جاباما
۶۵۴۹۹۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تمجید «ورلد ساکر» از «پوگبای ایرانی»

نشریه آمریکایی «ورلد ساکر» تیم ملی فوتبال ایران را به عنوان یکی از ۳۲ تیم راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ مورد تحلیل قرار داد.

خبرگزاری تسنیم: نشریه «ورلد ساکر» در شماره ماه دسامبر خود ۳۲ تیم صعود کرده به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را مورد تحلیل قرار داده است و در مقاله‌ای با تیتر «موفقیت‌های پی‌در‌پی» دومین صعود متوالی تیم ملی ایران به جام جهانی با کارلوس کی‌روش را مورد آنالیز قرار داده است.

در گزارش «ورلد ساکر» آمده است: ایران که با اختلاف بهترین تیم آسیایی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ بود، هرگز احساس خطر نکرد که برای دومین بار متوالی به مرحله پایانی این رقابت‌ها راه پیدا نکند، اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران با چنین شاهکاری به دست آمد. تیم ملی ایران که در دور پایانی از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در ۱۰ بازی خود شکستی را متحمل نشد و تنها دو بار دروازه‌اش باز شد، زیرنظر کارلوس کی‌روش تبدیل به تیمی سازمان‌یافته‌تر با عملکردی موثرتر شده است. اکنون صحبت در مورد این است که تیم ملی به دنبال رسیدن به مرحله حذفی جام بیست‌ویکم است.

بازیکنان

سردار آزمون، ستاره تیم ملی ایران می‌تواند ادعا شود که بهترین مهاجم حال حاضر قاره آسیاست، این در حالی است که رضا قوچان‌نژاد، دیگر مهاجم ایران در لیگ هلند برای هیرنوین خوب گلزنی می‌کند. مهدی طارمی دیگر مهاجم تیم ملی با وجود اینکه انتقادهایی در ایران به وی مطرح است، اما در مواقعی که تیم نیاز به گلزنی داشته، پدیدار شده است. سیدجلال حسینی هم بیش از ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه‌اش دارد و همچنان با قدرت به پیش می‌رود.

جواد نکونام کاپیتان پیشین تیم ملی ایران درست پیش از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ به دوران حرفه‌ای‌اش با تیم ملی پایان داد، این در حالی است که آندرانیک تیموریان که سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس را هم دارد، در سال ۲۰۱۷ در تیم ملی ایران حضور نداشت.

سعید عزت‌اللهی ۲۱ ساله هم که از او به عنوان «پوگبای ایرانی» یاد می‌شود و در لیگ روسیه بازی می‌کند، تمامی ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک ستاره واقعی را دارد.


تمجید «ورلد ساکر» از «پوگبای ایرانی»

پرسش‌های بدون پاسخ

* آیا ایران می‌تواند در جام جهانی 2018 گلزنی کند؟

با وجود داشتن استعدادی همچون سردار آزمون در خط حمله، ایران در مرحله انتخابی جام جهانی به راحتی به گل نمی‌رسید. برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی، آزمون نیاز به حمایت دارد.

* وقتی تیم ملی تحت‌فشار باشد کدام بازیکن می‌تواند به تیم کمک کند؟

ایران، بازیکنان قدرتمندی به لحاظ فیزیکی و روحی در خط میانی خود دارد و تیم کنونی ایران جوانتر و تکنیکی‌تر است. تیمی که حالا راهی جام جهانی شده، هنوز مشخص نیست زمانی که تحت‌فشار قرار بگیرد، کدام بازیکن به عنوان رهبر تیم پدیدار خواهد شد تا بقیه بتوانند به او تکیه کنند!

* آیا آماده‌سازی به تیم ملی ایران کمک خواهد کرد یا خیر؟

زمانی که ژاپن و کره جنوبی به طور مرتب با تیم‌های بزرگ جهان بازی می‌کنند، ایران در تلاش برای جلب نظر تیم‌هایی در سطح خودش برای انجام بازی‌های دوستانه است. کارلوس کی‌روش به طور علنی خواسته تا تیم‌ ملی با پشت‌سر گذاشتن موانع موجود، خود را برای جام جهانی آماده کند.

این نشریه همچنین لیست بازیکنانی که کارلوس کی‌روش بیشترین استفاده را از آنها در مرحله انتخابی داشته، منتشر کرده است که وحید امیری با 17 بازی (11 بازی در ترکیب اصلی و 6 بازی تعویضی)، سردار آزمون با 16 بازی (12 بازی در ترکیب اصلی و 4 بازی تعویضی)، مهدی طارمی با 16 بازی (12 بازی در ترکیب اصلی و 4 بازی تعویضی)، علیرضا جهانبخش با 14 بازی (11 بازی در ترکیب اصلی و 3 بازی تعویضی) و رامین رضائیان با 14 بازی (12 بازی در ترکیب اصلی و 2 بازی تعویضی) بیشترین بازی را برای تیم ملی انجام داده‌اند.

سردار آزمون با 11 گل زده و مهدی طارمی با 8 گل زده نیز بهترین گلزنان تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      زنده باد تیم ملی فوتبال ایران. انشاءالله به لطف خدا تو جام جهانی شگفت سازی میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج