۶۵۸۳۳۱
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

درگیری هواداران سرخابی؛ دربی مجازی!

باز هم درگیری و دعوا بین هواداران فوتبال ایران سروصدای زیادی در محافل ورزشی به راه انداخته است؛ جالب اینجاست که باز هم پای کمیته انضباطی در میان است.

شهروند: باز هم درگیری و دعوا بین هواداران فوتبال ایران سروصدای زیادی در محافل ورزشی به راه انداخته است؛ جالب اینجاست که باز هم پای کمیته انضباطی در میان است. در این رابطه همه ‌چیز از بازی جنجالی پرسپولیس مقابل تراکتورسازی شروع شد که بعد از مسابقه به دنبال شعارهای قومیتی و سیاسی‌اي که هواداران دو تیم علیه یک دیگر دادند‌، با ورود مجلس،‌ وزارت ورزش و حتی نهادهای نظارتی به این پرونده درنهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس را به برگزاری یک بازی خانگی بدون تماشاگر محکوم کرد. بعد از این اتفاق حسین ماهینی، کاپیتان پرسپولیس در یک پست تويیتری کنایه‌وار در واکنش به تصمیم فدراسیون نوشت: «تماشاگران ما را به خاطر آوردن پرچم یه کشور دیگه و شعار خلیج ع.ر.ب.ی محروم کردن؟» به دنبال محرومیت تماشاگران پرسپولیس و این پست ماهینی جنجال بزرگی آغاز می‌شود و درگیری بین تماشاگران پرسپولیس و تراکتورسازی در فضای مجازی هم ادامه پیدا می‌کند؛ اما با صحبت‌های برانکو ایوانکوویچ جنجال ابعاد بزرگتری به خود گرفت و حاشیه بیشتر شد.

سوالات جنجالی برانکوي عصبانی

برانکو به محض اطلاع از محرومیت تیمش برای برگزاری بازی خانگی بدون تماشاگر در یکی از عصبانی‌ترین روزهای عمر خود،‌ مقابل خبرنگاران می‌ایستد و از زمین و زمان ایراد می‌گیرد. او اعتراف می‌کند از تصمیماتی که علیه پرسپولیس گرفته شده عصبانی است و به همین ترتیب سوالاتی را از مسئولان کمیته انضباطی و فدراسیون مطرح می‌کند که آغاز دعواها و اتفاقات بعدی بود. چند روز قبل از صحبت‌های برانکو، عادل فردوسی‌پور در برنامه نود صحنه‌ای از بازی استقلال مقابل استقلال خوزستان را نشان می‌دهد که سرور جپاروف ستاره ازبکستانی استقلال با استوک به شدید‌ترین شکل ممکن روی کمر بازیکن حریف می‌رود و داور او را از زمین به ‌خاطر این رفتار خشونت‌آمیز از زمین اخراج نمی‌کند. برانکو هم با اشاره به همین موضوع در مصاحبه‌اش با انتقاد از کمیته انضباطی می‌پرسد که چرا جپاروف به خاطر این خطای شدید محروم نشد و اگر این بازیکن مقابل تراکتورسازی بازی کند و استقلال ببرد و یحیی گل‌محمدی از کار برکنار شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ بعد از انتشار فیلم خطای جپاروف در برنامه نود و اشاره برانکو هواداران معترض پرسپولیس از همین موضوع برای انتقاد‌کردن از فدراسیون استفاده می‌کنند و هواداران پرسپولیس و استقلال مقابل هم قرار می‌گیرند.

چرا جپاروف بعد از انتقاد برانکو محروم شد؟

بعد از لگد‌کردن کمر بازیکن استقلال خوزستان توسط جپاروف چه از روی عمد و چه غیر عمد از سوی کمیته انضباطی خطرناک تشخیص داده شد. هر چند از همان ابتدا شایعاتی وجود داشت که می‌گفت این بازیکن ازبکستانی عمدا این کار را کرده و خواسته کارت بگیرد تا در تعطیلات ‌سال نوي میلادی در کنار خانواده‌اش باشد. درنهایت کمیته انضباطی با تأخیر بسیار زیادی حکم به محرومیت سرور جپاروف تا اطلاع ثانوی می‌دهد و در رأی منتشر‌شده در سایت فدراسیون ذکر می‌شود که او ٣٠روز از همراهی استقلال محروم خواهد بود. اتفاقی که باعث شد استقلالی‌ها به این ذهنیت برسند که برنامه نود و برانکو ایوانکوویچ عامل محرومیت ستاره آنها شده‌اند. نکته قابل تأمل این‌جا بود که سوال برانکو از کمیته انضباطی درست بود و حرکت جپاروف مجازات داشت. منتهی در فضای هواداری کسی چنین برداشتی ندارد و این بار نوبت استقلالی‌ها بود که به شدید‌ترین شکل ممکن علیه کمیته انضباطی موضع بگیرند و حتی مدیران باشگاه هم گلایه‌هایی را نسبت به برانکو مطرح کنند و بپرسند چرا جپاروف بعد از صحبت‌های برانکو محروم شد؟

درگیری هواداران سه تیم پرطرفدار

در این گیر و دار بازی استقلال مقابل تراکتورسازی در تبریز در شرایطی برگزار شد که حتی یک هوادار این تیم هم در ورزشگاه حضور نداشت و دوباره شاهد سردادن شعارهای سیاسی و قومیتی تندی از سوی برخی تماشاگران تراکتورسازی بودیم. از طرفی دیگر پرسپولیس هم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی مقابل نفت تهران قرار گرفت. نتیجه این دو بازی مساوی شد؛ اما بعد از پایان بازی‌ها دوباره در فضای مجازی تماشاگران پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال به شدید‌ترین شکل ممکن به جان هم افتادند و کانال‌های هواداری،‌گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام به محلی برای فحاشی و توهین هواداران فوتبال به هم تبدیل شد و در چنین فضایی تصمیمات پر از ابهام و جنجالی کمیته انضباطی هم نقشی تأثیرگذار داشت. کمیته‌ای که در سال‌های اخیر بارها و بارها فضای فوتبال کشور را به‌ خاطر تصمیمات عجیب و غریب و بعضا احکام تبعیض‌آمیزش متشنج کرده است.

محرومیت ٣٠ روزه حذف شد!

محرومیت جپاروف به قدری جنجال درست کرد که فدراسیون فوتبال مجبور شد متن خبر منتشر‌شده درباره محرومیت این بازیکن را اصلاح کند. کمیته انضباطی که دو روز قبل اعلام کرده بود با بررسی خطای عمدی و آشکار سرور جپاروف روی بازیکن استقلال خوزستان محرومیت ٣٠ روزه‌ای را برای او در نظر گرفته و قرار شده است كه این بازیکن ازبکستانی نیز روز دوشنبه به کمیته انضباطی برود تا توضیحاتش را ارایه دهد و حکم نهایی صادر شود كه به دنبال فشار شدید و تند هواداران استقلال اما سایت فدراسیون حکمی را که روی خروجی خود قرار داده بود، اصلاح و در نسخه جدید محرومیت ٣٠ روزه جپاروف را حذف کرد! چرا که این انتقاد به کمیته انضباطی مطرح شده بود چطور وقتی هنوز جلسه رسیدگی به پرونده او برگزار نشده میزان محرومیتش ٣٠ روز تعیین شده است.

هواداران استقلال خواهان محرومیت برانکو!

حالا اما نوبت به استقلالی‌ها رسیده است تا به فدراسیون برای محروم‌کردن بازیکنان و مربیان پرسپولیس فشار بیاورند. در جو مسموم به وجود آمده در فضای مجازی‌، کانال‌های هواداری استقلال صحنه‌ای از بازی پرسپولیس مقابل نفت تهران را مورد اشاره قرار داده‌اند که در آن برانکو در اعتراض به تصمیمات داوری داور چهارم را هل می‌دهد. همچنین صحنه‌ای از خطای علی علیپور روی بازیکن پدیده منتشر می‌شود که این بازیکن برای تصاحب توپ پای خود را روی مچ پای بازیکن حریف می‌گذارد. چنین صحنه‌ای برای وحید امیری هم از سوی استقلالی‌ها منتشر شد. به این ترتیب استقلالی‌ها که بشدت با هواداران رقیب درگیر شده‌اند خواهان محرومیت برانکو و دو بازیکن مورد نظر هستند. چرا که کمیته انضباطی به دلیل رفتار خطرناک ستاره آنها را محروم کرده بود.

تقصیر کمیته انضباطی است

اگر مسئولان فدراسیون فوتبال بتوانند به اين سوال پاسخي شفاف بدهند، بسیاری از ابهامات رفع می‌شود که مقصر کیست! به عدم برخورد با تماشاگران باشگاه تراکتورسازی که شعارهای سیاسی در ورزشگاه سردادند در شرایط کنونی کاری نداریم؛ اما مدیران کمیته انضباطی و فدراسیون باید شفاف به مردم و رسانه‌ها و اهالی فوتبال اعلام کنند كه چرا بعد از ١٠ روز یادشان افتاد که به رفتار جپاروف رسیدگی و او را محروم کنند؟ چرا خبر محرومیت ٣٠ روزه در متن سایت فدراسیون فوتبال حذف شد؟ این اشتباهات باعث فضای جنجالی امروز فوتبال ایران است. منتهی بعید به نظر می‌رسد که مدیران فدراسیون پاسخی قانع‌کننده برای این سوال‌ها داشته باشند. همان‌طور که برای ابهامات دیگر هیچ‌وقت پاسخ قانع‌کننده‌ای ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      این اختلاف ها کار دشمنان این مرز و بوم!!!!
      احتمالا پای برادر زن صدام درمیان!!!!

    • مهرداد

      توی فوتبال ما قانون بدرستی اجرا نمیشه و کمیته انضباطی تحت تاثیر فلان نماینده و نهاد در یک شهر اصلا به ماجرا ورود ننیکنه یا در شهر دیگه که تحت تاثیر همان نهادها یا فلان نماینده به ماجرا ورود میکند باز هم رای صادره بسیار ملایم هست . اگر قانون از اول درست اجرا میشد الان آش به این شوری نبود

    • بدون نام

      ما استقلالیا و پرسپولیسیا گوشت همو بخوریم استخونش رو دور نمیریزیم.پس در نتیجه تر تریا دخالت نکنن.
      در ثانی اینا همش بخاطر اون کمیته احمق انظباطیه.بیشعورا

    • سروش

      فوتبال عشقه، هیجانه، زندگیه برا بعضیا، اما خداییش ارزش فحاشی و توهین و درگیری رو داره???

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج