جاباما
۶۴۸۹۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نکونام: اسم بازیکنانم را «گلادیاتور» می‌گذارم

اسم بازیکنانم را گلادیاتور می گذارم رسیدن به نیمه نهایی برایمان دست کمی از فینال ندارد عاشق انجام کارهای سخت هستم نمی خواهم به هواداران قول دورغین بدهم دوست ندارم در مربیگری یک جرقه باشم.

خبرگزاری فارس: جواد نکونام که موفق شده تیمش را به جمع ۴ تیم برتر مسابقات جام حذفی برساند و خونه به خونه را به عنوان شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات معرفی کند در خصوص این اتفاق و مسائل مختلف صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:

حالا وقت اتحاد است

وی در خصوص صعود تیمش به نیمه نهایی جام حذفی گفت: حق تیم من و حق این بازیکنان و این شهر، رسیدن به نیمه نهایی جام حذفی بود. مازندران مملو از استعداد است. عشق به فوتبال اینجا بیداد می‌کند. حق این شهر است که بتواند در فوتبال موفق باشد. امیدوارم ما بتوانیم در رسیدن به این هدف، به مازندران کمک کنیم. خوشحالم به عنوان نماینده این شهر به نیمه نهایی حذفی رسیده ایم و حالا وقت اتحاد است.

گسترش هیچ موقعیتی نداشت

نکونام با اشاره به بازی با گسترش فولاد گفت:تیم گسترش فولاد با انگیزه زیادی به مصاف ما آمد. آنها همه نفرات خود را برای بازی با ما داشتند. می خواستند ببرند و به نیمه نهایی برسند.این تیم در آخرین مسابقه خود هم برنده شده بود و شرایط خوبی داشت ولی تیم ما خیلی خوب و منطقی بازی کرد و کار بزرگی انجام دادیم. موقعیت ندادن به تیم لیگ برتری نشان از کیفیت تیم ما دارد. قبل از این هم سیاه جامگان را که لیگ برتری است در جام حذفی شکست دادیم. به آن تیم هم موقعیتی ندادیم و حتی می توانستیم با اختلاف سه گل در طول بازی برنده باشیم. خدا را شکر مقابل گسترش موفق بودیم و همانطور که برنامه 90 هم نشان داد، این تیم یک حمله هم روی دروازه ما نداشت. می توانستیم حتی بیشتر از 2 گل به این تیم بزنیم ولی بدشانس بودیم. گسترش با آنکه تیمی تدافعی است و روی ضدحملات خطرناک است،جلوی ما هیچ کاری نکرد. باید بگویم این حاصل تلاش بچه های تیم و همینطور تلاش شبانه روزی کادر فنی است.

قول دروغین نمی دهم

وی در پاسخ به این سوال که چه صحبتی با هواداران تیمش دارد گفت:نمی دانم با چه زبانی از هواداران خونه به خونه تشکر کنم. آنها بزرگترین بهانه برای ما و بازیکنان هستند تا برای موفقیت تلاش کنیم. وقتی می بینم از زندگی شان می زنند و وسط روز اینطور برای حمایت از تیمشان به ورزشگاه می‌آیند، از صمیم قلبم خوشحال می شوم. روزی که می‌خواستم به بابل بیایم، بعضی ها زنگ زدند که نرو، آنجا جو خراب است، باشگاه بلاتکلیف است و مشکل برایت درست می شود ولی من عاشق انجام کارهای سخت هستم. نه در روزهای سخت از آمدن به بابل پشیمان شدم و نه حالا. نمی خواهم به هواداران قول دروغین بدهم. دوست ندارم خدای ناکرده با احساسات شان بازی شود. فقط کادر فنی و بازیکنان به همه قول می دهند که با تمام وجود هم در بازی های لیگ و هم در بازی های حذفی بازی کنند.

حریف جدی هستیم

نکونام با تقدیر از بازیکنان تیمش گفت:بازیکنان خونه به خونه مستحق بهترین ها هستند. آنها مثل سربازانی هستند که مرد و مردانه مبارزه می کنند. من اسم شان را گلادیاتور می گذارم. می توانند در سخت ترین شرایط کارهای بزرگی کنند و به همین خاطر امیدوارم تا بتوانیم به شگفتی سازی مان ادامه دهیم. خوشحالم امروز می توانیم برای بزرگترین تیم ها هم ایجاد ترس کنیم. وقتی به چنین جایگاهی برسید یعنی راه را درست رفته اید. می خواهیم در جام حذفی معادلات را به هم بریزیم. جام امسال واقعا جام شگفتی ها بوده است. چه کسی فکر می کرد پرسپولیس و تراکتور از مسابقات حذف شوند؟ ولی این این اتفاق افتاد. به جرات می توان گفت جام حذفی امسال به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و احتمال هر اتفاقی وجود دارد. منتظریم تا بازی های این مرحله تمام شود و قرعه کشی صورت گیرد تا حریف خود را بشناسیم. آنوقت بیشتر در این باره حرف می زنم. ولی از همین حالا می گویم یک حریف جدی برای همه تیم های نیمه نهایی خواهیم بود.

دست کمی از فینال ندارد

وی تاکید کرد: دوست داریم غرور فقط روی سکوهایمان باشد. یعنی می خواهیم طوری نتیجه بگیریم که هواداران مغرور شوند ولی داخل تیم ،کسی اجازه ندارد مغرور شود. همان شب برد گسترش و رسیدن به نیمه نهایی حذفی، پرونده این بازی برای ما بسته شد. حالا کمی استراحت می کنیم و دوباره استارت خواهیم زد. خدا را شکر حتی جوان ترین بازیکنم، با تجربه است و می داند نباید مغرور شود. ما مجموعه ای یکدل و متحد هستیم و فکر می کنم این علت نتایج مان بوده است. به نظر من رسیدن به این مرحله دست کمی از فینال ندارد.

دوست ندارم جرقه باشم

وی در خصوص اینکه همه معتقدند او در ابتدای راه خوب کار کرده است گفت:درباره خودم نباید حرف بزنم. دیگران باید درباره ام نظر بدهند ولی دوست ندارم در کار مربیگری یک جرقه باشم. به خاطر همین می خواهم از موج هایی که به راه می افتد، دور باشم. ترجیح می دهم بیشتر سرم در کارم باشم و جلو بروم تا اینکه بخواهم درباره خودم و کارم نظر بدهم. می خواهم پله پله جلو بروم و این مستلزم آن است که هر روز چیزهای جدیدی یاد بگیرم. من و دستیارانم دوست داریم به دانش خود اضافه کنیم چون فکر می کنم روزی که تصور کنیم باسواد هستیم، شکست می خوریم. من هم اول راهم هست و این را بدانید، حتی در آخرین روز مربیگری ام هم خواهم گفت که باید چیزهای بیشتری یاد بگیرم.

به لیگ برتر فکر نمی کنم!

نکونام در خصوص اینکه خیلی ها معتقدند خونه به خونه به لیگ برتر صعود می‌کند گفت:حضور در لیگ برتر؟ باور کنید اصلا به این مسئله فکر نمی کنم. الان چیزی که فکر من را مشغول کرده خونه به خونه و فوتبال مازندران است. دوست دارم وقتی از باشگاه می روم، حداقل بازیکنانی ساخته باشم که بتوانند به فوتبال استان کمک کنند. به همین خاطر چند بازیکن تیم امید را به تیم بزرگسالان منتقل کردم و در بازی های اخیر هم به میدان رفته اند. فکر می کنم در معدن استعداد هستیم. فقط باید ریسک کنیم. فقط باید به جوان ها میدان دهیم. خود من مگر چطور توانستم پیشرفت کنم؟ من یک نوجوان بودم و اگر توجه مربیانم بود موفق نمی شدم. حالا فکر می کنم من همان مربی هستم که باید به نوجوان ها و جوان ها توجه کنم.

یکسری حرف ها اشتباه است

سرمربی تیم بابلی در خصوص اینکه آیا تیمش با مشکل مالی مواجه است گفت: ما امسال با مشکلات مالی روبرو بودیم و هستیم. دوست نداشته ام هیچوقت درباره پول حرف بزنم و این کار را هم نخواهم کرد. چون پرسیدید تنها می گویم تصویری که همه از کار در باشگاه خونه به خونه دارند، اشتباه است. تا پیش از این، همه تصور می کردند باشگاه خونه به خونه فقط پول می دهد و خیلی از بازیکنانی که به اینجا می آیند، فقط دنبال پول هستند. ولی امسال به همه ثابت کردیم این حرف ها اشتباه است. تیمی تشکیل دادیم یکدل و متحد که همه و همه به فکر موفقیت باشگاه هستند.

تیم ملی نیاز به حمایت دارد

این روزها شایعه حضور دوباره نکونام در تیم ملی مطرح شده است وی در این باره به فارس گفت:اینکه شایعه شد من به تیم ملی برمی گردم، به گوش خودم هم رسید. راستش همانطور که گفتم فعلا تمام تمرکزم روی خونه به خونه است ولی خدمت به تیم ملی، یک افتخار بزرگ است. این را کتمان نمی کنم. واقعیت این است که فکر نمی کنم دیگر امکان همکاری ام با تیم ملی وجود داشته باشد ولی قطعا مثل هر ایرانی از ته دلم دعا می کنم تیم ملی موفق باشد. می توانیم در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم، اگر حمایت درستی صورت گیرد. این تیم مملو از پتانسیل است. کادر فنی خوبی هم داریم. همه چیز مهیاست و از این به بعد دیگر دست خودمان است. هر چه بکاریم، همانقدر برداشت می کنیم. نباید شب امتحان به فکر درست خواندن باشیم بلکه باید از همین حالا برنامه ریزی کنیم. مطمئنم برنامه ریزی صورت گرفته و فقط تیم ملی حمایت می خواهد چون کی روش استاد برنامه ریزی است. باید یک حمایت ملی ایجاد شود. باید همه پشت تیم ملی باشند. ایران نیاز به امکانات دارد. این خوب نیست که یک زمین تمرینی نداریم. مطمئنم فدراسیون هم تلاش خود را می کند اما فقط حمایت فدراسیون کفایت نمی کند.هزینه ها سنگین است و باید کل ایران از تیم ملی حمایت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج