جاباما
۶۵۶۱۶۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

تاکید مراجع بر پیگیری قانونی مطالبات مردم

مراجع عظام تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور ضمن تاکید بر توجه به خواسته به حق مردم و پیگیری مطالبات از راه قانونی، مردم را از شرکت در تجمع های غیرقانونی برحذر داشته و از مسئولان خواسته اند برای رفع مشکلات اقتصادی کشور چاره اندیشی کنند.

خبرگزاری ایرنا: مراجع عظام تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور ضمن تاکید بر توجه به خواسته به حق مردم و پیگیری مطالبات از راه قانونی، مردم را از شرکت در تجمع های غیرقانونی برحذر داشته و از مسئولان خواسته اند برای رفع مشکلات اقتصادی کشور چاره اندیشی کنند.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از فرماندهان ناجا با بیان این که حرکت هایی در شهرها به وجود آمده و باعث امیدواری دشمن شده، خطاب به مردم گفت: خواسته شما مردم حق و درست است؛ اجازه ندهید دشمن از حرکت شما سوء استفاده کند و سوار برموج شود.
وی افزود: نباید به بهانه های مختلف نظام و انقلاب را زیر سئوال برد، باید بین خواسته ها و نظام و ارکان انقلاب تفکیک قائل شد؛ علما و مراجع با شما هستند.
وی در ادامه با اشاره به این که مسئولان باید به خواسته های مردم توجه کنند، اظهار داشت: مسئولان و جامعه اسلامی در برابر خون شهدا مسئول هستند و نباید کاری کنند تا خون شهیدان پایمال شود.

آیت الله نوری همدانی افزود: مطلب بعدی این است در کشور افرادی مالباخته هستند و پولی در صندوق گذاشته اند مالشان از دستشان رفته است، دولت باید مشکلات آنان را حل کند.

**آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور گفت: کسی نمی گوید در جامعه ما مشکلی نیست، اما با اقدام های غیرصحیح و غیرعقلانی که هم کیفر قانونی دارد و هم پیش خدا شایسته نیست، مشکلات حل نمی شود.
وی در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، افزود: جمهوری اسلامی نعمتی است که خداوند به مردم ایران عطا فرموده است که باید قدر آن را بدانیم و اگر شکرگذار باشیم این نعمت بیشتر می شود.
آیت الله سبحانی به مشکلات و ضعف های کشور قبل از انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: شما آن دوران را ندیده اید، در آن دوران برگزاری چنین کلاس های درس، نشر کتاب و این گونه آبادانی شهرها ممکن نبود. بنده ۲۵ ساله بودم که به قم که مانند دهکده ای بود آمدم، تا قبل از پیروزی انقلاب این شهر تغییری نداشت، اما ببینید پس از پیروزی انقلاب اسلامی چقدر فرق کرده و اوضاع متفاوت شده است.

وی با بیان این که مسئولان مشکلات را بتدریج حل کنند، تصریح کرد: اصولا دولت بی مشکل در دنیا نیست، اداره یک مملکت هرروز یک پیشامد دارد، البته باید پیشامدها را نیز حل کنند. کشور آنچنان نیست که ریلی باشد و قطار در این ریل راه بیفتد و ترمز نکند، حتما در زندگی فردی و اجتماعی مشکل پیش می آید اما باید عاقلانه آن را حل کرد.

**استاد برجسته حوزه علمیه قم نیز با اشاره به تجمعات غیرقانونی در کشور گفت: مردم اگر مطالبه ای از مسئولان نظام دارند باید به صورت قانونی آن را پیگیری و از تجمعات و اقدامات غیرقانونی پرهیز کنند.
آیت الله سید محمد سجادی در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: دشمنان دنبال سوء استفاده و اختلاف افکنی در کشور هستند، بنابراین همه باید مراقب بوده و از مسیر قانون برای رفع مشکلات کشور، گام بردارند.
وی ادامه داد: هر اقدامی که باعث ناامنی کشور شود به مصلحت نظام ومردم نیست و آنان باید از حرکت های مضر و خلاف امنیت ملی، پرهیز کرده و مراقب توطئه دشمنان باشند.
آیت الله سجادی اظهار داشت: اگر کسانی تصور می کنند برگزاری چنین تجمعات و اجتماع های غیرقانونی، سودی به کشور می رساند سخت در اشتباه هستند، باید همه برای رفع مشکلات دست به دست هم داده و برای تقویت نظام تلاش کنند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت:مسئولان برای توجیه مردم، دست به اصلاحاتی بویژه در حوزه اقتصاد بزنند ودرد دل مردم را گوش کنند، فشارهای مالیاتی و گرانی نباید روی مردم باشد.
آیت الله سجادی اظهار داشت: باید برای معاش و رونق زندگی مردم فکر اساسی صورت گیرد، تا خدای ناکرده دشمنان از این وضعیت سوء استفاده نکنند.

وی یادآور شد: مردم نیز باید در مسیر قانونی حرکت کرده و تحت تاثیر شیطنت ها قرار نگیرند، برخی حرکت ها و شعارها در شان ملت ایران نیست و باید آبروی ملت و انقلاب حفظ شود.

**عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به برخی تجمعات غیرقانونی در کشور و شعارهای هنجارشکن گفت: توده های مردم با انقلاب و نظام همراه هستند و درصحنه های مختلف از آن حمایت خواهند کرد.
آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: اکثر جوانان و مردم ما به اسلام و قرآن کریم معتقد هستند و هیچگاه علیه مقدسات شعارهای هنجارشکن سرنمی دهند.
وی با توصیه به هنجارشکنان از آنان خواست دست ازاین کارها بردارند و راه درست و قانونی را برای مطالبات خود در پیش بگیرند.
وی ادامه داد: هر چند ممکن است ما اشتباه هایی داشته باشیم ولی در کشور، اسلام حکومت می کند و جوانان آگاه باشند در هیچ جای دنیا مانند ایران، اسلام و قرآن حاکم نیست.
آیت الله مسعودی خمینی خاطرنشان کرد: برخی هنجارشکنان پیش خود فکر می کنند اگر به اسلام ضربه بزنیم مسائل رفاهی ما حل خواهد شد، درحالی که اینگونه نیست، مسئولان در نظام اسلامی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار خواهند بست.
وی ادامه داد: بسیاری از جوانان ما آماده برای شهادت هستند و آنها هرگز پرچم اسلام را پایین نمی آورند، برخی اقدامات، برنامه ریزی شده از سوی دشمنان اسلام است، لذا جوانان تحت تاثیر قرار نگیرند.
آیت الله مسعودی خمینی ادامه داد: خانواده ها نیز باید فرزندان خود را آگاه کنند که تحت تاثیر مسائل مختلف و تبلیغات رسانه های بیگانه قرار نگیرند.

وی گفت: از مسئولان نظام انتظار داریم برای اداره امور کشور و مردمی که با جان و دل کار می کنند ولی از زندگی عقب هستند تدبیر خاصی داشته باشند.

**تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این زمینه گفت: ناآرامی و آشوب سفره‌ای نیست که افراد به اختیار خود از آن سود ببرند، این سفره توسط دشمنان گسترانده شده و همه‌کسانی که بر سر آن بنشینند را مسموم می‌سازد.
آیت الله سید محمد سعیدی افزود: یکی از مسائلی که در بروز فتنه‌ها و ناآرامی ها بر اساس آیات قرآن کریم و کلام معصومین(ع) باید مورد توجه قرار گیرد، مرزبندی میان معترض و متعرض است.
وی با بیان این‌که در چنین عرصه‌هایی، برخی نسبت به اموری معترض هستند، ولی برخی متعرض به نظام و دین هستند، گفت: زمانی که غبار فتنه بلند شود، این مرزبندی کاری دشوار است، در چنین شرایطی مدیریت بحران لازم است تا این غبار را نشانده و مرزبندی‌ها صورت گیرد. مدیر باید بتواند جنس آشوب به وجود آمده را بشناسد و مرزها را مشخص کند.
وی گفت: برای مقابله درست با فتنه‌ها، پس از تقوا، باید اقدامات عملی داشت تا از بحران‌ها خارج شد. باید بدانیم که آشوب با جنگ تفاوت دارد، در آشوب باید ابتدا افراد را نصیحت کرد تا به‌وسیله آن، موجب ریزش افراد از تجمع آشوب گران شد.

امام ‌جمعه قم بابیان این‌که بر اساس سیره معصومین(ع)، باید در فتنه‌ها، افراد موضع صریح و روشنی داشته باشند، گفت: زمانی که نصیحت‌ها برای برخی مؤثر واقع نشد، باید مرزها به‌صورت صریح و روشن مشخص شود و افراد نیز مواضع خود را روشن نمایند و در این میان ملاحظات قومی، قبیله‌ای، حزبی، منافع و غیره را دخیل نکنند. در این میان باید مراقب بود که توبه توبه کنندگان را پذیرفت، چرا که خداوند توابین را دوست دارد.

**آیت الله سید جعفر میرعظیمی از اساتید حوزه علمیه قم نیز گفت: تجمع بدون مجوز قانونی، جایز نیست و مردم اگر می خواهند روح امام و شهدا از ما راضی باشد باید گوش به فرمان رهبری بوده و در این تجمعات غیرقانونی شرکت نکنند.
وی در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: به جوانان عزیز سفارش می کنم اگر مشکلی دارید از راه قانونی وارد شوید و تجمع و شعار دادن راهکار نیست.
وی ادامه داد: امروز همه کشورها با مشکلاتی مانند بیکاری، گرانی و تورم مواجه هستند و باید با متانت و صبوری مطالبات خود را پیگیر کنند،دولت و مسئولان نیز تلاش کنند خواسته های مردم برطرف شود و دنبال تحقق وعده های خود باشند.
میرعظیمی اظهار داشت: مردم حق انتقاد به صورت قانونی را دارند ولی حضور آنها در خیابان باعث سوء استفاده دشمن می شود و به نفع کشور نیست.

میرعظیمی گفت: مردم گوش به فرمان رهبری باشند و بدانند رهبر معظم انقلاب بارها به مسئولان تذکر داده و این مطالبات مردم را مطرح کرده و تمام تلاش مسئولان نیز رفع این مشکلات است.

**استاد حوزه و دانشگاه نیز گفت: مردم بزرگ ایران در این مقطع حساس باید اتحاد، وحدت و همبستگی دینی، ملی و مذهبی خود را با محوریت ولایت فقیه حفظ و زمینه ها را برای سوء استفاده دشمنان اسلام و قرآن فراهم نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ملک محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: مردم مطالبات خود را از طریق مبادی قانونی دنبال کنند، تاکنون آمدن به خیابان، حرکت بدون مجوز قانونی و برگزاری اجتماع بدون کنترل و مراقبت، نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است.

وی اظهار داشت: در برخی مواقع، دشمنان از این گونه اجتماعات با تحریک عواطف و احساسات مردم، سوء استفاده می کند، بنابراین خود مردم به هوش بوده و با بصیرت عمل کنند.
ملک محمدی گفت: ما باید دسیسه ها و توطئه های دشمنان را شناسایی و در جهت خنثی کردن آنها گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم.
وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد عربستان که در خواب ایجاد اختلاف در کشور هستند، دلشان برای ملت ایران نسوخته است و اگر بتوانند همان می کنند که در سوریه و عراق انجام دادند.
عضو هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر ، همچنین از مسئولان نظام و دولت خواست حداکثر تلاش خود را در تامین نظرات مردم و خواسته به حق آنان در جهت رفع فقر، تورم و گرانی و رفع تبعیض و جلوگیری از فساد اداری به کار گیرند.
ملک محمدی خاطرنشان کرد: مسئولان برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و حمایت همه جانبه از تولید ملی وتحقق اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را به کار گیرند.
برخی سپرده گذاران درموسسات مالی و معترضان به وضعیت معیشتی پنجشنبه هفته گذشته در شهرهای نیشابور ، بیرجند و مشهد تجمع اعتراضی برگزار کرده که حرکت بعدی آنها با ورود عوامل بیگانه به تخریب اموال عمومی و طرح شعارهای ساختارشکنانه همراه شد.

درهمین حال با وجود فراخوان دشمنان اسلام با استفاده از شبکه های مجازی برای تجمع غیرقانونی در سراسر کشور ، حرکت دشمنان ناکام ماند و مردم با برپایی راهپیمایی های خودجوش ، تجمع های غیرقانونی و شعارهای ساختارشکنانه برخی افراد را محکوم کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک توسر اونی که پرچم وآتیش زد الان به بهانه اون اصل حرفها هم فراموش میشه آتیش زدن و خراب کردن هیچ وقت جواب نداده باز هم اصل حرفهای مردم از یاددولت میره دوباره گرونی و بی پولی حقوقهای نجومی و اختلاس و ....

      پاسخ ها

      • حسین

        من باشما شدیدا" موافقم البته هنوز هویت زننده آتش پرچم‌مشخص واعلام نشده ممکنه ؟؟؟؟

    • امیر کیارش

      به هر خانواده ایرانی بیکار وتحت پوشش نهادهای حمایتی پنجاه میلیون بدین .بلاعوض .تا مردم از این فلاکت دربیاند والا پولی نیست !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج