۶۶۰۸۳۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ترامپ با اروپایی ها درباره اصلاح برجام مذاکره می کند

یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا گفت ترامپ قصد دارد با کشورهای اروپایی در خصوص تغییراتی در برجام مذاکره کند که دائمی باشد.

خبرگزاری مهر: به نقل از شبکه سی بی اِس نیوز، مقامات بلندپایه دولت آمریکا روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردند که «دونالد ترامپ» برای آخرین بار فرمان تعلیق تحریمهای ایران را صادر می کند.

این تعلیق مربوط به تحریمهای هسته ای ذکر شده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یا همان توافق هسته ای ایران است که در ژوئیه ۲۰۱۵ میان ایران و شش قدرت جهانی از جمله آمریکا به امضاء رسید.

امروز (جمعه) دوازدهم ژانویه برابر با بیست و دوم دیماه آخرین مهلت قانونی برای دولت ترامپ جهت ارائه گزارشی به کنگره آمریکا در خصوص تأیید یا عدم تأیید پایبندی تهران به برجام بود. تصمیم ترامپ برای عدم تمدید تعلیق تحریمهای هسته ای ایران به مثابه ضربه ای مهلک به این توافق خواهد بود و آمریکا را در موضع کشورِ ناقض این توافق قرار خواهد داد.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز جمعه اظهار داشت: «رئیس جمهور تصمیم دارد یکبار دیگر تعلیق تحریمهای هسته ای [ایران] را تمدید نماید». وی در ادامه افزود: «اما این آخرین باری است که رئیس جمهور آمریکا یک چنین فرمان تعلیقی صادر می کند!»

پس از صدور این فرمان، دولت ترامپ درنظر دارد با شرکای اروپایی خود در خصوص دستیابی به گونه ای از «توافق پیگیر» مذاکره کند که دربردارنده «مقدماتی معین» باشد و ایران به پیروی از آنها ملزم شود؛ از جمله بازرسی های هسته ای و وضع محدودیتها بر برنامه هسته ای ایران که شامل «بندهای غروب آفتاب» نشود.

این مقام آمریکایی به این نکته نیز اشاره کرد که چنانچه رئیس جمهور آمریکا بتواند به جای بندهای «غروب آفتاب» در توافق هسته ای کنونی، به توافقی دست یابد که «هرگز منقضی نمی شود»، وی ماندن در یک چنین توافق تعدیل شده ای را خواهد پذیرفت.

گفته می شود رئیس جمهور آمریکا همچنین خواستار اصلاح قانون این کشور درمورد ایران است به گونه ای که در آن بیان شود واشنگتن برنامه موشکی دور برد ایران را بخشی لاینفک از برنامه هسته ای این کشور می داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج