۶۵۴۷۸۰
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

محاکمه دو مأمور به اتهام قتل مظنونان فراری

دو مأمور نیروی انتظامی که در دو حادثه جداگانه دست به سلاح برده و باعث مرگ دو مظنون شده بودند، روز گذشته پای میز محاکمه رفتند. هر دو مأمور اتهام قتل عمدی را رد کردند.

روزنامه شرق: دو مأمور نیروی انتظامی که در دو حادثه جداگانه دست به سلاح برده و باعث مرگ دو مظنون شده بودند، روز گذشته پای میز محاکمه رفتند. هر دو مأمور اتهام قتل عمدی را رد کردند.
نخستین حادثه روز ١٢ خرداد سال ٩٣ رخ داد. در آن روز مأموران گشت کلانتری باغ‌فیض به یک خودرو با دو سرنشین مشکوک شدند و دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه به فرمان پلیس بر سرعت خود افزود و فرار کرد. مأموران به تعقیب این ماشین پرداختند و تیر هوایی شلیک کردند با وجود اين راننده فراری حاضر به تسلیم نشد تا اینکه سرانجام یکی از مأموران گلوله‌ای را شلیک کرد که به راننده خودرو اصابت كرد. پس از متوقف‌شدن خودرو مأموران فردی را که همراه راننده بود، بازداشت کردند و فرد زخمی به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل خونریزی شدید جانش را از دست داد.
پس از آن تحقیقات پیرامون این حادثه آغاز شد. مرد بازداشتی گفت: «من مسافر آن خودرو بودم و از چیزی خبر ندارم. وقتی راننده شروع به فرار کرد، از او خواستم ماشین را نگه دارد ولی اعتنایی نکرد».
با اثبات صحت اظهارات این مرد او آزاد و در جریان بررسی‌ها معلوم شد راننده حتی بعد از زخمی‌شدن به فرار ادامه داده اما بعد از لحظاتی ناتوان شده بود.
در نهایت تحقیقات قضائی انجام شد و قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه مأموری که تیراندازی کرده بود صادر شد. این پرونده دیروز در شعبه ٨ دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. در این جلسه بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند، اولیای دم مقتول برای مأمور پلیس درخواست قصاص کردند اما متهم اتهام قتل عمدی را رد کرد. این در حالی بود که کارشناسان اسلحه‌شناسی نیز با بررسی جزئیات تیراندازی اعلام کرده بودند مأمور پلیس قوانین نحوه به‌کار‌گیری سلاح را رعایت کرده است ضمن اینکه چون خودروی فراری سرعت بالایی داشت احتمال اشتباه در هدف‌گیری نیز بالا بود.
مأمور نیروی انتظامی در این جلسه در دفاع از خود گفت: «راننده از داخل خودرو چاقو و قمه به بیرون پرتاب می‌کرد به‌همین‌دلیل به او مشکوک شدم و دستور ایست دادم و تیر هوایی شلیک کردم؛ من قصد ارتکاب قتل را نداشتم و مسافری که همراه متوفی بود نیز تأیید کرده چند بار از راننده خواسته خودرو را نگه دارد اما او اعتنایی نکرده بود».
بنا بر این گزارش بعد از پایان جلسه دادگاه هیئت قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.
دومین پرونده‌ای که دیروز مورد رسیدگی قرار گرفت مربوط به حادثه‌ای است که روز پنجم شهریور دو سال قبل در محدوده استحفاظی کلانتری جوادیه تهرانپارس رخ داد. در آن روز مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به اکیپی از مأموران گشت اعلام کرد یک موتورسیکلت با سرعت بالا در حال حرکت زیگزاگی در خیابان است و خطرآفرین شده است.
مأموران بعد از مشاهده خودرو به راکب آن دستور ایست دادند اما مرد موتورسوار بدون اعتنا به دستور پلیس بر سرعت خود افزود و به‌این‌ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد. یکی از مأموران گشت برای اینکه موتورسوار را وادار به توقف کند، دست به سلاح برد و ابتدا دو تیر هوایی شلیک کرد. زمانی ‌که او قصد داشت سومین تیر هوایی را نیز شلیک کند، موتورسوار ناگهان تعادلش را از دست داد و زمین خورد؛ در همین اثنا گلوله به او اصابت کرد و این مرد به‌دلیل خونریزی شدید جان باخت. پس از آن بود که پرونده‌ای دراین‌باره تشکیل و تحقیقات از مأمور پلیس آغاز شد. او از همان ابتدا واقعه را شرح داد و گفت قصد قتل نداشت.
در نهایت با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه مأمور کلانتری ١٤٤ او دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. در این جلسه بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست صادره را خواند، اولیای دم مقتول در جایگاه ایستادند و گفتند هیچ شکایتی از متهم ندارند. در ادامه مأمور پلیس به دفاع از خود پرداخت و با تکرار اینکه قصد کشتن راکب موتورسیکلت را نداشت، گفت: من فقط می‌خواستم تیر هوایی شلیک کنم تا آن مرد مجبور به توقف شود اما در همان لحظه او تعادلش را از دست داد و گلوله کاملا اتفاقی به وی برخورد کرد».

بنا بر این گزارش هیئت قضات بعد از شنیدن اظهارات متهم ختم جلسه را اعلام کردند و به‌زودی حکم خود را دراین‌باره صادر خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودساخته

      مامورین را خلع سلاح کنید تا هیچ تیری شلیک نشود از طرفی هم نميشود اسلحه بست و حق تیراندازی نداشت چون افرادی ممکن است مامورین اسلحه دار را که میدانند حق بکارگیری ندارد خلع سلاح میکنند اگر هم جلد خالی اسلحه باشد میشود همان خالی بندی سابق، لذا اگر مامور اسلحه دارد بایستی حق بکارگیری نیز داشته باشد

    • بدون نام

      شاید زمانی که مامور تیر هوایی درکرده موتورسوار پریده هوا در مسیر تیر قرارگرفته؟؟؟؟؟ موتور سوار منحرف شد تا تیر بهش خورد!!!!!!

      پاسخ ها

      • دروغگو

        جریان دو مامور هم حقیقت هم دروغ!!!

    • مهدی گلپا

      اگرمامور راننده باتیرنمی زد اگر باماشین چن نفرعابرو می کشت خوب بود یااگرماشینش تصادف می کردوهمون مسافرکه کنارش نشسته بود می مُرد اینجوری خوب بود وقتی مامور بنده خدا تمام قوانین بکارگرفتن اسلحه رو انجام داده دیگربایدچکارمی کرد؟ مامور دومی وفتی که تیرهوائی شلیک می کنه مگر سرلوله تفنگ بالانیست پس جوری امکان داره به یک نفر که زمین خورده بخوره درحالی که احتمال کمونه کردن تیر خیلی خیلی کمه .

    • س.ع.مقدس

      هر که پاک است از محاسبه چه باک است.اگر کسی ریگی به کفش نداشته باشد برای چه فرار میکند که مامور ناچار به استفاده از اسلحه شود.بهر حال مامورجهت رسیدن سریعتر به نتیجه ناچار به استفاده از ابزاری است که برایش فراهم است . در بعضی مواقع نیاز به تصمیم آنی است که ممکن است نتیجه ناخواسته ای را در بر بگیرد. ماموران انتظامی جانشان را در کف دستشان برای حفاظت از جان و مال مردم بدست گرفته اند. چنانچه در گزینش آنها دقت شده باشد و مرتب پالایش انجام شود . بایستی در مواقع مشکل از آنها حمایت کرد. وگرنه جرات را از آنها خواهیم گرفت.

    • بدون نام

      هر دو عمدی و اعدام شن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج