جاباما
۶۶۶۹۲۲
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

آمار صرع در ایران ۲.۵ برابر کشورهای اروپایی

رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی و مجروحیت جنگی دو علت اصلی ابتلا به صرع در ایران است، گفت: بر اساس آمار قطعی ۱۲۰۰ بیمار مصروع در ایران وجود دارد.

خبرگزاری فارس: حسین پاکدامن در افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: از سال گذشته به دلیل اهمیت درمان بیماران مصروع و کمک به کنترل صرع در آنها طرح ملی اپیدمیولوژی صرع آغاز شد تا بتوانیم آمار دقیقی از بیماران مصروع اعلام کنیم.

وی افزود: بررسی و تحقیقات دقیق که با کمک یک تیم ۳۰ نفره صورت گرفت نشان داد که آمار صرع در ایران ۲.۵ برابر آمار کشورهای اروپایی و حتی برخی از کشورهای شرقی است.

رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه ضربه‌های ناشی از تصادفات رانندگی و ضربه به سر و مجروحیت جنگی دو علت اصلی امار بالای ابتلا به صرع در ایران است، گفت: بر اساس امار قطعی ۱۲۰۰ بیمار مصروع در ایران وجود دارد.

پاکدامن اضافه کرد: هر چند که آمار استانی میزان مبتلایان وجود ندارد ولی بر اساس ارتباط تصادفات با صرع، بیشترین مبتلایان نیز باید در استان‌هایی باشند که بیشترین آمار تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر صرع طولانی شود اختلالات مغزی و اختلالات خلقی همچون افسردگی و اضطراب و مرگ ناگهانی برای بیمار ایجاد می‌شود، گفت: هرچند که صرع نسبت به سایر بیماری‌های مغز و اعصاب شیوع کمتری دارد ولی از لحاظ درمانی اهمیت آن بیشتر است.

رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران خاطرنشان کرد: هرچند که صرع نسبت به سایر بیماری‌های مغز و اعصاب شیوع کمتری دارد ولی از لحاظ درمانی اهمیت آن بیشتر است.

پاکدامن در مورد هزینه درمان صرع در ایران گفت: بیماران مصروع در کشور مورد توجه در امر درمان و بیمه قرار گرفته و حدود ۵۰ دلار هزینه آنها در سال است درحالی که در کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی هزینه داروی این بیماران به تنهایی ۱ تا ۳ هزار دلار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مبلغ 50دلار درروغه

    • بدون نام

      50 دلار قیمت یکی از داروهای خارجیه که شما باید در طول ماه مصرف کنی ، بعضا بیماران نیاز به مصرف سه داروی همزمان دارند (داروی ایرانی بیمه ای برای بسیاری از بیماران موثر نیست و پزشک توصیه نمی کند)

      البته مراکز خیریه صرع وجود دارند که مراجعه به آنها از همه لحاظ مناسب است

      در اینجا جا داره به بخشی از مسببین تصادفات که تولیدکنندگان خودروهای حلبی ملی هستند و باعث و بانی چنین بیماری هایی می شوند که ممکن است تا پایان عمر گریبانگیر فرد باشد هم سلامی عرض کنم و بگویم پول آغشته که به خونی که بر سر سفره خانواده تان بردید نوش جانتان.

    • بدون نام

      پارازیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج