۶۷۱۲۲۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترامپ، با انتشار یادداشت جنجالی موافقت می‌کند

مقام های کاخ سفید گفتند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با وجود مخالفت های «اداره پلیس فدرال/اف.بی.آی»، زمینه را برای انتشار یک یادداشت جنجالی فراهم می کند.

خبرگزاری ایرنا: مقام های کاخ سفید گفتند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با وجود مخالفت های «اداره پلیس فدرال/اف.بی.آی»، زمینه را برای انتشار یک یادداشت جنجالی فراهم می کند.

این یادداشت توسط جمهوریخواهان عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده و در آن اف.بی.آی به ارتکاب اقدام غیرقانونی در جریان تحقیقات درباره ارتباطات احتمالی میان روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ متهم شده است.
وزارت دادگستری و دموکرات ها تلاش کردند تا ترامپ را از انتشار این یادداشت منصرف کنند. به گفته آنها، این اقدام باعث ضربه زدن به امنیت ملی و گمراهی افکار عمومی می شود.
یک مقام کاخ سفید گفت که ترامپ با انتشار این یادداشت موافقت خواهد کرد و احتمالا امروز جمعه این تصمیم به اطلاع کنگره خواهد رسید.
یک مقام دیگر کاخ سفید نیز گفت که ترامپ احتمالا این یادداشت کنگره را از حالت طبقه بندی خارج خواهد کرد اما روش دقیق عمومی کردن آن هنوز نهایی نشده است.
این دو مقام نخواستند نامشان فاش شود.
«کریستوفر ری» مدیر اف.بی.آی و سایر مسئولان این نهاد نسبت به انتشار این یادداشت ابراز نگرانی کرده و گفته اند که این سند، مبهم است و بخش های مهمی از آن حذف شده است.
ری درباره این نگرانی ها به طور خصوصی با کاخ سفید گفت و گو کرده است. اف.بی.آی همچنین روز چهارشنبه در یک بیانیه مکتوب نیز این نگرانی ها را مطرح کرد.
«آدام شف» از اعضای ارشد دموکرات ها در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان از ری به دلیل مخالفت با انتشار این یادداشت حمایت کرد.
شف اعضای جمهوریخواه این کمیته را به انتشار «گزینشی» برخی اطلاعات خاص در حمایت از رئیس جمهوری متهم کرده اند.
مقام های آمریکایی می گویند که ترامپ این یادداشت چهار صفحه ای را خوانده و در این باره گزارشی به وی ارائه شده است. این یادداشت توسط «دوین نونس» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده است.

گفته می شود این یادداشت به تلاش و اقدامات غیرقانونی اف.بی.آی برای کسب مجوز به منظور تحت نظر قرار دادن «کارتر پیج» پرداخته است. پیج عضو ستاد انتخاباتی بود که تماس های زیادی با روس ها داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج