جاباما
۶۵۱۷۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بورس پرسودترین بازار ایران شد

بازدهی بورس از مرز ۲۷ درصد هم عبور کرد. دیروز برای چهارمین روز کاری پیاپی شاخص کل بورس کانال جدیدی را فتح کرد و با رشد ۸۲۹ واحدی به ۹۸ هزار و ۳۵۸ واحد رسید. درحالی که پیش از این بالاترین شاخص تاریخی بورس با ۸۹ هزار و ۵۰۰ واحد متعلق به ۱۵ دی ماه ۱۳۹۲ بود، از آذر ماه امسال بارها این رکورد تاریخی شکسته شد.

روزنامه ایران: بازدهی بورس از مرز ۲۷ درصد هم عبور کرد. دیروز برای چهارمین روز کاری پیاپی شاخص کل بورس کانال جدیدی را فتح کرد و با رشد ۸۲۹ واحدی به ۹۸ هزار و ۳۵۸ واحد رسید. درحالی که پیش از این بالاترین شاخص تاریخی بورس با ۸۹ هزار و ۵۰۰ واحد متعلق به ۱۵ دی ماه ۱۳۹۲ بود، از آذر ماه امسال بارها این رکورد تاریخی شکسته شد.
شاخص بورس در روزهای کاری پیاپی ۲۹ آذر و ۲ تا ۴ دی ماه چهار کانال جدید ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ هزار واحدی را فتح کرده است. تنها در سه روز کاری دی ماه که معادل ۱۲ ساعت کاری می‌شود، شاخص نزدیک به ۳ درصد( ۲.۹۸ درصد) بازدهی داشته است که این میزان بازدهی از رشد ۲ هزار و ۸۵۰ واحدی آن به دست آمده است.
درآذرماه نیز بورس رشد بی سابقه ای را تجربه کرد به طوری که دراین ماه شاخص ۶ هزار و ۷۳۴ واحد بالا رفت و بازدهی ۷.۵ درصدی برای سرمایه گذاران خود ایجاد کرد. با نگاهی به عملکرد بورس در کل فصل پاییز نیز شاهد بازدهی قابل توجه ۱۱.۲۷ درصدی این بازار هستیم. دراین فصل شاخص ۹ هزار و ۶۷۷ واحد افزایش یافته است.
درمجموع از ابتدای سال جاری تاکنون شاخص با رشد ۲۱ هزار و ۱۲۸ واحدی بازدهی ۲۷.۳ درصدی برای سهامداران خود به همراه داشته است.
بورس پرسودترین بازار ایران
با رکوردشکنی‌های اخیر بورس، این بازار از نظر بازدهی و سوددهی در صدر بازارهای رقیب نشست. درحالی که همواره سپرده‌های بانکی به دلیل بازدهی بالا و پایین بودن بازدهی سایر بازارها در رتبه نخست سوددهی قرار داشت، از ۶ ماهه نخست امسال به تدریج بازارسهام از بازارپول سبقت گرفت. به طوری که تنها با گذشت چند روز از ۹ ماهه سال بازدهی بورس از ۲۷ درصد نیز گذر کرده است.حتی با محاسبه میزان بازدهی بازارسهام در ۹ ماهه امسال نیز شاهد سوددهی ۲۳.۶ درصدی این بازار هستیم که در اوج سایر بازارها قرار دارد. درمقطع ۹ ماهه امسال دومین بازار پربازده سکه بوده که تا پایان آذرماه سال جاری بازدهی معادل ۱۵.۸ درصد به همراه داشته است.
در رتبه سوم نیز سپرده‌های بانکی جا می‌گیرد که به طور متوسط در این بازه زمانی سود ۱۵ درصدی برای مشتریان خود داشته است. البته این میزان از بازدهی با لحاظ نرخ سود ۲۰ درصدی سپرده‌های بانکی است چراکه همچنان تا پایان دوره‌های قبلی بسیاری از سپرده‌های بلندمدت سود ۲۰ درصدی دریافت می‌کنند، ولی درصورتی که حداکثر نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد محدود شود، بازهم شاهد کاهش بازدهی این بازاردرمقایسه با سایر بازارها خواهیم بود. دلار چهارمین بازارپربازده در این مقطع زمانی بوده است به گونه‌ای که بازدهی این بازار معادل ۱۱.۸ درصد برآورد شده است.
کم بازده ترین بازارسرمایه گذاری ایران مسکن است که طبق گزارش بانک مرکزی در هشت‌ماهه نخست سال جاری بازدهی معادل ۷.۱ درصدی را تجربه کرده است. بررسی بازدهی بازارها طی ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته نشان می‌دهد، بورس معادل منفی۱.۳ درصد، دلار معادل ۱۲.۹ درصد، سکه امامی معادل ۱۳.۵ درصد، سپرده‌های بانکی حداقل ۱۵ درصد و بازار مسکن تا هشت‌ماهه نخست سال قبل معادل ۴.۳ درصد بازدهی داشته است. این بررسی نشان می‌دهد که در ۹ ماه نخست سال قبل سکه پربازده‌ترین بازار رایج ایران بوده است.
نوسان در بازار سکه
بازار طلا و سکه که سال گذشته عنوان یکی ازپربازده‌ترین بازار در میان بازارهای رایج را به خود اختصاص داده بود، در سال جاری وضعیت پر نوسانی را طی کرده است به‌طوری‌که دو ماه اول سال جاری این نوسان آن‌قدر بود که نتوان این بازار را پربازده نامید. سکه در آذرماه سال جاری بازدهی کمتری نسبت به ماه قبل داشته است و همچنان در نوسان است. قیمت سکه تمام بهار امامی در روز اول سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است. بهای این نوع سکه در پایان ماه نهم سال به یک میلیون و ۳۹۱هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. این میزان افزایش نشانگر ۱۵.۸ درصد افزایش قیمت سکه است.
دلار درگیر نوسان محدود
بازار ارز در سال جاری روند باثباتی را دنبال کرده است. قیمت دلار در فروردین، اردیبهشت و خرداد نوسان کمتری داشته است اما از اوایل مردادماه روند صعودی در این بازار نمایان شده است. اما نوسانات همچنان در این بازار وجود دارد. بازار ارز در ۹ ماهه نخست سال گذشته سومین بازدهی را میان ۵ بازار رایج به خود اختصاص داده بود. قیمت دلار در بازار ارز در روز نخست امسال ۳هزارو ۷۴۸ تومان بوده و نرخ این نوع ارز در آخر آذرماه سال جاری به ۴هزارو ۱۹۴ تومان رسیده است. این افزایش نشانگر بازدهی ۱۱.۸ درصدی در قیمت دلار شده است.
مسکن روند آرامی را سپری می‌کند

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به ۱۴.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.طبق گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آبان ۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.میانگین قیمت مسکن در ۸ ماهه سال جاری ۷.۱ درصد رشد کرده است تا رتبه آخر را در بازارهای رایج از نظر بازدهی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج