۶۴۷۹۷۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

استفاده از سیمِ خیس نخی برای انتقال دیتا!

شرکت بریتانیایی Andrew and Arnold که در زمینه توزیع اینترنت فعالیت میکند موفق شد با استفاده از یک سیمِ خیس نخی به طول ۲ متر دیتا ارسال کند! آن ها موفق به ارسال دیتا با سرعت ۳.۵ مگابیت بر ثانیه شدند که برای کاربرانی که عادت دارند از سیم های مسی و فیبر نوری استفاده می کنند شگفت آور است.

وبسایت تکفارس - آریا فرجی: شرکت بریتانیایی Andrew and Arnold که در زمینه توزیع اینترنت فعالیت میکند موفق شد با استفاده از یک سیمِ خیس نخی به طول ۲ متر دیتا ارسال کند! آن ها موفق به ارسال دیتا با سرعت ۳.۵ مگابیت بر ثانیه شدند که برای کاربرانی که عادت دارند از سیم های مسی و فیبر نوری استفاده می کنند شگفت آور است.

متسفانه شرکت های توزیع کننده اینترنت (ISP) به علت موانع اجرایی قادر به ارسال دیتا از طریق سیم های نخی نیستند و شرکت A&A این کار را به خاطر جالب بودن ازمایش انجام داده است.

حتی کوچکترین تغییر در محیط مانند تغییر دما می تواند اتصال اینترنت از طریق سیمِ خیس نخی را قطع کند.

رییس شرکت A&A، آقای آدریان کِنارد در وبلاگ خود ذکر کرد که برای اینکه اتصال با سیم نخی قطع نشود نه تنها به ثبات محیط نیاز است بلکه هر سی دقیقه یک بار، سیم باید دوباره خیس شود!

در آزمایش آن ها شرکت توزیع کننده اینترنت،از مخلوط آب و نمک برای رسانا استفاده کرد. پروفسور دانشگاه Surrey، اقای جیم خلیلی گفت: درست است که مس رسانای بهتری از آب نمک است ولی در انتقال دیتا، شدت جریان اهمیت زیادی ندارد پس استفاده از مس یا مخلوط آب و نمک تفاوت زیادی ایجاد نمی کند.

طبق گفته های آقای کِنارد طرح استفاده از سیمِ خیس نخی برای انتقال دیتا در حال حاضر قابل تصور نیست و خرج زیادی را به همراه دارد، همچنین اگر هوا مانند هوای بریتانیا در اکثر مواقع مرطوب و بارانی نباشد، به یک نفر نیاز است تا هر سی دقیقه یک بار، سیم را خیس نگه دارد ولی اگر این طرح در مکان های مرطوب استفاده شود تبدیل به یک سیم انتقال دیتا بدون نیاز به سرویس می شود!.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج