جاباما
۶۵۴۷۲۰
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

تخریب اموال عمومی در پی اغتشاشات در لرستان

تجمعات امروز برخی شهرهای لرستان که رنگ و بوی شعارهای سیاسی را به خود گرفته بود منجر به تخریب اموال عمومی و بر هم خوردن نظم و امنیت شد.

خبرگزاری مهر: طی روزهای اخیر در برخی استان های کشور از جمله لرستان شاهد اعتراض مردم نسبت به گرانی ها و مشکلات اقتصادی هستیم، مردم در این اعتراضات خواستار رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و همچنین بیکاری جوانان خود بودند و از مسئولان پاسخ می خواستند.

شعارهای سیاسی اغتشاشگران و سوء استفاده از شرایط

اعتراضات مردم در ساعت ابتدایی به صورت آرام و منطقی برگزار شد؛ تا اینکه عده ای با سوء استفاده از شرایط موجود در بین مردم نفوذ پیدا کردند و با سر دادن شعارهای آشوب گرانه سعی در ایجاد اغتشاش و آشوب در برخی شهرهای کشور داشتند.

در شهرهای دورود و خرم آباد در استان لرستان نیز شاهد برخی تجمعات بودیم، تا برخی افراد با انجام اقدامات آشوبگرانه، شکستن شیشه ها، آتش زدن سطل های زباله، تخریب اموال عمومی و ... فضا را در این شهرها به آشوب بکشند.

بنا بر گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در همان ساعت اولیه شورای تامین در مرکز استان و همچنین شهرستان دورود تشکیل شد تا مسئولان ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

شورای تامین مرکز لرستان نیز با حضور استاندار لرستان، فرمانده انتظامی لرستان، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و دیگر مسئولان در دفتر استاندار لرستان در حال برگزاری است.

در حال حاضر نیز شبکه اجتماعی تلگرام در برخی از نقاط لرستان از دسترس خارج شده و نیروهای انتظامی با حضور در معابر و خیابان های خرم آباد و دورود نظم و امنیت را در شهر حاکم می کنند.

ردپای سرویس های خارجی و معاند در بین اغتشاشگران

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه ردپای گروههای تکفیری، سرویس‌های خارجی و معاند نظام در این آشوب ها در شهرهای استان لرستان نمایان است.

وی با بیان اینکه در تجمع غیرقانونی که غروب شنبه در شهر دورود داشتیم تعدادی از افراد با فراخوان گروه‌های معاند به داخل خیابان آمده بودند که در نهایت این تجمع منجر به درگیری بین افراد شد، اظهار داشت: در این درگیری متأسفانه دو نفر از همشهریان عزیز دورود کشته شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه در این درگیری‌ها ردپای گروه‌های تکفیری، معاند با نظام و سرویس‌های بیگانه کاملاً قابل‌مشاهده است، گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده رد پای سرویس‌های خارجی کاملاً نمایان شده است.

هیچ تیری از ناحیه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به سمت مردم شلیک نشده است

وی با بیان اینکه در درگیری که منجر به کشته شدن دو نفر شده است، هیچ تیری از ناحیه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به سمت مردم شلیک نشده است، گفت: هدف این بود که این تجمع به‌صورت مسالمت‌آمیز پایان بپذیرد، اما با توجه به حضور افراد و گروه‌هایی مذکور، متأسفانه این اتفاق رخ داد و منجر به کشته شدن دو نفر از کسانی که در این درگیری‌ها حضور داشتند شد.

خجسته پور یادآور شد: امیدواریم در ادامه مسیر شاهد آرامش بخشی به مردم به‌خصوص مردم فهیم استان لرستان و شهر دورود باشیم.

وی همچنین با اشاره به شرایط تجمعات مرکز استان نیز بیان داشت: تعدادی در این زمینه دستگیرشده‌اند، اما آمار دقیقی فعلاً نداریم.

حساب مردم از اغتشاشگران جدا است

مجید کیان پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بابیان اینکه در حال حاضر در کشور مشکلات اقتصادی، گرانی، بیکاری و تورم بر دوش مردم سنگینی می‌کند و در اینکه رفع این امر دغدغه اصلی مسئولان عالی‌رتبه کشوری است هیچ شکی نیست، اظهار داشت: تجمع روز گذشته در شهرستان دورود برای اعتراض به گرانی‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد و یا در حال انجام است بود و رفع مشکلات اقتصادی جزو مطالبات اصلی مردم است.

باید حساب مردم را از اغتشاش‌گران و دشمنانی که خارج از این مرزها باعث‌وبانی این حوادث شدند جدا کنیم

وی با تأکید بر اینکه باید حساب مردم را از اغتشاش‌گران و دشمنانی که خارج از این مرزها باعث‌وبانی این حوادث شدند جدا کنیم، گفت: باید حساب مردم شریف از گروه‌های تکفیری و منافقینی که به روش‌های مختلف باعث نفوذ در بین افراد تجمع‌کننده شدند و از این فرصت سوءاستفاده کردند و به‌صورت اغتشاش موضوع را مطرح کردند جدا شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به‌طور حتم این اغتشاشات توسط یک سری افرادی که در بین مردم نفوذ کرده بودند اتفاق افتاده است، گفت: امیدواریم باکسانی که این مسئله را به وجود آوردند برخورد قانونی صورت گیرد و شاهد چنین اتفاقاتی در سطح شهرستان دورود نباشیم.

اغتشاشگران از خارج از مرزها خط می گیرند

اما مردم ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی خود و بیکاری جوانان؛ اغتشاشات، آشوب ها، تخریب اموال عمومی و ... را در سخنان خود محکوم کرده و اعلام کردند: ضربه زدن به اموال و اماکن عمومی کار نادرستی است.

یکی از شهروندان دورودی گفت: البته مردم به لحاظ معیشتی، کار و اقتصاد مشکل‌دارند.

وی بابیان اینکه من خودم جوان هستم و بیکارم، بیان داشت: اما نباید سنگ‌پرانی صورت گیرد، دیروز چند نفر زخمی شدند، شیشه‌ها را شکستند.

شهروندان: خط‌وربط‌ تجمعات از خارج مرزها داده می‌شود

یکی دیگر از شهروندان دورودی بابیان اینکه گروهی تحت تأثیر رسانه‌های غربی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتند، گفت: به‌طور حتم این خط‌وربط‌ها از خارج مرزها داده می‌شود.

وی بابیان اینکه اغتشاشگران به اموال عمومی خسارت زدند، گفت: این افراد به وسایل روشنایی معابر که برای رفاه مردم است خسارت زدند.

این شهروند دورودی ادامه داد: یکی از دوستان من که خانم خود را دکتر می‌برده از داخل ماشین بیرون کشیده‌اند و سروصورت او را زخمی کرده‌اند و شیشه‌های ماشین او را شکسته‌اند.

وی تأکید کرد: برخی از این خسارت‌ها جبران‌ناپذیر است.

به هر روی، دست نیروهای معاند نظام در این درگیری ها مشهود است، موضوعی که مسئولین و نخبگان جامعه نیز نسبت به آن واقف هستند و بر آن تاکید می کنند. آنچه همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند این است که حساب مردم ولایتمدار لرستان از اغتشاشگران و کسانیکه نظم و امنیت شهر و جامعه را برهم می زننند جدا است و مردم در صحنه های مختلف همواره پای ارزش های انقلاب ایستاده اند و از آنها دفاع جانانه کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      به نظرم دولت اگه واقعا ميگه اينا معاندن..يه مجوز به مردم معترض بده اونم سراسري تا هر کي مخالف سياستهاستو گراني بياد اعتراض کنه .اگه نکنه ميشه اين هرکي ساز خودش ميزنه

    • محمدحسین

      آمریکا خفه به توربینی ندارد

    • بدون نام

      برترین ها مشکوک می زنی اگر آن جور که من از خبر فهمیدم منظورش دیروز است نه امروز.

    • علیرضا

      اوضاع اقتصادی افتضاحه قبول
      ولی با این کارا هیچی انصافن درست نمیشه
      باید اعتراض به طور درستش مطرح بشه

    • mohammad

      معترضین مراقب باشن تا ارازل و اوباش اغتشاش گر در میانشان قرار نگیرن. ازشون فاصله بگیرن....

    • بدون نام

      مسولان اختلاس گر چه ربطی به بیگانگان داره!

    • جوادم

      کیانپور و خجسته دو انسان نادان در لرستان هستند

    • بدون نام

      اموال عمومی فقط سطل اشغال نیست
      والا پول نفتم هست هاااااااااا،بعدا نگین نگفتیم

    • سعید نعمتی

      شلوغ کردن کار درستی نیست به مکان عمومی صدمه وارد کنیم خو دمان ضرر میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج