۶۵۳۱۲۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

دو هافبک دفاعی یا یکی؟

سوالی که برانکو دوست ندارد

برانکو ایوانکوویچ می گوید ترکیب تیمش را بر اساس شرایط تیم خودی و حریف انتخاب می‌کند.

ورزش سه: پرسپولیسی ها در سه فصل اخیر اغلب با سیستم ۴۴۲ به میدان رفته اند؛ اما برانکو ایوانکوویچ گاها، از دو هافبک دفاعی و اغلب از یک هافبک دفاعی استفاده کرده است. نقطه مشترک نتایج تمام این سیستم ها، موفقیت پرسپولیس بوده است؛ سرخ ها در سه فصل اخیر یک نایب قهرمانی، یک قهرمانی و یک حضور در ۴ تیم برتر آسیا را به دست آورده اند و این فصل نیز صدرنشین قاطع جدول لیگ هستند.
اما در فصل جدید، باوجود حضور وینگرهای باکیفیتی چون سیامک نعمتی، فرشاد احمدزاده، بشار رسن و حتی صادق محرمی، برانکو ترجیح داده بیشتر از دو هافبک دفاعی استفاده و به محسن ربیع خواه اعتماد کند و همین موضوع، باعث شده تا برخی انتقادهایی از برانکو ایوانکوویچ بکنند.
اما سرمربی موفق پرسپولیس در پاسخ به این انتقادات، کارنامه اش که پر از پیروزی است را نشان می دهد. او در نشست خبری پیش از بازی با تراکتورسازی و در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از یک هافبک دفاعی یا دو هافبک دفاعی اینطور پاسخ داد:« ما وقتی با یک هافبک دفاعی بازی می کردیم هم این انتقاد وجود داشت و حالا که با دو هافبک دفاعی بازی می‌کنیم این انتقاد وجود دارد. اتخاذ تاکتیک به شرایط تیم خودمان و حریف بستگی دارد. ما مدام در این باره حرف می‌زنیم؛ اما ما زمانی که با یک هافبک دفاعی بازی می‌کردیم یک بار مقابل پیکان باختیم. در این دیدارها ۱۵۰ شانس گل ایجاد کردیم. مقابل فولاد مساوی شدیم؛ اما این تیم هیچ شانس گل مسلمی هم نتوانست ایجاد کند و در خانه آنها بازی می‌کردیم. ما هم زیاد شانس گل نداشتیم؛ اما سه چهار فرصت توسط منشا، علیپور و سیامک به وجود آمد. ما قبلا هر دو سیستم را امتحان کردیم، هم با یک هافبک دفاعی و هم دو هافبک، هر دو سیستم هم موفق بوده و نسبت به سال پیش با این سیستم امتیازات بیشتری کسب کردیم و بعضی اوقات یک افتی وجود دارد و نمی‌توان همیشه خیلی عالی بازی کرد. از طرفی انتظارات همه از پرسپولیس روز به روز بیشتر می‌شود و حریفان هم به گونه‌ای دیگر ظاهر می‌شوند و ما این را می‌دانیم و به دنبال این هستیم به بهترین نحو آن را جبران کنیم. هیچ بازی مشابه با دیگری نیست و ما به دنبال بهترین هستیم.»
حال به نظر می رسد باوجود بازگشت وحید امیری و حضور فرشاد احمدزاده، برانکو همچنان مصر است تا از دو هافبک دفاعی استفاده کند و این سیستم را مطمئن تر میداند.
برانکو تلویحا اعلام کرد که این انتظارات بسیار بالا نابجا هستند و قطعا نمی‌شود در هر مسابقه هم پیروز شد و هم موقعیت های زیادی ساخت چراکه فوتبال، ورزشی غیرقابل پیش بینی است.
او همچنین ادامه داد:« همیشه خوب است وقتی شادابی وجود دارد. کار اما برای بازیکنان ما ساده نیست. ما همیشه به دنبال این هستیم که به قول شما مو را از ماست بیرون بکشیم؛ اما حریفان همیشه ما را به گونه‌ای دیگر نگاه می‌کنند و با انگیزه تر هستند؛ باز هم تکرار می‌کنم که دلیل عدم رضایت فقط می‌توانیم بابت حذف از جام حذفی برابر نفت آبادان اعلام کنیم و در لیگ از همه نظر بهتر بودیم؛ اما این خواسته‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و دلیلی هم ندارد. همه شاید انتظار دارند ما فولاد را با ۵ گل ببریم؛ اما ما در اهواز و برابر تیم سوم بازی کردیم؛ اما سال‌های قبل را در نظر بگیرید.»
پرسپولیسی ها فصل قبل در تهران مقابل فولاد متوقف شدند؛ اما در اهواز با ۳ گل تیم نه چندان قدرتمند فولاد را شکست دادند. فولاد همچنین در لیگ پانزدهم نیز دبل شد؛ اما یک فصل قبل تر و زمانی که هدایت پرسپولیس بر عهده علی دایی و سپس حمید درخشان بود، فولادی ها پرسپولیس را هم در تهران و هم اهواز شکست دادند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      هر خبری مینویسین حتما باید اسم ربیع خواه رو بیارید
      زورتون فقط به این بدبخت میرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج