۶۷۱۵۳۰
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

خسارت ۲۰۰۰ میلیاردی آنفلوآنزا به مرغداران

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار خسارت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به مرغداران طی امسال و سال گذشته را ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: گرچه بخشی از گرانی تخم‌مرغ به آنفلوآنزا ربط داشت اما رسیدن قیمت آن به ۲۰ هزار تومان ربطی به این بیماری نداشت و دلالی عامل آن بود.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار خسارت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به مرغداران طی امسال و سال گذشته را ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: گرچه بخشی از گرانی تخم‌مرغ به آنفلوآنزا ربط داشت اما رسیدن قیمت آن به ۲۰ هزار تومان ربطی به این بیماری نداشت و دلالی عامل آن بود.

فرزاد طلاکش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان آسیب و خسارت ناشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به صنعت پرورش تخم‌مرغ و مرغداری‌های مرغ تخم‌گذار وارد شده است که شامل پرنده، محصول، خسارات ناشی از عدم تولید و ... می‌شود.

وی با اشاره به از بین رفتن بیش از ۱۷۰ هزار تن تخم‌مرغ افزود: بیمه کشاورزی نهایتا ۶۵ درصد خسارات وارده یک قطعه مرغ را به تولیدکننده می‌دهد و دیگر خسارات را هم جبران نمی‌کند. البته هزینه‌های بانکی که به مرغداران زیان‌دیده تحمیل شده نیز بخشی از خساراتی است که متوجه آنها شده و از سوی دیگر نیز جایگزینی تولید جدید به جای محصول از بین رفته و معدوم شده در روند بسیار کندی قرار دارد که یکی از مهمترین دلیل‌های آن کمبود اعتبار و نقدینگی است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ادامه داد: باید خسارات مرغداران حتی در مدتی که نمی‌توانند فعالیت کنند پرداخت شود، چراکه به عنوان مثال حداقل سه ماه طول می‌کشد که یک مرغداری آلوده به این بیماری پس از معدوم‌سازی اجازه تولید مجدد دریافت کند.

طلاکش گفت: اینکه می گویند بیماری همیشه جلوتر از اقدامات دامپزشکی حرکت می‌کند به این دلیل است که ما در مبارزه با آنفلوآنزا در حالی که می‌دانیم منشأ آن در کجاست و مرغ‌های بومی آلوده شده‌اند می‌خواهیم در مرغداری‌های صنعتی جلوی آن را بگیریم. اما اگر بودجه وجود داشته باشد قبل از آنکه ویروس وارد جمعیت مرغ بومی شود، پایش و معدوم‌سازی مرغ‌های بومی آلوده و از سوی دیگر قرنطینه آنها در دستور کار قرار می‌گیرد تا وارد مرغداری‌های صنعتی نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      جناب طلا کش 170هزار تن برابر می شود با 8500دستگاه تریلر 20تنی انوقت این همه مرغ را کجا دفن کردید و تولید مرغ در کشور چقدر هستش این آمار دیگه آماری هستش که پینوکیو هم دماغش بی خیال دراز شدن شد

    • بدون نام

      باید داروی یاواکسن بسازید انقدر میگوید دانشمندان قوی داریم دیگه اسلن مریضی اسرنداشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج