جاباما
۶۵۹۹۸۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

طرح قانونگذاران آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

دو قانونگذار آمریکایی با دستاویز قرار دادن آشوب‌های اخیر در ایران از قصد خود برای معرفی طرحی جهت اعمال فشار بر ایران به بهانه مسائل «حقوق بشر» خبر داده‌اند.

خبرگزاری فارس: نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا روز چهارشنبه از قصد خود برای معرفی طرحی جهت اعمال فشار بر ایران در مسائل مربوط به «حقوق بشر» خبر داده‌اند.

مطابق آنچه وبگاه «سان سنتینل» نوشته دو بهانه مهم تدوین این طرح ضدایرانی را موضوع ناپدید شدن «باب لوینسون»، مأمور سابق سیا در ایران و آشوب‌های اخیر تشکیل می‌دهد.

«باب لوینسون»، از مأمورین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (CIA) چند سال پیش هنگام جمع‌آوری اطلاعات در ایران ناپدیده شده است. آمریکا ایران را به ربودن او متهم کرده و ایران بارها این اتهام را رد کرده است.

«تد داچ»، نماینده دموکرات منطقه فلوریدای جنوبی که تهیه‌کننده اصلی این طرح ضد ایرانی است در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده گفتار را با اقدام همراه کرده و این طرح قانونی، به درستی مقام‌های ایرانی را بابت ربودن شهروندان آمریکایی و نقض فاحش حقوق مردم خودش، مجازات می‌کند.»

«سان سنتینل» مفاد ادعامحور این طرح که با عنوان «قانون پاسخگو کردن ایران در زمینه حقوق بشر و گروگان‌گیری» ارائه می‌شود را به شرح زیر خلاصه کرده است:

رفتار حکومت ایران در گروگان‌گیری آمریکایی‌ها و دیگران را شرح می‌دهد؛

از دولت آمریکا می‌خواهد فرایند محاکمه مقام‌های ایران دخیل در گروگان‌گیری را تسریع کند. وزارت خارجه آمریکا بایستی درباره راهبرد خود برای عمل به این ضرورت گزارشی را تقدیم کنگره کند؛

خواستار اعمال تحریم علیه افرادی است که در گروگان‌گیری شهروندان آمریکایی و بازداشت آنها مشارکت می‌کنند؛

حمایت کنگره را از مردم ایران اعلام کرده و ابزارهای لازم را در اختیار دولت ترامپ قرار می‌دهد تا مقام‌های حکومت ایران را بابت نقض حقوق شهروندان این کشور مجازات کند.

داچ در بیانیه خود که روز چهارشنبه صادر شده، حمایت خود را از آشوب‌های اخیر در ایران اعلام کرده و تهران را به سرکوب «اعتراضات» متهم کرده است.

میشل مک‌کال، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، دیگر تهیه‌کننده این طرح ضد ایرانی است. او هم در بیانیه‌ای حمایت خود را از آشوب‌های ایران اعلام کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خريت امريما نشان از خودرائي ومستبد بودنشان دارد امريكا جنايتكار تاريخ بشريت است جنگ عراق وسوريه.امريكا را متقاعد كرد نيرويي بسيار قدرتمند تر از او در جهان وجود دارد وان خداوند است كه امريكا را خفت بار وذليل وشكست خورده جن گ.مي كنه

    • بدون نام

      ماحمایت شمارانمیخواهیم ول کنیدیگه

    • بدون نام

      ماحمایت شمارانمیخواهیم ول کنیدیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج