۶۴۵۵۲۲
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

مردان واقعا بدتر از زنان سرما می‌خورند

از مدتها قبل این تصور در اذهان بسیاری از مردم وجود داشته که جنس مذکر بدتر از جنس مونث سرما می خورد و بدن مردان در زمان چنین بیماری هایی بیشتر درگیر شده و آسیب می بیند و حالا بررسی های محققان دانشگاه نیوفوندلند هم این موضوع را ثابت کرده است.

خبرگزاری مهر: پژوهش های تازه دانشمندان نشان می دهد مردان در زمان ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا واقعا بیشتر از زنان درگیر بیماری می شوند.

به گزارش نیواطلس، از مدتها قبل این تصور در اذهان بسیاری از مردم وجود داشته که جنس مذکر بدتر از جنس مونث سرما می خورد و بدن مردان در زمان چنین بیماری هایی بیشتر درگیر شده و آسیب می بیند و حالا بررسی های محققان دانشگاه نیوفوندلند هم این موضوع را ثابت کرده است.

بر همین اساس علائم بیماری هایی مانند آنفولانزا با شدت بیشتری در مردان ظاهر می شود و آنان از نظر فیزیکی در زمان بیماری وضعیت بدتری را تجربه می کنند. همچنین در صورت ابتلا به بیماری های مذکور احتمال تشدید بیماری در مردان و بستری شدن آنها در بیمارستان بیشتر از زنانی در سن و سال مشابه است.

علاوه بر این امکان مرگ مردان در صورت ابتلا به انواع خطرناک بیماری آنفولانزا بیشتر از زنان است.

بررسی ها نشان می دهد علت این مساله سیستم ایمنی قدرتمندتر بدن زنان در مقایسه با مردان است. این امر به وجود سطوح بالاتر استروژن، ایمنی بیشتر خون و سطوح پایین تر ویروس در بدن زنان در مقایسه با مردان نسبت داده می شود.

البته به نظر می رسد برای دستیابی به نتایج دقیق تر هنوز به بررسی های بیشتری نیاز باشد. به خصوص که در جریان این پژوهش به مسائلی همچون مصرف بیشتر مشروبات الکلی و همین طور سیگار توسط مردان و تاثیر این رفتارها بر تفاوت سلامت دو جنس توجه نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج