۶۵۹۲۸۱
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

کتابی که می‌تواند به سقوط ترامپ منجر شود

مدتی است خبر انتشار کتابی درمورد عملکرد یک‌ساله‌ی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به موضوع مناقشه‌ی کاخ‌سفید با مخالفان ترامپ، ازجمله نزدیک‌ترین افراد نزدیک به او تبدیل شده‌است.

نامه نیوز نوشت: مدتی است خبر انتشار کتابی درمورد عملکرد یک‌ساله‌ی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به موضوع مناقشه‌ی کاخ‌سفید با مخالفان ترامپ، ازجمله نزدیک‌ترین افراد نزدیک به او تبدیل شده‌است.

مایکل وولف، نویسنده‌ کتاب «آتش و خشم، کاخ سفید دونالد ترامپ»، یک روزنامه‌نگار سرشناس و باسابقه‌ آمریکایی است که در این کتاب، با اتکا به اسناد و مصاحبه‌هایی، به بررسی انتقادی عملکرد رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخته است.

این نویسنده با نوشتن کتاب‌های جنجالی مشتمل‌بر گزارش‌هایی از زندگی حرفه‌ای و شخصی افراد ذی‌نفوذی مانند روبرت مرداک، غول رسانه‌ای، به شهرت فراوانی دست یافته است و به همین دلیل، نوشته‌های او، مخاطبان زیادی دارد. امری که وکلای ترامپ را واداشت تا روز پنج‌شنبه‌ هفته‌ گذشته، رسماً خواستار توقف انتشار این کتاب شوند.

مایکل وولف گفته است که انتشار کتابش به سقوط دونالد ترامپ و کناره‌گیری او از قدرت خواهد انجامید؛ چراکه به گفته‌ی بنن، ترامپ از توانایی لازم برای ماندن در مقام ریاست‌جمهوری برخوردار نیست. سخنانی که با واکنش تند ترامپ مواجه شده است.

کتاب مذکور که ترامپ نتوانست از انتشار آن جلوگیری کند، تنها ساعاتی پس‌از انتشار، به یکی‌از کتاب‌های پرفروش‌ در آمریکا تبدیل شد.

در آخرین واکنش ترامپ به انتشار این کتاب در چند روز اخیر، در چندین پیام توئیتری به نویسنده‌ی این کتاب، تاخت و از سلامت روانی خود که توسط او مورد تردید واقع شده است، دفاع کرد. ترامپ نوشته است که بهترین ویژگی او در تمام عمرش، برخورداری از سلامت روانی بوده که او را به چنین فرد موفق و نابغه‌ای تبدیل کرده که توانسته از یک تاجر به ستاره‌ای تلویزیونی و بعدها به ریاست‌جمهوری آمریکا برسد.

انتشار این کتاب، مواردی از زندگی حرفه‌ای ترامپ را افشا کرده است که احتمال دارد برای ماندن او در کاخ سفید، دردسرساز شود؛ احتمالی که هراس و نیز واکنش‌های خشم‌آلود ترامپ، بر آن صحه می‌گذارد.

این کتاب در فضای داخلی آمریکا جنجال‌های تازه‌ای علیه رئیس‌جمهور این کشور ایجاد کرده است.

استراتژیستی که از پشت خنجر زد

«مایکل وُلف» نویسنده این کتاب، در بخشهایی از آن، نقل و قول‌هایی از «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق ترامپ در کاخ سفید منتشر کرده؛ موضوعی که عصبانیت شدید رئیس‌جمهور را در پی داشته است و حتی باعث شد ترامپ در توئیتی او را به بدترین شکل مورد توهین قرار دهد. ترامپ در تویتر خود نوشت:- "مایکل ولف یک بازنده کامل است که داستان هایی را برای فروش کتاب خسته کننده خود به شکل نادرست نوشته است. او از استیو بونون تنبل استفاده کرده که هنگام اخراج گریه می کرد و برای کار زاری می کرد. حالا استیو مانند یک سگ رانده شده است و همه برایش ترحم می کند".

زیر و بم کتابی جنجالی که می‌تواند به سقوط دونالد ترامپ منجر شود /خشم مرد جنجالی کاخ سفید از افشاگری ها درباره زندگی شخصی اش/ردپای ملانیایِ گریان و ایوانکایِ معروف در کتاب آتش و خشم /استراتژیست ارشد چگونه ترامپ را آچمز کرد؟ /نادانی مشترک ترامپ و ولیعهد سعودی

وولف در این کتاب نوشته است که تقریباً تمامی کسانی که با آن‌ها درمورد رئیس‌جمهوری آمریکا مصاحبه کرده، گفته‌اند که ترامپ مانند یک بچه‌ خودمحور، به توجه نیاز دارد، به کسی گوش نمی‌دهد و هیچ چیزی را نمی‌خواند. باتوجه به این اطلاعات، نویسنده ادعا کرده است تمامی افرادی که او در کاخ سفید با آن‌ها مصاحبه کرده و ازجمله استیو بنن، مشاور ارشد ترامپ، و نیز خود اعضای خانواده‌ی رئیس‌جمهوری معتقدند که او برای این مقام، مناسب نیست.

ولف در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» گفت که نتیجه‌گیری او این است «این موضوع که ترامپ برای انجام این کار(ریاست جمهوری) مناسب نیست، در حال تبدیل به یک ایده فراگیر است».

با این حال استیو بنن، با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است که مایکل وولف سخنان او را تحریف کرده و او به هیچ‌وجه قصد توهین به ترامپ و فرزند او را نداشته است.

بنن در اطلاعیه خود گفته است که انتقاد او از موضوع دیدار با وکیل روسی متوجه فرزند ارشد ترامپ نبوده است بلکه پاول مانافورت، رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ را در نظر داشته است. مانافورت ماه گذشته از دولت ترامپ اخراج شد و اکنون مورد بازجویی از سوی کمیته تحقیقاتی سنای آمریکا در مورد دخالت روس‌ها در انتخابات آمریکا قرار دارد.

به گفته واشنگتن پست، استیو بنن در روزهای اخیر مورد شماتت و انتقاد شدید رأی‌دهندگان و هواداران ترامپ قرار داشته و استیون میلر مشاور ارشد ترامپ روز گذشته او را «مردی عصبانی و کینه‌جو» خوانده است.

بنن: اعراب تا سرحد مرگ از ایران می ترسند

بخشی از کتاب «آتش و خشم» به اظهارات استراتژیست سابق کاخ سفید در خصوص خاورمیانه به ترس اعراب به ویژه عربستان سعودی از ایران اختصاص دارد.

نیوزویک در گزاراشی به بخشی از کتاب آتش و خشم که اختصاص به دیدگاه های «استیو بانون» در مورد خاورمیانه اختصاص دارد پرداخته است. بانون می گفت: اگر بر روسیه چیره شویم می توان وضعیت خاورمیانه را تغییر داد. سعودی ها در لبه هستند (وضعیت خوبی ندارند) مصر نیز اینچنین است و همه آنها تا سرحد مرگ از ایران می ترسند. وضعیت در یمن، سینا و لیبی بد است و به همین دلیل موضع روسیه کلیدی است.

نیوزویک مطلب خود را با این تیتر منتشر کرده است: بانون می خواست سرزمین فلسطین را از بین برده و آن سرزمین را به اردن و مصر بدهد.

در توضیح این مطلب آمده است: بگذارید اردن کرانه باختری را بگیرد. اجازه بدهید مصر غزه را تصرف کند. بگذارید آنها به این عمل بپردازند یا آنکه در اقدامات خود غرق شوند.

استراتژیست سابق ترامپ در بخشی از این کتاب گفته است: از همان روز اول (ریاست جمهوری ترامپ)، ما در حال حرکت به سمت انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم (بیت‌المقدس) هستیم. نتانیاهو هم کاملا موافق است و شلدون ادلسون (میلیاردر حامی اسرائیل در آمریکا) نیز موافق است.

ملانیای گریان/ ترامپ با بانوی اول به مشکل برخورده است

آتش و خشم به پرده برداری از رازهای زندگی خصوصی دونالد ترامپ با همسرش ملانیا پرداخته و از زندگی این زوج مشهور در کاخ سفید نوشته است.

این نویسنده در بخشی از کتاب خود می نویسد ، ملانیا ترامپ شب انتخابات به جای خوشحالی اشک می ریخت و گریه می کرد چرا که او به هیچ وجه دوست نداشت همسرش رئیس جمهور شود به طوریکه برخی نزدیکان او می گفتند ملانیا در دوران حساس قبل از انتخابات بارها گفته بود که دوست دارد همسرش بازنده این رقابت باشد.

مشاور نزدیک به ملانیا ترامپ بعد از اعلام خبر پیروزی دونالد در انتخابات ریاست جمهوری به او با عکس العمل غیرطبیعی ملانیا متعجب می شود و با گریه های بانوی اول آینده آمریکا متوجه نارضایتی او از این انتخاب می شود.

دیلی میل در گزارشی به یکی از صحبت های ملانیا ترامپ اشاره کرده و گفته است که ترامپ پیش از شرکت در انتخابات بارها به ملانیا قول داده بود که هرگز فکر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را نکند اما چنین نشد.

زیر و بم کتابی جنجالی که می‌تواند به سقوط دونالد ترامپ منجر شود /خشم مرد جنجالی کاخ سفید از افشاگری ها درباره زندگی شخصی اش/ردپای ملانیایِ گریان و ایوانکایِ معروف در کتاب آتش و خشم /استراتژیست ارشد چگونه ترامپ را آچمز کرد؟ /نادانی مشترک ترامپ و ولیعهد سعودی

بخش جنجالی دیگر این کتاب به رابطه خصوصی ملانیا و دونالد ترامپ می پردازد ، همان مسئله ای که گوشه ای از آن مدتی پیش فاش شده بود . در این کتاب نویسنده صراحتا به سردی رابطه آقای رئیس جمهور و بانوی اول اشاره کرد و گفت :آنها در اتاق جدا از هم شب را سپری می کنند و اخیرا ملانیا درخواست کرده حتی قفل اتاقش را تعویض کنند به نحوی که کسی کلید آن را نداشته باشد و همین به شک و شبهه ها قوت می بخشد مسئله ای که به خشم و ناراحتی ترامپ افزوده است.

پسر ترامپ او را به دردسر خواهد انداخت

براساس آنچه در کتاب آمده، «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید دیدار بین «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد ترامپ و گروهی از مقام های روس را «خیانت آمیز» توصیف کرده است.

وولف با استناد به گفته های بنن به خود نوشت که روس ها در جلسه ای در ژوئن ۲۰۱۶ با پسر ترامپ پیشنهاد ارائه اطلاعاتی مخرب در مورد هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مطرح کردند.

بنن گفت که تمرکز تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد ارتباط بین ستاد انتخاباتی ترامپ و مسکو، بر پولشویی معطوف خواهد بود.

این کتاب ترامپ را به «خیانت به کشور» متهم می‌کند و ضمن گشودن فصلی تازه در تحقیقات روس‌گیت، پرده از رازهای مگویی بر می‌دارد که در صورت صحت ادعاها و اتهام‌ها، می‌تواند به استیضاح رئیس جمهوری و پایان زودهنگام حضور ترامپ در کاخ سفید بینجامد.

همچنین کتاب وولف در بخش دیگری به اطلاع مایکل فلین از این مساله پرداخت که وی می دانست قبول پول از مسکو برای یک سخنرانی ممکن است به ضررش تمام شود. دوستان مایکل فلین به وی گفته بودند که پذیرش ۴۵ هزار دلار از روس ها برای یک سخنرانی، ایده خوبی نیست و در صورت پیروزی جمهوریخواهان، دردسرساز خواهد شد.

نادانی مشترک ترامپ و بن سلمان

«ولف» در این کتاب همکاری بین «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و دونالد ترامپ و خانواده او را نوعی همکاری مبتنی بر اگاهی‌های اندک از تصمیم‌گیری‌ها را توصیف کرده است. یک دوست «جارد کوشنر»، داماد ترامپ در این کتاب گفته است: «وقتی محمد بن سلمان خودش را به عنوان آدم کوشنر در پادشاهی عربستان به او معرفی کرد، مثل این بود که آدم در اولین روز مدرسه، دوستی را ملاقات کرده باشد.»

زیر و بم کتابی جنجالی که می‌تواند به سقوط دونالد ترامپ منجر شود /خشم مرد جنجالی کاخ سفید از افشاگری ها درباره زندگی شخصی اش/ردپای ملانیایِ گریان و ایوانکایِ معروف در کتاب آتش و خشم /استراتژیست ارشد چگونه ترامپ را آچمز کرد؟ /نادانی مشترک ترامپ و ولیعهد سعودی

چراغ سبز ترامپ برای زورگویی به قطر

کتاب «آتش و خشم» شواهدی که پیشتر درباره چراغ سبز ترامپ به بن سلمان برای محاصره قطر وجود داشت را تأیید کرده است. این کتاب علاوه بر این حاوی شواهد تازه‌ای درباره حمایت ترامپ از سرکوب‌گری‌های بن سلمان علیه شاهزاده‌های سعودی است.

«مایکل وولف» می‌نویسد: «رئیس‌جمهور، با نادیده گرفتن توصیه‌های سیاست خارجی و یا مخالفت با آنها با طرح سعودی‌ها برای زورگویی به قطر موافقت کرد. دیدگاه ترامپ این بود که قطر به گروه‌های تروریستی حمایت مالی می‌دهد- اما، سوابق مشابه عربستان سعودی در این زمینه را باید نادیده گرفت. (استدلال او این بود که تنها بعضی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان این توع حمایت‌ها [برای گروه‌های تروریستی] را فراهم کرده‌اند.»

ریشه مخالفت‌های ترامپ با ایران

در بخشی از این کتاب به ریشه دیدگاه‌های افراطی ترامپ درباره ایران و اینکه او ایران‌ستیزی را محور سیاست خارجی خود قرار داده پرداخته شده است. «وولف» نوشته ترامپ با آموزش‌های «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق خود این نکته را یاد گرفته که «آدم بد، ایران است.»

این موضوع ترامپ را به این باور رسانده که «هر کسی با ایران مخالفت می‌کرد، آدم بسیار خوبی بود.»«وولف» می‌نویسد: «تحت تأثیر آموزش‌های مایکل فلین، اگر ترامپ یک موضوع برای ارجاع در خاورمیانه داشت این بود که آدم بد، ایران است. بنابراین، هر کسی که با ایران مخالفت می‌کرد، آدم بسیار خوبی بود.»

چهار بازیگر اصلی خاورمیانه

حلقه نزدیکان ترامپ بر این باور بوده‌اند که بازیگران منطقه در چهار طرف خلاصه می‌شوند: مصر، اسرائیل، عربستان سعودی و ایران. تیم ترامپ بر این باور بوده و امیدوار بوده‌اند که سه بازیگر اول، علیه تهران متحد شوند و مصر و عربستان، سرگرم ایران باشند و دخالتی در منافع آمریکا نکنند.

منع ورود به مسلمانان به آمریکا

مطابق اطلاعاتی که در کتاب ارائه شده، استیو بانون، استراتژیست ارشد ترامپ بسیار مصمم بود اتباع چند کشور مسلمان با امضای یک فرمان اجرایی رئیس‌جمهور از ورود به خاک آمریکا منع شوند. اما یک مشکل وجود داشت: «بانون واقعاً نمی‌دانست چطور باید این کار را انجام داد. بانون که هرگز از کامپیوتر استفاده نمی‌کرد استفان میلر (مشاور سیاسی کاخ سفید) را فرستاد تا پس از جستجو در اینترنت، ببیند چطور می‌توان پیش‌نویس دستور اجرایی مربوط به این اقدام را تهیه کرد.»

خشم ترامپ در روز تحلیف

از دیگر موارد فاش شده در کتاب وولف، مساله خشم ترامپ از مراسم تحلیف اش است. وولف اینگونه نوشت: ترامپ از مراسم تحلیفش لذت نبرد. عصبانیت وی از بابت حضور نیافتن ستاره های درجه یک در این مراسم، راضی نبودن از محل اقامت ش در «بلر هاوس» و دعوا با همسرش بود که به نظر می رسد می خواهد زیر گریه زند. این در حالی است که دفتر ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری آمریکا این ادعا را رد کرد.

در بخش دیگری از این کتاب در خصوص تمایل شدید ترامپ به ارتباط با همسران دوستانش اشاره شده است. در گزیده ای از این کتاب آمده که ترامپ همواره به برقراری ارتباط با همسران دوستان خود می بالید.

وولف به نقل از یکی از دوستان ترامپ نوشت: ترامپ برای ترغیب همسر دوست خود کوشید وی را متقاعد کند که شوهرش آن فردی نیست که وی تصور می کند. ترامپ این زن را به دفتر کارش دعوت می کرد تا به طور پنهانی شنونده مکالمه ای باشد که بین ترامپ با شوهرش انجام شده بود.

زیر و بم کتابی جنجالی که می‌تواند به سقوط دونالد ترامپ منجر شود /خشم مرد جنجالی کاخ سفید از افشاگری ها درباره زندگی شخصی اش/ردپای ملانیایِ گریان و ایوانکایِ معروف در کتاب آتش و خشم /استراتژیست ارشد چگونه ترامپ را آچمز کرد؟ /نادانی مشترک ترامپ و ولیعهد سعودی

نویسنده کتاب آتش و خشم در کاخ سفید به نکته دیگری در این کتاب اشاره داشت و آن هراس ترامپ از کاخ سفید بود. وولف نوشت: به نظر ترامپ، کاخ سفید آزار دهنده و اندکی ترسناک بود. بعد از زمان زمامداری کندی بر کاخ سفید، این اولین بار بود که رئیس جمهوری و همسرش اتاق های جداگانه ای داشتند. در همان روزهای نخست، وی دستور داد که دو تلویزیون به تلویزیون موجود در اتاق اضافه و یک قفل روی در گذاشته شود.

ایوانکا چشم به ریاست جمهوری دوخته است

«مایکل وولف» نویسنده این کتاب همچنین از راز جاه طلبی مخفیانه ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا برای احراز منصب ریاست جمهوری پرده برداشت.

وولف در این کتاب به امیدواری ایوانکا ترامپ دختر ترامپ به احراز پست ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت که دختر ترامپ و «جرد کوشنر» همسر وی با هم قرار گذاشتند که ایوانکا در صورت مهیا بودن شرایط در آینده برای ریاست جمهوری نامزد شود.
ولف می نویسد: "این زوج توافق کردند که به احتمال زیاد در آینده اگر امکان پذیر شود، آنها پست ریاست جمهوری را بر عهده بگیرند".

همچنین اشاره شده است که "اولین رئیس جمهور زن آمریکا هیلاری کلینتون نخواهد بود، بلکه ایوانکا ترامپ خواهد بود".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمت.ادریس

      ترام.هم.پولداره.هم.پروا.کم.نمیاره.

    • سید رضا هاشمی

      این حرفها چیزی را عوض نمیکند چون آنها هر کاری که دلشان بخواهد و آن هم فقط و فقط جهت منافع یهودی ها انجام خواهند داد

    • بدون نام

      امریکا را ببینید و با فیلترینگ خودمون مقایسه کنید البته میدانیم که جهان سوم توانایی استفاده از ازادی بیان را ند ارد ولی ما تا کی باید سومی باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج