جاباما
۶۴۸۳۶۲
۵۲۲۰
۵۲۲۰
پ

تزیین میز شام یلدا، ایده‌های داغ شب چله!

در باور ما یلدا میراث ساده و پر از مهر گذشتگان است که پاییز را به زمستان سنجاق می‌ کند. درست همان وقتی‌ که ایرانیان فهمیدند در آخرین روز از پاییز روزها کم‌کم بلندتر می‌ شوند و تاریکی دیرتر از همیشه سر برمی‌ آورد، جمع شدند و جشن گرفتند و نامش را شب زایش خورشید گذاشتند.

وب سایت چیدانه: در باور ما یلدا میراث ساده و پر از مهر گذشتگان است که پاییز را به زمستان سنجاق می‌ کند. درست همان وقتی‌ که ایرانیان فهمیدند در آخرین روز از پاییز روزها کم‌کم بلندتر می‌ شوند و تاریکی دیرتر از همیشه سر برمی‌ آورد، جمع شدند و جشن گرفتند و نامش را شب زایش خورشید گذاشتند. یلدا نسل به نسل گشته و خاک زمان خورده، اما روح اصیلش آن را تا امروز پابرجا نگه‌ داشته است و حالا یلدا، پررنگ‌ ترین شب پاییز با سوز زمستانی‌ اش از راه رسیده است!
تزیین میز شام یلدا، ایده‌های داغ شب چله!

انار شب یلدا، سرخ مثل زندگی!
تزیین میز شام یلدا، ایده‌های داغ شب چله!

انجام سنت‌ های ایرانی آن‌ قدر برایمان دلنشین است که حتی اگر درگیر روزمرگی‌ ها و دل‌ مشغولی‌ های زندگی باشیم باز هم سفره شب یلدا را فراموش نمی‌ کنیم. گویی که سفره‌ یلدا بهانه‌ کوچکی برای شادی‌ های بزرگ ما است. یلدا همیشه پر از رنگ و نماد بوده است، اما پررنگ‌ ترین عنصر آن، همان میوه‌ سرخ و زیبای دوست‌داشتنی است: انار! در باور مردم قدیم، انار نماد زایش و شادی تلقی می‌ شد؛ به همین خاطر عضو جداناشدنی سفره‌ های یلدا بوده است؛ یعنی از همان زمانی که در اتاق سرد زیر کرسی‌ های گرم می‌ نشستند انار به سفره‌ ها و میزهای ما رنگ پاشیده و زیبایی پاییزی را به رخ کشیده است. امروز شاید دیگر کرسی وجود نداشته باشد، اما هنوز هم انار پای ثابت سفره‌ های ماست. با چند ایده ساده می‌ توانید میز شام خود را یلدایی کنید و مبهوت این زیبای بهشتی شوید!

روشنایی به‌ وقت یلدا
تزیین میز شام یلدا، ایده‌های داغ شب چله!

شمع یکی از عناصر آرامش‌ دهنده است و اگر عادت به چیدن میز شام داشته باشید حتما یکی از اعضای ثابت میز شما خواهد بود. ترکیب چیدمان آن با انار و چند تکه برگ پاییزی، هم به زیباتر شدن میز شما کمک می‌کند و هم فضای آرامش بخشی را به ارمغان می‌آورد. ترکیب انار و شمع می توانید از جمله ایده های سفره شب یلدا باشند.

انارگل
تزیین میز شام یلدا، ایده‌های داغ شب چله!

قرار دادن انار در میان گل‌ ها شاید ابتدا دور از ذهن به نظر بیاید، اما یک‌ بار امتحانش کنید تا از ترکیب رنگ این میوه بهشتی با گل‌ ها افسون شوید. به همین سادگی شما می‌ توانید یک گلدان کوچک پاییزی بسازید و حال و هوای یلدا را بیش تر از گذشته به منزلتان مهمان کنید.

تزیین یلدای ساده، اما دوست‌داشتنی
تزیین میز شام یلدا، ایده‌های داغ شب چله!

اگر برای میز شام ترکیب‌ های ساده را می‌ پسندید بهتر است گلدان‌ ها و ظروف بزرگ را فراموش کنید. انار به‌ تنهایی هم می‌ تواند بهترین عنصر دکوراتیو میزتان باشد. برای این که بتوانید میز ساده‌ ای با زمینه پاییزی داشته باشید کافی است چند انار زیبا و خوش‌ رنگ را به‌ سادگی روی چند برگ پاییزی قرار دهید.

تزیینات شب یلدا به رنگ طبیعت
تزیین میز شام یلدا، ایده‌های داغ شب چله!

اگر ترکیبات طبیعی‌ تری را برای دکور می‌ پسندید از دکور با زمینه انار نامید نشوید. یکی از ساده‌ ترین راه‌ ها استفاده از شاخه‌ های انار در گلدان است که علاوه بر این که در دسته‌ زیباترین‌ ها است، حس ناب طبیعت را به میز شما هدیه خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج