جاباما
۶۴۵۵۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اختلاف اصولگرایی و اصلاح طلبی سطحی است

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: سران دو جریان سیاسی می توانند با هم چند جلسه بگذارند گفتگو و نقد کنند تا با همفکری و همراهی به نگاه مشترک درباره رسیدگی به مسائل و مشکلات کشور برسند.

خبرآنلاین: عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: سران دو جریان سیاسی می توانند با هم چند جلسه بگذارند گفتگو و نقد کنند تا با همفکری و همراهی به نگاه مشترک درباره رسیدگی به مسائل و مشکلات کشور برسند.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر درباره ایده مطرح شده درباره ضرورت گفتگوی بین جریان های سیاسی گفت: همدلی، همنشینی و گفتگوی جریان های سیاسی خوب است. البته گاهی از تعبیر گفتگو و آشتی ملی استفاده می شد که آن را درست نمی دانم چون ملت با هم اختلاف ندارند، هر اختلاقی است بین جریان های سیاسی وجود دارد.

وی افزود: همه جریان های سیاسی نظام، امام، ولایت، اصول و مبانی نظام را قبول دارند بنابراین می توانند با هم بنشینند و صحبت کنند. وقتی با غیرمسلمانان در جاهایی برای مصالح کشور گفتگو می شود چرا بین خودی ها گفتگو مانع باشد، ما در یک صف، خانواده و کاروان قرار داریم حالا یکی مقدم، یکی وسط و یکی آخر صف است.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: در قالب گفتگوی جریانات سیاسی باید دید موضوع اختلاف چیست. ما اصول انقلاب را باور داریم و اصلاح طلبان نیز حرف هایی دارند که باید دید حرف‌شان چیست. معتقدم ماجرای اختلافات جریانات سیاسی ما مانند حکایت سه نفری است که با زبان های ترکی، فارسی و عربی درباره نام انگور با هم بحث می کردند، یک نفر که به هر سه زبان مسلط بود به آنها گفت هر سه نفر شما درباره یک موضوع دارید صحبت می کنید اما با زبان خودتان.

وی افزود: جریان‌های سیاسی درباره توصیف موضوع مشخص زبان گوناگون دارند بنابراین اختلاف اصولگرایی و اصلاح طلبی، اختلاف سطحی است نه بنیادین. سران دو جریان سیاسی می توانند با هم چند جلسه بگذارند گفتگو و نقد کنند تا با همفکری و همراهی به نگاه مشترک درباره رسیدگی به مسائل و مشکلات کشور برسند. در این صورت دشمن ناامید مردم امیدوار می شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه برای گفتگو بین جریان های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب نباید هیچ شروط شروطی گذاشت، اظهار کرد: وقتی روی اصول نظام همراهی داریم صحبت درباره جزئیات امکانپذیر است. مردم امروز می‎گویند سیاسیون زندگی راحت دارند و در طرح اختلافات‌شان دغدغه‌ خود را دنبال می کنند در واقع انتظار دارند که جریان های سیاسی به ملت نزدیک شوند بنابراین این گفتگوها برای مردم آرامش قلب است.

رهبر درباره نگاه برخی سیاسیون به بی‌نتیجه بودن گفتگوی جریان های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب با یکدیگر، گفت: منفی بافی غلط است، هیچ گفتگویی نیست که بی‌نتیجه باشد با اسرائیل یا کفار حربی طرف نیستیم که بگوییم گفتگو و مذاکره ممکن نیست. دین، کشور و فرهنگ ما یکی است پس نباید آیه یأس خواند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج