۶۵۷۷۲۷
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

سبد هزینه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کارگران

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می گوید کارگران محاسبه نرخ تورم سبد مصرفی خود و تعیین رقم دستمزد بر اساس آن را خواستارند و توقع مزد بیشتر را ندارند.

ایسنا: غلامرضا عباسی، رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به رقم سبد هزینه ماهانه کارگران، اظهار کرد: سال گذشته به رقم دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیدیم و قرار شد این رقم مبنای تصمیم‌گیری‌های مزد در جلسات شورای عالی کار باشد ولی متاسفانه در تعیین مزد سال ۹۶ دیده نشد و امسال با تورم موجود قطعا این رقم فراتر خواهد رفت.

وی افزود: نرخ تورمی که از سوی بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران اعلام می‌شود در واقع نرخ تورم۳۰۰ قلم کالایی است که به طور میانگین در نظر گرفته می‌شود، در حالی که کارگران و اقشار کم درآمد کشور دست کم با ۴۰ قلم کالا سر و کار دارند.

رییس کانون عالی انجمن‌ها صنفی کارگران تاکید کرد: خواسته جامعه کارگری این است که تورم همان ۴۰ قلم سبد مصرفی کارگران محاسبه شود و هر میزان که بود بر اساس آن درصد مزد کارگران را افزایش بدهند.

عباسی درباره تعیین مزد به شکل منطقه‌ای گفت: با شرایط موجود کشور و اقتصاد بعید است که مزد منطقه‌ای تصویب شود چون تبعات دارد.همین حالا اگر قیمت سوخت به تنهایی بالا برود همه بخشها و اقلام را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تورم سنگینی به جامعه تحمیل می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای دستمزد کارگران، افزود: قدرت خرید کارگران باید تقویت شود تا تولید کارخانه‌ها، بازار اشتغال و معیشت کارگران رونق بگیرد ولی متاسفانه تفکری حاکم است که می گوید اگر قیمت سوخت بالا برود تورم ایجاد نمی‌کند ولی دستمزد کارگران بیشتر شود تورم آفرین است.بنابر این شورای عالی کار باید مذاکرات تعیین مزد را کارشناسی، علمی و تخصصی پیش ببرد و رقم دستمزد را منطبق با نیازهای واقعی زندگی کارگران تعیین کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      از عربستان سعودی یاد بگیرید که حقوق کارمندان و بازنشستگان و نیروی نظامی را تا سقف 260دلار در ماه افزایش داد .

    • دوست

      منظورتون چیه یعنی سبد کالا هم میدین امسال بهمون عایااااا؟؟؟

    • علی

      بیچاره کار گران که فقط به زور دو شیفت کار کردن میتونن شکم خانوادشون رو پر کنن دیگه چه برسه به خونه دار شدن و ....

    • بدون نام

      آخر این چه قانونی است که هر سال باید مزد کارگران را افزایش یابد آی این روند ما یقف ندارد و تا روز و روزگار است باید باشد؟

      پاسخ ها

      • علی

        گوووووو بوخور

    • بدون نام

      کارگر همیشه و همیشه و همیشه باید زیر زیر زیر خط فقر باشد چرا ؟ چون مسئولان بی لیاقت که جایگاهشان اینجا نیست اینطور میخوان

    • کریم رحیمی

      بازاخرسال رسید وعدسرخرمن دادن بکارگرهاشروع هرچی دروغ بلدید بگید شاخ که نداره پاره تون کنه بکارگران 7درصد به نمایندگان70 درصد...

    • سجاد

      فقط بلدید سر کارگر کلاه بزارید.واقعا خودتون می تونین با یه تومن حقوق تو این جامعه زندگی کنی؟کسی که مخالف افزایش حقوق کارگران به اندازه ای که حقشونه هستید خود شما میتونی با این حقوق ناچیزی که برای کارگران در نظر گرفتین زندگی کنین؟به ولا قشر کارگر رو گذاشتین لا منگنه

    • نسل سوخته

      ماکارگران مملکت دیگر توان خرید هیچ چیزنداریم.وضعیت اینجورپیش بره حتی تا۱سال آینده توان خریدنان روهم نخواهیم داشت.قیمتهانجومی افزایش پیدامیکنه،کاری هم تواین مملکت نیست

    • بدون نام

      کاملا درست است
      یکی از عوامل اغتشاش همین دستمزد های پایین کارگران تامین اجتماعی بدبخت است که کارفرمایان آنها یک چندرغازی به آنها می دهند و کارگران بدبخت هم نمی توانند درست زندگی کنند و همین باعث شورش های گسترده می شود
      پس.... فکری به حال کارگران بکنید

    • بدون نام

      هرچه دیرتر به وضع مردم برسید خط فقر مردم به رقم بالاتری میرسد.الان خط فقر نزدیک 4میلیون است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا بع کارگر و بازنشسته اصلا نمیرسن پاین ترین حقوقو دریافت میکنند!!!

      • بدون نام

        یه کم هم به مستمری بگیر برسید نع حقوق خوب نع مسکنی ؟اکثر بازنشیتگان فاقد مسکن هستن با این حوقوق کم مگه میتونن مسکن بخرن!!!

    • بدون نام

      اشکالی نداره بدین به افقانیها ما که کار برامان نیست گردن افقانها کلفت بشه

    • بدون نام

      تاکی شرمنده زن بچه باشیم حقوقی که برای 5روز خروج خونست ،..

    • بدون نام

      ....اون از ارزش پولمون و اینم از دستمزد کارگری مون

    • بدون نام

      آماری که مسعولین درموردرشد تورم اعلام میکنند دقیق نیست وهمه میدانیم که حداقل تورم واقعی 10برابر می باشد وافزایش حقوق کارگران مظلوم جامعه باید45درصد باشد درغیر این صورت ظلم بزرگی هست که چندین ساله به قشر محترم وزحمتکش جامعه که خدامیداند باسیلی صورت خود راسرخ می کنند وشرمنده خانواده هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج