیدی و پاداش های خودشون رو ببینی میلیونی میزنن برا خودشون

    • کلفتبار

      من میلیونها میلیونم پول داشته باشم یک ریال به این دولت .....نمیدم

    • بدون نام

      خیلی زحمت میکشید واقعا که ...

    • بدون نام

      باباآقای روحانی گند زدی شما اول دیماه گفتی عیدی ۹۸۵۰۰۰ تومان چقدر دوروغ ونیرنگ میگید واقعا کند ردی

    • بدون نام

      بازنشسته های محترم زمانیکه خوشی رو دلتون سنگینی میکرد شاید باید یکم فکر اینموقع هم میبودین .هم خودرا گرفتار محنت کردید وهم نسل مارا سوزاندید.از ماست که بر ماست.بعد از 40 سال کجاست روزگار شکری که قرار بود از راه برسه

    • عزت نکویی

      من حقوقم ماهانه یک میلیون تومان است ، خود دولت میگه زیر چهار میلیون خط فقر است . پس ما همه از فقرا هستیم ،درضمن عیدی مبلغ ۹۰۰ و خورده ایی بود ، هر بار که دولتیان مسئله افزایش حقوق را بررسی میکنند از مبالغ مقررشده قبلی یه مقدار بابت حق الزحمه کسر میکنند.

    • بدون نام

      با این گرانی و این حقوقهای 2یا 3میلیونی چطور باید زندگی کرد

    • بدون نام

      من یک معلم بازنشسته ی آموزش پرورش هستم ، و خداشاهده با حقوق بازنششتگی ماهی 1میلیون و نیم تقریبا دارم زندگی میکنم. بعد کسانی هستن که فیش حقوقیه ۱5 ، 20 میلیون تومان و به بالا تازه دارن...

    • بی نام

      مالیات فقط از ما کارمندان بدبخت میکیرن. طرف اندازه ۱۰۰برابر ما درامد داره .نصف ما مالیات میده‌ .صدتا هم راه بلد هستن برای دور زدن دولت.بعدش به ریش ما میخنند. من ۴۰ هزارتومن اضافه کار میگیرم.۱۲تومنش میره واسه مالیات. خدایی خیلی زوره

    • بدون نام

      این عیدی فقط پول یک مانتوه یا خدای نکرده دندانی پر کنی؟؟؟؟

    • بدون نام

      930تومن بود که 80تومنش پرید خدا لعنتتان کند

    • مهدی

      خدایی این انصافه کمی هم به فکر مردم باشید

    • بی نام

      خدا جوابتون بده سرعمر خیلی افزایش حقوق داشتید خب بابا خودتون کمتر دزدی کنید هیچی ندارها

    • یکی بود یکی نبود

      لعنت خدا بر روحانی کثیف. آخه با 800تومان چه گلی به سر روحانی بزنیم

    • یکی بود یکی نبود

      با 800تومن فقط میشه 8کیلو آجیل بگیری.....

    • اریا

      این نوبخت برنامه وبودجه را به لجن کشونده

    • اریا

      این نوبخت برنامه وبودجه را به لجن کشونده

    • بدون نام

      نوبخت. یک دروغگو. بیشتر نیست. چون. اواخر اذر ماه اعلام کردید عیدی. کارکنان. 930 هزارتومان. است. چرا اینقدر دورغ میگید خدا همتون رولعنت کنه. اصلا ازتون راضی نیستیمق ازهمتون. متنفریم. متنفر حالمون ازتون بهم میخوره. دروغگوهوای حقه باز! !!!!

    • بدون نام

      انشااله از زندگیتون خیر نبینید

    • عسل

      خدایی یه دفعه توضیح بدین چجوری حساب میکنین اینقدر مبلغ دقیق در میارن .

    • شهروند

      تا شماها که قانون گذار هستی ما مردم باید گدا و گشنگی بمیریم اخه روتون شد این مبلغ رو تصویب کنید خدا شما ها رو از روی زمین برداره اخه فکر نوه و نتیجه رو نکردین الحق که روی تموم مردمان عوامفریب رو سیاه کردین لعنت به هر چه ادم خبیث و گدا انگار از جیب بابا و جدشون دارن انفاق میکنن

    • بدون نام

      خدایا کجایی به دادمردم ایران که ایرانی بودن وتمام غرور وهمه چیز شانرا گرفتندبرس بریدیم به کجای مشکلاتمان برسیم
      حق ما این بود چرا

    • بدون نام

      خجالت بکشید بااین عیدی دادن هاتون ازخدا بترسید اینقدربه این مردم ظلم نکنید اینم شد عیدی خودتون هم خداوکیلی همینقدر عیدی می گیرید یعنی نصف پول یک سکه مابازنشسته ها با این چندرقازعیدی چکارکنیم خداازتون راضی نباشه

    • بدون نام

      آقا‌ببخشید‌چرا‌حقوق‌کارمندارو‌با‌آموزش‌وپرورش‌قیاص‌میکنن‌بجای‌اینکه‌حقوق‌ومزایای‌اونا‌رو‌ببرن‌بالا‌وکمبود‌خزانه‌رو‌با‌مالیات‌دارن‌میگیرن‌شده‌زمان‌حسرو.پرویز‌که‌مملکت‌رو‌با‌مالیات‌از‌مردم‌میچرخوند‌این‌همه‌ثروت‌داریم‌‌با‌گدایی‌زندگی.میکنیم‌‌تعطیلی‌رو‌از‌کارکردمون‌کم‌کنییم‌در‌سال‌۶‌ماه‌بریم‌ددر‌و‌درس‌کنکو‌ر‌به‌بجخ‌ها‌بدیم‌ساعتی‌۳۰۰هزاز‌توما‌بگیریم‌والا‌قربون‌وزیر‌سابق.آموزش‌مالی‌که‌حال‌شده‌رئیس‌کمیسون‌تلفیق

    • بدون نام

      در کجای دنیا سراغ دارید به بزدل و هزار چهره ارزش قائل بشن چیزی بدهند درایران هر کوچه خیابان محل ومحفلی ۷۸ملیون طوری حرف میزنندکه انگاری از مسئولین ایران نفرت دارن وقت عمل و جایی که باید حقشان رابخوان چنان تملق چاپلوسی میکنند که انگار همه چیز وفق مراد و گل و بلبله دروغگو و هزار چهره بودن چطوریه وقت عمل هر کس برا فریب دیگری و توجیه خودش میگه با ما یه نفر که درست نمیشه ایا کسی گفته من با کسی کاری ندارم من برا گرفتن حقم منتظر کسی نمینشینم یعنی انتظار دارند دیگری بیفتد جلو همه کار درست کنه حال خودتان قضاوت کنید دروغگو و ترسو بزدل بودن چطوریه

    • بدون نام

      بابا ول کنید کیه که این حرفها روبخونه من دیگه خسته شدم ناله ونفرین هم بهشون اثر نمیکنه اعتقاد به اون دنیا همش کشکه تو این دنیا حق مارو میخورن من زجر بکشم واگذارشون کنم به اون دنیا که چی بشه معلوم نیس اون دنیا کی به کیه اون دنیا رو همینا تو گوش ما اونجوری خوندن که دست از پا خطا نکنیم تا آقایون راحت بخورند و ببرند عیدی شون بخوره توسرشون با حقوق دادنشون که پول تو جیبی بچه هاشون حقوق ماس

    • بدون نام

      سلام بنده کارمند دولتم خواستم ببینم واقعا براساس چه چیزی چه جوری به یه نفر با 5سرعائله همین رقم عیدی رو میدن وبه یه نفر مجردم همین مبلغ چرا تقسیم نمیکنن براساس هزینه هر نفر که به چه مقدار براسالی یک بار باید خرید کنه چقدر میشه بعد عیدی رو تنظیم کنن

    • بدون نام

      سلام یه فکری به حال ما مستمر بگیرهاهم کنید که اجاره نشین باحقوق ۱میلییون تومان که مگوید زیر فقراست پس یه فکری بحال این فقر کنید خدا خوشش نمی اید

    • بدون نام

      دیگه نمیدونم به کی باید رای بدم لعنت بر دروغگو

    • صالح

      ما که دستمان به کسی نمیرسد بگیم ای از خدا بی خبرا ای خبرهای دروغ را نگید شاید یکی مثل منه از کار افتاده حداقل بگیر تامین اجتماعی دلخوش بشم، البته میدونم این مملکت یک بام و دو هواست اگر خبر که بعید میدونم راست باشه واسه بازنشتگان لشگری و کشوری هست نه امثال ما که جوانی خودمان را برای کار گذاشتیم نه آنموقع حقمان را دادند نه الان که تفاوت از زمین تا آسمان است، جز خدا کسی نیست که واگذارتان کنم بدونید خجالت خانواده کشیدن یعنی چی

    • امام علی (ع) :

      ای مالک از خشم مردم بترس که نمونه ای از خشم خداوند قهار است .

    • بدون نام

      اوه اوه چه خبره !!!

    • خوزستان

      شماها کارمندان ۸میلیون عیدی دارید ماها کارگران یک میلیون تعین میکنن و کارفرماها نمیدن ماها چی بگیم برا سفره عیدمون

    • بدون نام

      همش ظلم و بی عدالتی در حق کارمندان...

    • بدون نام

      بی وجدان ها

    • رضا ماندگار

      براساس قانون عیدی برابر است با یک ماه حقوق است بخصوص درمورد بازنشستگان یعنی بازنشسته ایکه کمترین سوابق ویا میزان پرداخت دارد با دیگر بازنشستگان که بیشترین سوابق ویا میزان بیشتری حق بیمه پرداخت کرده اند برابر است واز طرفی سخنگوی دولت عیدی را۹۳۰هزار تومان اعلام میکند هیات دولت ان را کاهش میدهد

    • رضا ماندگار

      براساس قانون عیدی معادل یک ماه حقوق است واز طرفی سخنگوی دولت مبلغ عیدی ۹۳۰ هزارتومان اعلام هیات دولت ان را کمتر تصویب میکند بعد اقای رییس جمهور محترم میفرمایند رژیم کذشته فقط صدای انقلاب راشنید شما به صدای کی گوش داده اید؟

    • بدون نام

      پس زود عیدی رو پرداخت کنین. چون ممکنه تا اسفند بازم ازش کم کنین. والا. ازاین دولت هرچی بگی بر میاد.

    • غلام شبانی زاده

      چرا بازنشستگان شرکت نفت حقوق بالا دارن ولی بازنشسته تامین اجتماعی ۲ ملیون میگیره بازنشته شرکت نفت با همون میزان کار ماهی ۱۲ میلیون دریافتی دارن چرا این چه عدالتی هست به چه دلیل مگه نفت ثروت ملی نیست چرا سر سفره بازنشستگان وزارت نفت هست .....

    • makes hasanpour

      ایشالا خدا لعنتشون کنه،پدر من داره ماهی یک میلیون میگیره خداوکیلی خیلی کمه

    • بدون نام

      با این عیدیتون بنظرتون وکار میشه کرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج