۶۵۵۸۷۴
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

چرا آمریکا به اعتراض ها در ایران حساس است؟

در حالی که تمام توجه‌های بین‌المللی در تعطیلات سال نو میلادی به اعتراض‌ها در برخی از شهرهای ایران است، فرانسه در شب سال نو میلادی شاهد افزایش بازداشت‌ها به دلیل به آتش کشیدن شدن خودروها از سوی آشوب گران و اغتشاش گران بود.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که تمام توجه‌های بین‌المللی در تعطیلات سال نو میلادی به اعتراض‌ها در برخی از شهرهای ایران است، فرانسه در شب سال نو میلادی شاهد افزایش بازداشت‌ها به دلیل به آتش کشیدن شدن خودروها از سوی آشوب گران و اغتشاش گران بود.

حق اعتراض و انتقاد در تمامی قوانین داخلی کشورها و بین‌المللی از حقوق اساسی مردم از هر قوم و مذهبی محسوب می‌شود به شرط آن‌که با تخریب، آتش سوزی و از بین بردن اموال عمومی همراه نشود.

در حالی که مقامات جمهوری اسلامی در آزمونی دیگر با برخی اعتراض‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی و سیاسی در کشور از سوی برخی در شهرهای مختلف رو به رو هستند این بار با سعه صدری بیشتر و بررسی و مدیریت فضای احساسی و سیاسی کشور با مساله برخورد کرد و ارامش را به کشور بازگرداند، اما گویی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بنای پذیرش حاکمیت ایران بر سرنوشت خود را ندارند و از اولین روز شروع اعتراض‌ها کاسه داغ‌تر از آش برای مردم ایران شده‌اند و از هر دری درباره ایران و تحولات این روزهای آن صحبت‌ می‌کنند. این درحالی است که مقامات آمریکایی و اروپایی هیچ از اعتراض‌ها، تظاهرات مردم در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را نه تنها نمی‌بینند حتی از اقدام مسوولان دولتی این کشورها علیه مردم نیز حمایت می‌کنند.

آمریکایی‌ها و حتی اروپایی‌ها در حالی تحولات ایران را با جدیت دنبال می‌کنند و در موضع‌گیری‌هایشان مدعی پیگیری این تحولات را دارند که در قلب اروپا یعنی فرانسه در شب سال نو میلادی حدود یک میلیون پلیس در حالت آماده باش برای مقابله با هرگونه شورش و آشوب و تخریب اموال مردم بودند اما هیچ کس نسبت به این سطح از ناامنی در فرانسه که علاوه بر مردم خود، گردشگران زیادی این وقت از سال در خود جای داده است واکنشی نشان نداد.

این درحالی بود که بنا بر اعلام وزارت کشور فرانسه " تعداد ماشین‌هایی که در ۳۱ دسامبر به آتش کشیده شد از ۹۳۵ در سال گذشته به ۱۰۳۱ ماشین در سال جاری رسید و تعداد بازداشت‌ها از ۴۵۶ به ۵۱۰ تن افزایش یافت.

خشونت‌ها در شب سال نو میلادی باعث تلخ شدن جشن سال نو مردم فرانسه در یکی از مناطق حومه پاریس شد و دو افسر پلیس توسط یک گروه از مردم مورد حمله قرار گرفته و به شدت زخمی شدند.

این اتفاق واکنش امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه را در پی داشت و او با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود با محکوم کردن اقدام بزدلانه و جنایتکارانه در حمله به دو افسر پلیس در هنگام انجام وظیفه تاکید کرد که افراد خاطی بازداشت خواهند شد.

به گزارش ایسنا، پر واضح است که تجربه اعتراض‌ها و حتی شورش‌ها در فرانسه قابل مقایسه با ایران نیست. اما سوالی که امروز مخاطبان و اغلب افکار عمومی در ایران جدای از ماهیت اعتراض‌ها و و اعتراض‌کنندگان دارند این است که چرا سردمداران کشورهای اروپایی، آمریکا نسبت به واقعه‌ای مدنی و حاکمیتی و کاملا داخلی با حساسیتی فراتر از انتظار برخورد می‌کنند و اتفاقی در همین سطح در کشورهای منطقه و حتی در فرانسه نادیده گرفته می‌شود.

توییت‌های رییس جمهور آمریکا که آرام آرام منزجر کننده می‌شوند و بیش از آنکه در حمایت از مردم ایران باشد توهین به آنها و تلاششان برای بهبود اوضاع‌شان است حتی یک بار برای متحدان عربی و اروپایی‌اش اتفاق نمی‌افتد در حالی که به نظر می‌رسد هر صبح ترامپ چشماهایش را با توییتی درباره ایران و اتفاقات سیاسی و اجتماعی در آن باز می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالحسین زندی

      ترامپ روانی حامی مردم .خلیج همیشه فارس را خلیج عرب تلفظ میکند دلسوز مردم ایران است هروز مردم زیر منگنه تحریم قرارمیدهد اخر عوضی با دارابودن که نمیتونی شعور کسب کنید مردم امریکا واقعان تا حالا این روانی را چطور تحمل کردند به جرات میگم این فرد میبایست تحت نظر روان پزشک باشه تا مردم امریکارا به نا بودی نکشانده .

    • بهروز

      نه تنها امریکا امروز متاسفانه دنیا اخبار کشور رو رصد میکنه حس بدی تمام وجودم روگرفته حیفه توکشور ما خاینین به وطن خوشحالن شما رو خدا همه دعا کنیم ارامش به کشور برگرده امروز اخباری از شهر خودمان شنیده شد که خوشایند نبود

    • بهروز

      امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

    • بدون نام

      حمله غافلگیرانه هوایی وهمه جانبه آمریکا وهم دستان منطقه ای اش که به ویرانی زیرساخت های مان منجرمیشود را کمتر کسی در گرماگرم اتفاقات داخلی درک میکند

    • بدون نام

      گور پدر ترامپ
      ولی ملت از شماها خسته شدن

    • بدون نام

      به همون دلیلی که شبکه خبر ما صبح تا شب داره از تصادفات و هفت تیرکشی امریکا میگه:)))
      منتها تفاوتش اینه خبرهای اونارو جوامع بین‌المللی دنبال میکنن و خبرهای ایران رو فقط خودمونیمو خودمون که نگاه میکنیم:)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج