۶۶۳۵۴۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

شرط حضور بانوان در ورزشگاه

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی در ورزشگاه های فوتبال مسائل اخلاقی رعایت نمی‌شود که حضور تماشاگران مرد نیز در مخاطره قرار می‌گیرد. وقتی جَو ورزشگاه‌ها به این شکل است حضور بانوان در این مکان‌ها مشکل پیدا می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی در ورزشگاه‌های فوتبال مسائل اخلاقی رعایت نمی‌شود که حضور تماشاگران مرد نیز در مخاطره قرار می‌گیرد. وقتی جَو ورزشگاه‌ها به این شکل است حضور بانوان در این مکان‌ها مشکل پیدا می‌کند.

سید صادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ممنوعیت ورود بانوان به برخی ورزشگاه‌ها مانند مسابقات فوتبال، اظهار کرد: اکنون نیز بانوان در بسیاری از ورزشگاه‌های کشور حضور پیدا می‌کنند و اگر مانعی وجود دارد موانع فرهنگی و اجتماعی است نه مانع خاص دیگری. اگر در ورزشگاه فرهنگ اجتماعی، عرف جامعه و مسائل شرعی رعایت شود هیچ مانعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد، پس آنچه مانع حضور بانوان در مسابقات فوتبال آقایان می‌شود همین رعایت نکردن اخلاق در ورزشگاه‌ها است.

وی افزود: گاهی در همین ورزشگاه‌های فوتبال آن‌قدر مسائل اخلاقی رعایت نمی‌شود که حضور تماشاگران مرد نیز در مخاطره قرار می‌گیرد. در جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتم وزیر می‌گفت "وقتی فرزند کوچکم را به ورزشگاه بردم آن‌قدر فضا بد بود که خجالت کشیدم که پسرم در ورزشگاه بوده است". بنابراین باید در ورزشگاه‌ها فرهنگ‌سازی شود که دیگر این موارد رخ ندهد. مسلم است وقتی جَو ورزشگاه‌ها به این شکل است حضور بانوان در این مکان‌ها مشکل پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هر حال اگر این حواشی و موارد غیراخلاقی در ورزشگاه‌ها رخ ندهد هیچ مانعی برای حضور بانوان نیست. در ورزش‌هایی هم که مربوط به بانوان است آقایان هم نمی‌توانند حضور پیدا کنند چرا که از نظر شرعی اشکال دارد. البته در بعضی از رشته‌های ورزشی که مربوط به آقایان است بانوان به‌عنوان تماشاگر می‌توانند به سالن بروند، اما در ورزشی مانند فوتبال که هیجانات زیادی دارد و گاهی شعارهای غیراخلاقی داده می‌شود و موازین اجتماعی رعایت نمی‌شود حضور بانوان صحیح نیست.

طباطبایی نژاد افزود: موضوع حضور نیافتن بانوان در برخی ورزشگاه‌ها مطلبی نیست که زیاد حساسیت ایجاد کند. دسترسی به ورزشگاه‌ها محصور در یک ورزش خاص نیست. در برخی زمینه‌ها مانع شرعی وجود دارد. مثلاً در ورزش شنای آقایان طبیعی است که بانوان نتوانند به سالن بیایند، اما در تنیس به‌راحتی بانوان می‌توانند به ورزشگاه بروند و مسابقات آقایان را تماشا کنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین آن چیزی که مهم است رعایت موازین شرعی و اخلاقی است که سبب می‌شود بانوان نتوانند در برخی ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. اگر این موارد رعایت شود بانوان به راحتی می‌توانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید در آینده بانوان بتوانند به ورزشگاه‌های فوتبال بروند، گفت: این امکان وجود دارد به شرطی که موازین اخلاقی در ورزشگاه‌ها رعایت شود. برای مثال تماشا و حضور بانوان در مسابقات فوتبال چه اشکالی دارد؟ فقط باید موازین اخلاقی رعایت شود و هم‌اکنون اگر حضور بانوان را در ورزشگاه‌های فوتبال داشته باشیم ممکن است سبب وهن و بی‌اخلاقی گری شود، اما اگر روزی به این نتیجه برسند که حضور بانوان مانعی ندارد و عرف جامعه در ورزشگاه‌ها رعایت شود این مشکل هم برطرف می‌شود.

طباطبایی نژاد یادآور شد: پس اگر این موازین رعایت شود با تصمیمی که قانون‌گذار می‌گیرد بانوان می‌توانند در مسابقات فوتبال آقایان حضور پیدا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بلاخره شسته روفته حرف نزدی زنا بیان نیان

      پاسخ ها

      • TNT2

        اقا اینا کارشون همینه فکر کردی دلشون سوخته که زنها چرا ورزشگاه نمیان؟فکر کردی دنبال این هستند که خواساه من و شما چیه ؟ نمونه تلگرام و کامل رفع فیلتر نکردن و سرعتش به قدری پایینه که عکس بازور باز میشه .چرا؟چون شما بعد مدتی خسته بشید بگید عجب پیامرسان بیخودیه بعد خودتون برید پیامرسانهای سروش و اینها یادتون باشه اول رفع فیلتر هم دست پیش گرفتن که اگر سرعتش پایینه واسه شلوغیه و استفاده مردم پ بعد چند ساعت درست میشه ولی نشد فکر کردن مردم بیسوادن

    • بدون نام

      فکر نمیکنید که وقتی این حرفو می‌زنین دارین به همه مردای جامعه توهین میکنین
      چی شده حالا ترسیدید از عربستان جا بمونید تازه تو عربستان گفت فقط برای مدت محدودی جایگاه زن و مردا جداست بعدا یکی میشه یعنی مردای ایرانی از مردای عربستان بی فرهنگ ترن؟

    • کلاغِ افسرده(بهزاد سابق)

      بانوان از خیلی چیزا محرومن اینم روش.بانوان کشته مرده ی ورزشگاه نیستن بانوان در پِی حقوق انسانی خود و بدنبال این هستن که بگن ما هم هستیم، اگه ادعاتون اینه که مشکل فرهنگی و اجتماعی مانع ورود زنان به ورزشگاه هست بنده این پیشنهادرو میکنم که توو مسابقات فوتبال یک هفته مردها برن ورزشگاه و یک هفته بانوان.

    • بدون نام

      خو اخه مگه خارج کسی فوش میده وقتی همه اقا باشن هرچی دلشون بخاد میگن ولی وقتی خانوماهم باشن هرکسی با خانوادش بیاد کسی همچین کاری نمیکنه

    • کرمانشاه

      کاشکی واسه مسابقه فوتبال بین پیش کسوتان کرمانشاه و منتخب جام جهانی فوتبال نود و هشت فرانسه توی سرپل ذهاب حضور داشتید زن و مرد شیعه و سنی و .. کنار هم نشسته و فوتبال نگاه میکردن بدون مشکل یا حتی شعار زشتی... مسولین مردم را به چشم.. نگاه میکنن و گرنه ایران هم میتونه ثابت کنه کشور خیلی با فرهنگیه اما به سمت بی فرهنگی سوق داده میشه....

    • بدون نام

      اگر از اول حساسیت به خرج نمی دادین شاید با حضور خانمها جو ورزشگاهها خیلی بهتر می شد ، جوانان یاید جایی باشد که هیجان خود را خالی کنند وقتی مکان مناسبی برای شادی کردن و خالی کردن هیجان وجود ندارد وقتی یک جا پیدا شود به فحاشی و خشونت کشیده می شود پس مسئولین اگر از فکر اختلاس و تاراج بیت المال خلاص شدند می توانند مکانهای متنوعی برای ایجاد جو شادی مثل کنسرتهای شاد و کارناوالهای متنوع و... فراهم کنند .البته اگر مدیران بخواهند مردم شاد باشند ، ....

    • بدون نام

      عربستان سعودی از ایران افتاده جلو تو اصلاحات

    • یعقوب

      دخترت بردی ورزشگاه

    • بدون نام

      آخی

    • بدون نام

      بخشی از ورزشگاه ها را برای بانوان تماشاچی ، جدا کنند با ورودی جدا و خروجی جداگانه...تا این مشکل حل شود کمی باید خرج کنند زمان مناسب هم الان است تا بانوان حس کنند جامعه ، حرمت برایشان قایل شده....

    • بدون نام

      برو بابا....عربستان و افغانستان از ما جلو زدن، هنوز دنبال شرایط ایده آل هستید...

    • حجت

      ازاد کنید خودش فرهنگ سازی میشه
      هرکی دوست داشت میاد ورزشگاه هر کس هم دوست نداشت نمیاد

    • بدون نام

      اتفاقا مردم ناموس پرست ایران در حضور مادران و خواهران و دختران نهایت ادب دارند و الگوی برای دنیا میشوند اینقدر مته به خشخاش نگذارید و مردان و زنان ایران خشمگین نکنید

    • بدون نام

      الان مشکل فقط اینه

    • بدون نام

      مگه میشه در حضور بانوان ایران زمین بد اخلاقی شود نا نجیب

    • بدون نام

      به نظر من هر کسی خانواده خودش رو بیاره، دیگه توهین نخواهد کرد. و به صورت کامل فرهنگ سازی میشه.

    • م.م

      آخه چرا جوانان ما تربیت دینی بر نمی دارن؟؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      مردم ما مردم خوبی هستند ،اگر خانمها به تماشای فوتبال بروند اقایان وجوانها ی ما شعورشان بالاست وبلاتر هم میشود واین خود فرهنگ سازی میکند ،،،

    • بدون نام

      مردم سالم باشند سالمند قلی میرزا

    • بدون نام

      به نظر من این جوانهای ایرانی غیرت هم دارند زن راداخل ورزشگاه ببینند حرف بدنمیزنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا تو کوچه خیابون هم امنیت نداریم از بس که شما مردا با غیرتید

    • بی نام

      کاملا درست . کشورهای ما به نسبت کشورهای اروپایی و عربی از لحاظ فرهنگی پایین تر هست... پس باید از طریق تلویزیون اول فرهنگ سازی شه تا شرایطش مهیا بشه

    • بدون نام

      کسی یا کسانی که برایه مردم روضه میخونه بلید. اول خودشو اصلاح کنه شبخیر

    • بدون نام

      شاید خانمهای ایرانی تو ورزشگاها منقلب شوند .معلوم هم نیس!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشاالله آقایون انقدر بی فرهنگ بازی دراوردن تو ورزشگاه که مسئولین جرأت ندارن بانوان رو راه بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج