جاباما
۶۵۵۹۱۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نورافکن - شارلروا در بن بست

امید نورافکن هنوز امیدوار است دری به تخته بخورد و بتواند رضایتنامه خود را برای حضور در شارلروا از استقلال دریافت کند.

ایران ورزشی: امید نورافکن هنوز امیدوار است دری به تخته بخورد و بتواند رضایتنامه خود را برای حضور در شارلروا از استقلال دریافت کند. وقوع این اتفاق با توجه به شرایط موجود، بعید است و غیرممکن. استقلال می‌خواهد نهایت بهره را از بازیکنی ببرد که سال‌ها - از جوانان تا امروز - برای او هزینه کرده و به این سطح رسانده. هر دو طرف منتظرند اتفاق جدیدی در مسیر این انتقال رخ دهد؛ اتفاقی که قطعا نمی‌تواند تخفیف ۹۰۰ هزار دلاری از سوی استقلال یا پرداخت یک میلیون دلاری از طرف شارلروا باشد.

برای امید نورافکن، یکی از راه‌های رسیدن به فهرست تیم ملی، حضور در یک باشگاه اروپایی است. باشگاهی که بتواند هم به پیشرفت او کمک کند و هم مبلغی را به‌عنوان حق انتقال در اختیار استقلال قرار دهد. شارلروا در بلژیک باشگاه مورد نظر است؛ تیم دوم لیگ بلژیک بعد از بروژ که این فصل را فوق‌العاده سپری کرده و همچنان برای کسب عنوان قهرمانی شانس دارد.

مدیران ایرانی شارلروا بعد از انتقال موفق کاوه رضایی، جذب استعدادهای فوتبال ایران را در دستور کار قرار داده‌اند. آنها ابتدای فصل مجانی و بدون پرداخت مبلغی به‌عنوان رضایتنامه توانستند مهم‌ترین و موثرترین بازیکن این فصل خود را جذب کنند. کاوه پس از پایان قرارداد یک ساله با استقلال در قامت یک بازیکن آزاد به بلژیک رفت، پیراهن شارلروا را پوشید و درخشش را آغاز کرد.

برای باشگاه‌های اروپایی، درآمدزایی از کشف استعدادها و انتقال آنها به باشگاه‌های متمول یکی از راه‌های حیات است. راهی که شارلروا نیز در پیش گرفته و البته برای رسیدن به این هدف بازیکنان نخبه ایرانی را در نظر گرفته است. نورافکن هم یکی مثل کاوه رضایی است، البته با این تفاوت که او با استقلال قرارداد دارد و به همین سادگی‌ها نمی‌تواند به بلژیک برود و برای شارلروا بازی کند.

ابتدای همین فصل، وقتی قرارداد نورافکن با استقلال به اتمام رسیده بود، مدیران این باشگاه اقدام به تمدید قرارداد با او کردند؛ یکی از مهم‌ترین و ویژه‌ترین کارهایی که افتخاری و توفیقی در دوران حضورشان در استقلال انجام دادند. نورافکن که از جام جهانی جوانان برگشته بود، پای تمدید قرارداد با استقلال را امضا زد و خیال مدیران این باشگاه را راحت کرد. شاید اگر آن امضا نبود، حالا نورافکن به شارلروا می‌رفت و برای این تیم بازی می‌کرد.

استقلال برای از دست دادن یکی از استعدادهای بزرگ خود، رقم قابل توجهی را به‌عنوان حق انتقال درخواست کرده است. رقمی که به قول وینفرید شفر میلیون دلاری است. شارلروا اما نه باشگاه متمولی در لیگ بلژیک است و نه دست به سرمایه‌گذاری‌هایی اینچنینی می‌زند. این باشگاه که در بخش فرانسوی‌نشین بلژیک قرار دارد، در سال‌های اخیر هرگز بازیکنی گرانقیمت جذب نکرده که نورافکن دومی‌اش باشد.

تخصص شارلروا جذب بازیکنانی نظیر کاوه رضایی است. ستاره‌هایی ناشناخته در فوتبال اروپا که در لیگ بلژیک بازی می‌کنند، می‌درخشند و با مبالغ سنگین به باشگاه دیگری فروخته می‌شوند. این یک نکته ویژه درباره فعالیت باشگاه‌هایی نظیر شارلروا در فوتبال اروپا است. نکته‌ای که اجازه نمی‌دهد نورافکن به بلژیک برود و در ‌این لیگ معتبر بازی کند.

استقلال برای صدور رضایتنامه نورافکن، مبلغ یک میلیون دلار از طرف بلژیکی می‌خواهد. مبلغی که نه تنها مورد موافقت مدیران ایرانی این باشگاه قرار نگرفته، بلکه این انتقال را با موانعی مواجه کرده. شارلروا هرگز چنین پولی را برای دریافت رضایتنامه یک بازیکن آسیایی و حتی اروپایی هزینه نمی‌کند و البته استقلال هم نمی‌خواهد نورافکن را با مبلغ پایین بفروشد.

موضع استقلال درباره نورافکن حرفه‌ای است. این بازیکن اگر در فهرست کی‌روش باشد و به جام جهانی برود، قطعا با رقم بهتری می‌تواند به اروپا منتقل شود. آن وقت استقلال هم به سود بیشتری می‌رسد و می‌تواند درصدی از هزینه‌های خود را با فروش نورافکن پوشش دهد. پس صبر و طمانینه باشگاه استقلال درباره بحث نورافکن حرفه‌ای و به موقع است.

اما پیشنهاد شارلروا. این باشگاه برای انتقال نورافکن، 100 هزار دلار کنار گذاشته و بیشتر از این مبلغ هم نمی‌خواهد برای جذب مدافع هافبک 20 ساله استقلال هزینه کند. اختلاف 10، 20 و 30 هزار دلار نیست که طرفین تخفیف بدهند و در نهایت به توافق برسند. اختلاف میان دو باشگاه 900 هزار دلار است و به همین دلیل می‌توان از همین حالا پرونده حضور نورافکن در شارلروا را بست.

امید نورافکن البته هنوز امیدوار است دری به تخته بخورد و بتواند رضایتنامه خود را دریافت کند. وقوع این اتفاق با توجه به شرایط موجود، بعید است و غیرممکن. استقلال می‌خواهد نهایت بهره را از بازیکنی ببرد که سال‌ها - از جوانان تا امروز - برای او هزینه کرده و به این سطح رسانده. هر دو طرف منتظرند اتفاق جدیدی در مسیر این انتقال رخ دهد. اتفاقی که قطعا نمی‌تواند تخفیف ۹۰۰ هزار دلاری از سوی استقلال یا پرداخت یک میلیون دلاری از طرف شارلروا باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      افتخاری باید اونقد جرات داشته باشه وقتی شارلروا تماس تلفنی یا نامه زدن و پیشنهاد صدهزار دلاری واسه خرید نورافکن دادن بهشون چهارتا فهش ناموس بده بعد بهشون بگه نورافکن رو با صدهزار دلار میدیم ولی عوضش شما یه بازیکن در حد نورافکن بهمون معرفی کنید ما دویست هزار دلار میدیم ؟ شارلروا کاوه رضایی رو سی میلیارد نفروخت گفته پنجاه میلیارد کاوه رو میفروشن بعد بی ناموس واسه نورافکن میخوان چهارصد میلیون بدن بعد فکر میکنن دارن چقد پول میدن. یعنی واقعا مدیریت استقلال بهشون فهش نداد وقتی پیشنهاد صدهزاری دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج