۶۴۹۸۹۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مایک پنس:

دوران پناه دادن پاکستان به تروریست‌ها تمام شده

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفرش به افغانستان، به پاکستان هشدار داد از پناه دادن به گروه‌هایی که با دولت افغانستان می‌جنگند، دست بردارد.

خبرگزاری ایسنا: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفرش به افغانستان، به پاکستان هشدار داد از پناه دادن به گروه‌هایی که با دولت افغانستان می‌جنگند، دست بردارد.

مایک پنس پنجشنبه شب وارد کابل شد و با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان و همچنین سربازان آمریکایی در این کشور دیدار کرد.

او در جمع سربازان آمریکایی در پایگاه هوایی بگرام، در شمال کابل تاکید کرد که آمریکا تا "پیروزی نهایی" به نبرد با تروریست‌ها در افغانستان ادامه می‌دهد.

پنس همچنین تاکید کرد که همکاری پاکستان با آمریکا به نفع پاکستان است. وی گفت: پاکستان سال‌هاست به طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر پناه داده است اما آن دوران دیگر به سر آمده است.

معاون دونالد ترامپ هشدار چند ماه پیش رئیس جمهوری آمریکا به پاکستان را تکرار کرده و گفت: من یکبار دیگر این مسئله را تکرار می‌کنم که پاکستان در مشارکت با آمریکا خیلی چیزها به دست می‌آورد. برعکس، این کشور با پناه دادن به جنایتکاران و تروریست‌ها، خیلی چیزها را از دست خواهد داد.

پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، این کشور شمار نیروهایش را در افغانستان افزایش داده و هدف از آن را سرعت بخشیدن به روند مبارزه با طالبان و گروه تروریستی داعش عنوان کرده است. ترامپ همچنین به فرماندهان نظامی در افغانستان اختیارات بیشتری برای انجام حملات هوایی داده است.

مایک پنس به سربازان آمریکایی در بگرام گفت که راهبرد جدید کشورش در افغانستان موفقیت‌آمیز بوده است. او افزود: ما به صورت چشمگیری حملات هوایی را افزایش داده‌ایم. طالبان حالا در موضع دفاعی قرار گرفته است.

پنس همچنین خاطر نشان کرد: در همکاری با شرکای افغان‌مان برای اولین بار در سه سال گذشته مانع حمله این گروه به مراکز ولایات شدیم. با حمله به شبکه قاچاق مواد مخدر طالبان، به صورت بی‌سابقه‌ای به منابع مالی آن ضربه زدیم. در سوی دیگر، داعش در حال فرار است. خلافت این گروه در عراق، افغانستان و جاهای دیگر از بین رفته است.

به گزارش بی.بی.سی، راهبرد تازه آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا در ماه اوت گذشته اعلام شد. براساس این راهبرد، نحوه حضور نظامی آمریکا در افغانستان مشروط به اوضاع این کشور و اطمینان از پیروزی در مبارزه با تروریسم و توانایی دولت و نیروهای ملی افغانستان در حفظ ثبات و امنیت است.

با اعلام این راهبرد از پاکستان انتقاداتی بی سابقه مطرح و این کشور متهم شد که به جای همکاری واقعی با آمریکا و دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم به گروه‌های تروریستی "پناه" می‌دهد، اتهامی که پاکستان آن را رد می‌کند.

مایک پنس در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان بر تعهد کشورش برای حمایت از دولت افغانستان تاکید کرده و گفت که این حمایت در زمینه‌های گوناگون ادامه خواهد یافت.

اشرف غنی در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های آمریکا به افغانستان، راهبرد دولت دونالد ترامپ را برای تامین صلح و ثبات در این کشور "فرصتی مهم" خواند.

براساس اعلامیه دفتر غنی، او گفته است که "روابط میان افغانستان و آمریکا بر مبنای منافع مشترک و استراتژیک دو کشور شکل گرفته و بیشتر از پیش، تقویت می‌یابد."

پنس در آستانه سال نو میلادی و ایام کریسمس برای دیدار با سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان به این کشور سفر کرده است. او بلندپایه‌ترین مقام دولت ترامپ است که تا کنون از افغانستان دیدار کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج