۶۶۵۵۸۲
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

احیای رحمتی به قیمت تخریب حسینی؟

عجیب‌ترین خبری که در اواخر هفته‌گذشته منتشر شد خبر بازی سید‌مهدی رحمتی به‌جای سیدحسین حسینی در بازی مقابل پدیده بود.

آسمان آبی: عجیب‌ترین خبری که در اواخر هفته‌گذشته منتشر شد خبر بازی سید‌مهدی رحمتی به‌جای سیدحسین حسینی در بازی مقابل پدیده بود. حتی عجیب‌تر از خبر فسخ یک‌طرفه قرارداد مجتبی جباری توسط باشگاه استقلال! دروازه استقلال تازه به آرامش رسیده‌بود. آرامشی که در این سال‌ها کمتر دیده شده‌بود. اما از تمرینات آخر هفته استقلال این طور استنباط می‌شد که قرار است یک جابه‌جایی بزرگ در دروازه استقلال انجام شود. تا این‌که شفر در نشست خبری قبل از بازی شایعه را تایید کرد: «ما دو دروازه‌بان خیلی‌خوب داریم. در شرایط امروزی فوتبال نمی‌توان همیشه با یک دروازه‌بان به کار ادامه داد. ما در بازی‌های جام‌حذفی به مهدی رحمتی بازی می‌دهیم و در لیگ برتر سیدحسین حسینی بازی می‌کند. با هردوی آن‌ها در این خصوص صحبت کرده‌ایم. ما در جام حذفی مقابل صنعت نفت یک دیدار بسیار سخت پیشِ‌رو داریم و رحمتی نمی‌تواند بدون این‌که در شرایط بازی قرار داشته باشد در جام‌حذفی به میدان برود. فردا رحمتی بازی می‌کند و باید ببینیم عملکرد خوبی خواهد داشت یا نه تا درباره بازی‌های بعد تصمیم‌گیری کنیم. برای تیمی که در بازی‌های رسمی به میدان نمی‌رود فردای آن مسابقه رسمی باید در یک دیدار دوستانه بازی کند. این اتفاق در اروپا کاملا طبیعی است، اما تا الان برای ما کاملا مهیا نشده که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.»

ایده اولیه شفر در این مورد اصلا غیرمنطقی نیست. در خیلی از تیم‌های اروپایی هم این روند دیده می‌شود. یک دروازه‌بان در لیگ بازی می‌کند و دروازه‌بان دوم در جام حذفی. هرچند همین الان در ایران خودمان هم چنین روندی خیلی رایج نیست و اغلب تیم‌ها در هر دو جام از یک دروازه‌بان استفاده می‌کنند که البته نمی‌شود به آن‌ها خرده گرفت. با وجود این تصمیم شفر برای استفاده از رحمتی در جام حذفی حاشیه‌ای ایجاد نکرده بود تا این‌که شفر تصمیم عجیبش را اعلام کرد. چیزی که باعث تعجب بیشتر می‌شود دلیلی است که شفر برای این تصمیم اعلام کرده‌است. او گفته رحمتی نمی‌تواند بدون این‌که در شرایط بازی قرار داشته باشد در جام حذفی به میدان برود. این منطق از چند جهت قابل نقد و پرسش است. اول این‌که خلاف گفته شفر در هیچ جای دنیا «دروازه‌بان جام حذفی» را در بازی لیگ محک نمی‌زنند. ضمن این‌که اگر شفر واقعا قصد داشت رحمتی را برای بازی جام حذفی محک بزند می‌توانست این کار را در بازی بعدی مقابل پارس‌جنوبی که یک هفته قبل از بازی جام حذفی برگزار می‌شود انجام بدهد. استقلال روز پنجم‌بهمن با پارس‌جنوبی و روز دهم بهمن با صنعت نفت در نیمه‌نهایی جام حذفی بازی دارد.

مسئله بعدی این است که رحمتی به‌عنوان یک دروازه‌بان باتجربه و سابقا ملی‌پوش واقعا نیازی به آمادگی قبلی برای حضور در یک مسابقه رسمی و مهم را ندارد. ماجرا اگر برعکس بود توجیه بیشتری داشت. یعنی اگر حسینی دروازه‌بان دوم و «دروازه‌بان جام حذفی» بود نیاز به آمادگی قبلی برای حضور در بازی رسمی برایش پذیرفتنی بود. اما وقتی صحبت درباره رحمتی است موضوع غیرقابل قبول و حتی خنده‌دار به‌نظر می‌رسد. از بیرون که نگاه می‌کنیم ماجرا چیزی که شفر بیان می‌کند نیست. این تغییر درست بعد از بازی رخ داد که حسینی در آن رکورد‌شکنی کرد. این طور به‌نظر می‌‌رسد که شفر و کادرفنی استقلال منتظر این بودند که حسینی گل بخورد تا او را نیمکت‌نشین کنند. اگر خود حسینی هم به این نتیجه رسیده‌باشد ضربه روحی بزرگی خورده‌است و تاسف‌بار این است که ضربه را خود باشگاه و کادرفنی به‌جوان آینده‌دار خودشان زده‌اند. آخرین شائبه‌ای که در این داستان ذهن‌ها را به خودش مشغول کرده نقش احتمالی رحمتی است. رحمتی مدتی است پایگاه خیلی مستحکمش را در میان هواداران استقلال از دست داده‌است و عده زیادی از هواداران این تیم ذهنیت مثبتی به او ندارند. حالا این ماجرا می‌تواند ذهنیت‌های منفی را درباره رحمتی توسعه بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت‌نوشته...دوتا‌‌گلر‌آماده‌داره‌استقلال‌هرزمان‌نظرفنی‌مربی‌باشه‌ازشون‌میتونه‌استفاده‌کنه...
      چون‌ازشرایط‌فنی‌وروحی‌هردواز‌نزدیک‌باخبره...
      درضمن‌گلری‌که‌با‌دوباربیرون‌نشستن‌خراب‌بشه‌بدرد‌دلاکی‌میخوره‌نه‌گلری...
      که‌خدارو‌شکر‌،نه‌حسینی‌اینطوریه‌ونه‌رحمتی....
      وسلام

    • بدون نام

      بیخودی حاشیه وارد باشگاه نکنید هیچی نیس و ب کوری چشم شما لنگیا دوتا دورازه بان قبراق داریم

    • بدون نام

      نقد بسیار خوبی بود حق حسینی این نبود با روندی که داشت و طوری که پیش می‌رفت مطمئن هستم شماره یک تیم ملی میشد

    • علی ۸۸

      اقای نویسنده لطفا نظرت رو واسه خودت نگه دار
      از بس دارین میسوزین که استقلال حاشیه ای نداره میخوایی از اینطریق تفرقه بندازی
      اینکارا خوب نیست نویسندگی وگزارش گر بودن شغل شریفیه خجالت بکش تا کی میخوایی جانبدارانه گزارش تهیه کنی اخه
      داری میسوزی چرکپولیس هیچ وقت یه دروازبان خوب نداشته
      خجالتم خوب چیزیه والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج