جاباما
۶۶۲۴۹۶
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

علت برافراشته بودن پرچم پاناما در کشتی سانچی

سفیر جمهوری اسلامی در انگلستان در پیامی توییتری نوشت: ۵۰ درصد کل کشتی‌های دنیا در سه کشور مانند پاناما و لیبریا ثبت هستند.

خبرگزاری ایسنا: حمید بعیدی نژاد نوشت: برخلاف دوران تحریم که کشورهای صاحب پرچم از ثبت کشتی‌های ایران خودداری می‌کردند، کشتی‌های ما امروز می‌توانند علاوه بر تردد با پرچم کشورمان، با ثبت در کشورهای دیگر نیز در حمل و نقل دریایی شرکت کنند.

بر اساس آمار ۵۰ درصد کل کشتی‌های دنیا در سه کشور از جمله پاناما و لیبریا ثبت هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماست مالی کنید. تکذیب کنید.

    • بدون نام

      دروغ میگی...

    • بدون نام

      یعنی من اندازه پاناما که بقدر یه استان ما هم نیست اعتبار جهانی نداریم

    • بدون نام

      اگه دوستان اطلاع دارند لطفا جواب بدهند.چرا۵۰درصد با پرچم سه کشور گفته شده تردد میکنن چه منفعتی داره؟

      پاسخ ها

      • مهران

        من یه نرم افزار کشتی رانی رو گوشیم دارم و همیشه هم برام سوال بود چرا خیلی از کشتی های دنیا به اسم پاناما یا جزیره مارشاال یا هنگ کنگ ثبت شدن. به نظرم این صحبتشون استثناً درست باشه که کشتی ها خیلیاشون پرچم پاناما دارن

    • بدون نام

      خوب، حالا علتش چیه؟

    • سارا

      چطورکشتی بوده به اون بزرگی اونوندیده اونم کشتیه حاوی موادنفتی بودن مراقبتشون که بیشتره این چطورباهم برخورد کرده خدامیدونه خداصبربه خانوادهاشون بده

    • بدون نام

      کشور سوم کدوم بود خخخ

      پاسخ ها

      • محمود

        همون اسمشو نبر معروف

    • رضا

      پس باید افتخار کنیم که با پرچم خودمون نمیتونیم بریم؟
      نگفتی عزیز, چرا با پرچم ایران نمی رفتیم و با پرچم پاناما می رفتیم؟

    • بدون نام

      خوب علت ثبت کشتی هل ،تو پاناما چیه؟

    • بدون نام

      کشتی نفتکش ایرانی سانچی که پس از روزها سوختن، سرانجام در آب های دریای چین غرق شد٬ متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم مصلحتی پاناما در حرکت بود.

      در حال حاضر، قسمت عمده ای از تجارت جهانی دریائی توسط کشتی های حامل پرچم مصلحتی صورت می گیرد. صاحبان پرچم های مصلحتی مثل پاناما و لیبریا گرچه روی کاغذ دارای عظیم ترین ناوگان های دریائی دنیا هستند در عمل هیچ نقشی در فعالّیت این کشتی ها ندارند.

      کشورهای دیگر به لحاظ استفاده از شرایط ساده تر و ضعیف تر مقررات مربوط به هزینه های ثبت، مالیات، کنترل امکانات دریانوردی و شرایط ایمنی در دریا برای خدمه و تجهیزات کشتی های تجاری اقدام به استفاده از این روش می کنند.
      در مورد تصادف سانچی هنوز عوامل زیادی در دست نیست که بتوان بر اساس آن ارزیابی دقیقی از موضوع به دست داد. اطلاع از محل دقیق وقوع حادثه از لحاظ مناطق دریائی که می تواند روی مسؤلیت های دول صاحب پرچم های کشتی ها مؤثر باشد، یکی از موضوعات تعیین کننده است.

      نحوه برخورد دو کشتی هم موضوعی مهم در ارزیابی حادثه است. ظاهرا کشتی چینی از طرف جلوی تیز خود به پهلوی نفتکش ایرانی اصابت کرده است و بایستی دید که او‌لا چرا کشتی چینی پس از برخورد در محل نمانده است٬ چگونه از نفتکش جدا شده است و به چه نحوی به سفر خود ادامه داده؛ مثلا خودش حرکت کرده یا یدک کشیده شده است.

      این دو موضوع همراه با میزان تجهیزات پیش بینی شده نجات و آمادگی خدمه نفتکش برای برخورد با وضعیت اضطراری و نحوه فعالیت های کمک رسانی، مسائلی است که روشن شدن آنها برای ارزیابی فنی این حادثه بر اساس قوانین دریانوردی، لازم و البته تکمیل آن بر اساس جعبه سیاه نفتکش کاری زمانبر است.

    • بدون نام

      نفتکش ایرانی شنبه پیش، پس از برخورد با یک کشتی باربری در آبهای چین آتش گرفت و در هشتمین روز آتش‌سوزی در یکشنبه ۲۴ دی غرق شد. نفتکش ایرانی «سانچی» حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی و معادل حدود یک میلیون بشکه نفت بود. پیشتر، رویترز اعلام کرد ارزش محموله این نفتکش حدود ۶۰ میلیون دلار و ارزش خود نفتکش حدود ۶۰ میلیون دلار است.

      یکی از ابهامات دیگر درباره حادثه نفتکش ایرانی، نجات کشتی برخورد کننده است. کشتی فله‌بر «سی‌اف کریستال» به نفتکش ایرانی برخورد کرد اما نه سرنشینان آن کشته شدند و نه کشتی غرق شد.

      هادی حق شناس، معاون بنادر و کشتیرانی ایران درباره سالم بودن کشتی چینی گفت: «کارکنان کشتی کریستال پس از برخورد با نفتکش سانچی به آب می‌پرند و به‌وسیله قایق و بالگرد نجات می‌یابند و کشتی چینی نیز که به موتور آن آسیبی وارد نشده بود به ساحل برده شد.»

      اما نکته ابهام آمیز این است که دولت چین اجازه سئوال از سرنشینان کشتی چینی درباره اتفاق شنبه شب را به ایرانی ها نداد. معاون بنادر و کشتیرانی ایران روز دوشنبه گفت:‌ نماینده ایران از کشتی چینی بازدید کرد اما مقامات این کشور اجازه مصاحبه با کارکنان آن کشتی را ندادند؛ در صورتی که باید با کارکنان کشتی کریستال نیز مصاحبه کنیم.

      یک ابهام دیگر ماجرای حادثه کشتی ایرانی خاموش بودن سیستم ناوبری آن ساعتها قبل از حادثه است. وال استریت جورنال در گزارشی به این موضوع اشاره کرد و نوشته این غیر عادی است. بخصوص که به گفته مقام بنادر و کشتیرانی ایران، منطقه محل حادثه جزو نقطه کور راداری نبود.

      فعلا مقام های ایران همه چیز را به بررسی جعبه سیاه نفتکش ایرانی منوط کرده اند؛ جعبه سیاهی که در دست طرف چینی است و شاید چند ماه بررسی آن طول بکشد.

    • علی

      چه علتی داره پرچم خودمون که بهتره پاناما اصلا کجای نقشه هستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج