جاباما
۶۶۴۸۶۸
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

چند درصد ساختمان‌های کشور بیمه زلزله دارند؟

مدیرکل بیمه مرکزی اعلام کرد: کمتر از ۱۲ درصد ساختمان‌ها بیمه آتش‌سوزی و کمتر از هفت درصد آنها بیمه زلزله دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: عبدالناصر همتی در اجلاس سالیانه جوامع ایمن، بیان کرد: حوادثی که اشخاص حقیقی و حقوقی را سال به سال تهدید می‌کند، تنوع و پیچیدگی زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم ایمنی به معنی مطلق اجرا می‌شود بلکه می‌توان آن را افزایش داد. برای این موضوع نیز نیاز به مدیریت ریسک داریم.

مدیرکل بیمه مرکزی اعلام کرد:در حال حاضر کمتر از ۱۲ درصد ساختمان‌ها بیمه آتش‌سوزی و کمتر از هفت درصد آنها بیمه زلزله دارند.

وی ادامه داد: در حادثه پلاسکو حدود ۳۰ درصد کسبه بیمه بودند. بسیاری از این افراد می‌گفتند ۵۰ سال است در این ساختمان اتفاقی نیفتاده، چرا باید برای بیمه پولی بپردازیم؟ کسبه زیادی نیز حق بیمه معوق داشتند و فکر می‌کردند قرارداد بیمه سوری است.

مدیرکل بیمه مرکزی بیان کرد: سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر در حوادث مصدوم شدند. این رقم طی سه سال به یک میلیون نفر می‌رسد که برای جامعه ما غیرقابل قبول است. سالیانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرف بیمه حوادث رانندگی و شخص ثالث می‌شود. با ایجاد خلاقیت در مدیریت ریسک می‌توان بخش مهمی از این حوادث را کنترل کرد.

همتی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد خسارت‌های پرداختی از طرف صنعت بیمه مربوط به حوادث رانندگی است، افزود: سال گذشته هر چه خسارت پرداخت کردیم، مربوط به رعایت نشدن مسائل ایمنی بود. حادثه پتروشیمی بوعلی نیز ۹۴ میلیون دلار خسارت به صنعت بیمه وارد کرد. این حادثه نیز به دلیل ضعف کنترل‌ها و رعایت نشدن نکات ایمنی اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه دو هزار میلیارد تومان خسارت ایجاد شد اما کل مجموعه تحت پوشش بیمه ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان بود. کمتر از ۱۲ درصد ساختمان‌ها در کشور بیمه آتش‌سوزی و کمتر از هفت درصد آنها بیمه زلزله دارند.

به گفته مدیرعامل بیمه مرکزی، تصویب صندوق بیمه حوادث طبیعی در دستور کار قرار گرفته و بیمه مرکزی منتظر تأیید آن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانه هایتان را بیمه کنید با۴۰الی ۵۰ هزارتومان چیزی نیست چون این زلزله دست از سر تان برنمی داره پس بهتر خانه تان بیمه کنید

    • بدون نام

      مهندس کجایی

    • بدون نام

      ایا زلزله چیز نا شناخته ایی است

    • بدون نام

      من خودم بیمه زلزله نمیکنم. چون میدونم موقع زلزله بعلت زیاد بودن تعداد ساختمانهای خراب بیمه بهانه ای درست میکنه و از دادن خسارت امتناع خواهد کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج