جاباما
۶۶۹۸۳۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خانه موزه سیمین و جلال افتتاح می‌شود

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۱۸ اسفند ماه، همزمان با سالروز گرامیداشت یاد و خاطره سیمین دانشور، خانه موزه سیمین و جلال افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت :۱۸ اسفند ماه، همزمان با سالروز گرامیداشت یاد و خاطره سیمین دانشور، خانه موزه سیمین و جلال افتتاح خواهد شد.
خانه موزه سیمین و جلال افتتاح می‌شود

علیرضا جعفری در حاشیه بازدید سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از پروژه سیمین و جلال با اشاره به اینکه احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر و نخبگان؛ تهران را به پایتخت فرهنگی قابل توجه تبدیل خواهد کرد، گفت:توجه به نویسندگان، هنرمندان و بزرگان عرصه ادب و هنر کشور اهمیت بسیار زیادی در تقویت پایه های فرهنگ ملی دارد.

وی گفت:‌ این افراد به‌عنوان بخشی از مالکان فکری جامعه ؛منشا اثرگذاری در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی به شمار می آیند، بنابراین احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر نشان دهنده توجه به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به پایان مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور گفت: این خانه موزه با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت، مرمت و احیای بناها، مجموعه ها، محوطه ها و بافتهای فرهنگی و تاریخی بسیار ضرورت دارد، افزود: هدف اصلی ما ضمن مقاوم سازی و اصلاح موارد پر مخاطره، تاکید بر مداخله حداقلی برای حفظ اصالت بنا است.

جعفری با اشاره به تکمیل چیدمان و موزه آرایی این مجموعه بیان داشت: این مجموعه از کاربری شخصی تبدیل به مجموعه ای با کاربری عمومی (موزه) شده است و تمامی عملیاتهای استحکام بخشی و مقاوم سازی ضمن حفظ اصول مرمت و احیا، براساس مداخله حداقلی صورت گرفته است.

جعفری به برخی اقدامات صورت گرفته در این بنا از جمله محوطه سازی، کف سازی و نازک کاری ، ایمن سازی و تعبیه مسیر دسترسی آب انبار قدیمی که در جریان مرمت و بازسازی پدیدار شده و همچنین نورپردازی مجموعه اشاره و خاطر نشان کرد:در سیرکلاسیون و موزه آرایی فضای این مجموعه نیز تلاش شده تا حس و حال مربوط به این فضا کاملا حفظ شود.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران،مجموعه های الحاقی همچون فضاهای خدماتی و رفاهی نیز با توجه به مبانی نظری همجواری در کنار یک بنای تاریخی، صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به مرمت و احیای کتابخانه مرحوم جلال آل احمد اشاره کرد و گفت: مرمت اشیای خانه سیمین و جلال نیز به پایان رسیده و چیدمان کتابخانه نیز طبق سلیقه و چیدمان ساکنان این خانه صورت گرفته است.

به گفته جعفری سبک و شیوه قدیم در طراحی و چینش اشیای متعلق به منزل سیمین و جلال به مانند گذشته به نمایش درمی آید تا بازدیدکنندگان در عین بازدید با حس و حال هوای این مجموعه بیشتر انس بگیرند.

بنا براعلام روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، وی با اشاره به اینکه مرحوم جلال آل احمد سالها پس از حضور در این مجموعه، اقدام به توسعه دو بخش کتابخانه و مطالعاتی کرده بود، گفت:در مرمت و بازسازی هر دو بخش کتابخانه و بخشی که مربوط به هم اندیشی و همنشینی با نویسندگان و هنرمندان بوده، تلاش شده ماهیت معماری و روح حاکم بر بافت با همان حس و حال گذشته بازسازی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج