جاباما
۶۵۷۹۹۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

وزارت کشور تصمیم‌گیرِ اصلی مجوز تجمعات نیست

نگاه وزیر کشور به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی در همه دولت ها در رویه اعطای مجوز برای راهپیمایی و سخنرانی و برخورد با اعتراضات موثر است.

عصر ایران: اعتراضات اخیر در نخستین ماه از زمستان ۹۶ تداعی کننده نقصی بود که در زمان بروز اعتراضات خیابانی رخ می نماید. لزوم ساماندهی و توجه نهادهای متولی در زمینه مدیریت اعتراضات خیابانی و تعریف سازو کار قانونی برای ان ها از طریق اعطای مجوز.

همواره در زمان معرفی متولی در زمینه مجوز برای تجمعات مردمی و احزاب به سمت وزارت کشور است و این روزها نیز چهره های سیاسی و رسانه ای به نقد عملکرد این وزارتخانه در زمینه تعامل با احزاب، تشکل ها و اصناف معترض پرداخته اند اما غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس تاکید دارد وزارت کشور به تنهایی اختیاری در خصوص اعطای مجوز برای اعتراضات و تجمعات و راهپیمایی ها ندارد و تصمیم گیری باید با نظر شورای عالی امنیت ملی صورت گیرد.

عضو کمیسیون فراکسیون امید در مجلس در این باره به عصر ایران می گوید:وزارت کشور در این زمینه ها تصمیم گیر اصلی نیست در این موارد بحث شورای عالی امنیت ملی و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی نیز مطرح است و باید اعطای مجوز با نظر آن ها صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین می گوید: نگاه باز وزیر کشور در همه دولت ها به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی در روند و رویکرد وزارت کشور به این دست از مسائل بی تاثیر نخواهد بود.

حیدری در تشریح راهکارهای مدیریت بحران فعلی تاکید کرد: خشونت راهکار نیست و تجربه کشورهای دیگر نیز نشان داده است که خشونت سد راه روش های مسالمت آمیز در این مسائل می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان این که در اعتراضات اخیر دست های خارجی و سواستفاده های داخلی را نفی نمی کنم اما عامل اصلی نمی دانم، گفت : بدترین انحراف این است که در این موارد به جای توجه به بسترهای اصلی به دنبال فرافکنی برویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پاسکاری شروع شد. پس کی کاره هست؟ اون از وزیر ارتباطات با فیلتر که دستش نیست.این از وزیر کشور. بگو کاره ای نیست دولت و دروغ بوده همه شعارها

    • بدون نام

      چرانمیزارین مردم مسالمت آمیز اعتراض کنند

    • بدون نام

      طبق قانون اساسی تجمعات مردمی که اسلحه حمل نکنند نیاز به مجوز ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج