۶۴۵۳۹۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

۱۰ استراتژی عالی برای متقاعد کردن مشتریان به خرید از وب سایت فروشگاهی تان

چگونه دیگران را مجبور کنیم از وبسایت ما خرید کنند؟

هر کارآفرینی که در حوزه تجارت الکترونیک مشغول به فعالیت است، این سوال را زمانی از خود پرسیده است: چطور می توانم مشتریانم را متقاعد کنم که از طریق وب سایت فروشگاهی مان خرید کنند؟ چطور می توانم رقابت کارآمد و خوبی در عرصه فضای مجازی داشته باشم؟ چطور می توانم درآمدم را افزایش دهم؟

مجله پنجره خلاقیت - ترجمه شادی حسن پور: هر کارآفرینی که در حوزه تجارت الکترونیک مشغول به فعالیت است، این سوال را زمانی از خود پرسیده است: چطور می توانم مشتریانم را متقاعد کنم که از طریق وب سایت فروشگاهی مان خرید کنند؟ چطور می توانم رقابت کارآمد و خوبی در عرصه فضای مجازی داشته باشم؟ چطور می توانم درآمدم را افزایش دهم؟ اگرچه شرایط و موقعیت هر کارآفرینی تقریبا متفاوت است و به محصولات، بازار هدف و خواسته های او بستگی دارد، اما بدیهی است که وب سایت های فروشگاهی پرطرفدار و مشهور، ویژگی های مشترکی دارند که باعث متمایز شدنشان بین سایر رقبا شده است. ما در طول پنج سال گذشته به مطالعه وب سایت های شرکتی و فروشگاهی نسبتا موفق پرداخته ایم و اکنون نتیجه مطالعاتمان را در اختیار شما می گذاریم. این شما و این ۱۰ استراتژی برتر وب سایت های فروشگاهی برتر.

۱. آنها چیزی منحصر به فرد ارائه می کنند.
این بدان معنا نیست که لزوما محصولات موجودات در فروشگاه، محصولات منحصر به فردی هستند، که البته اگر این طور باشد، بسیار بهتر خواهدبود؛ با این حال، این کارآفرینان معمولا چیزی ارائه می کنند که هیچ کس دیگری ارائه نکرده است؛ این چیز منحصر به فرد می تواند خدمات عالی، میزان خاصی تخفیف، ساعات کاری بیشتر، امکان بازگرداندن کلا یا هر چیز دیگری باشد که ارزش خاصی برای مشتری داشته باشد.
چگونه دیگران را مجبور کنیم از وبسایت ما خرید کنند؟
۲. آنها مخاطبان مربوطه را به شکلی کارآمد پیدا می کنند.
سایت های موفق، در ابتدای کار به خوبی تحقیق می کنند که مشتریانشان دقیقه چه کسانی هستند و چه چیزی از نظرشان ارزشمند است. سپس به تولید و ارائه محصول، خدمات، پیشنهادات و محتوا می پردازند. همین مسئله ترافیک زیادی را به وب سایت آنها می کشاند. نکته کلیدی در اینجا جذب مخاطبان مرتبط با نرخی منطقی است.

۳. آنها قابل اعتماد هستند.
چند ثانیه نخستی که مشتری وارد سایت فروشگاه می شود و به آن نگاهی می اندازد، لحظاتی حیاتی برای خلق احساسی مثبت بین وب سایت/ برند و مشتری است. متاسفانه بسیاری از وب سایت ها خیلی دیگر بارگزاری می شوند (شش ثانیه یا بیشتر) یا مشکلاتی در هنگام کلیک کردن یا اسکرول کردن (بالا و پایین کردن صفحه) دارند. وب سایت کند و غیرقابل اعتماد خیلی سریع باعث می شوند مشتریان قید خرید از آن را بزنند.

۴. آنها انتظارات را برآورده می کنند.
وب سایت های فوق العاده حرفه ای مورد مطالعه ما به شکلی بسیار خوب توانسته بودند انتظارات مشتریان را برآورده کنند. یکی از نمونه مواردی که مشاهده کردیم، این بود که لینک های تبلیغاتی مربوط به این وب سایت ها، که در شبکه های اجتماعی یا بنرهای تبلیغاتی قرار داشتند، مشتریان را به شکل کاملا مستقیم به این وب سایت ها می کشاند و خبری از تبلیغات پاپ آپ یا هر نوع وب سایت واسطه و مخرب دیگر نبود. مشتریان با کلیک روی لینک وب سایت فروشگاهی به صورت مستقیم وارد همان جایی می شدند که انتظار داشتند؛ حال این صفحه می توانست لیک یک مطلب وبلاگ باشد یا صفحه مربوط به خرید یک دستگاه یا کتاب الکترونیکی.

۵. آنها برای دستگاه های موبایل بهینه سازی شده اند.
بهینه سازی وب سایت برای موبایل موضوع کاملا متفاوتی از طراحی کنش گرا ست. اگرچه طراحی کنش گرا، با تنظیم دوباره عناصر موجود در صفحه براساس اندازه نمایشگر مخاطب، معمولا نتیجه خوبی را در دستگاه های موبایل ایجاد می کند، اما اگر صفحه نمایش موبایل کاربران خیلی کوچک باشد، کار چندانی از پیش نخواهدبرد. وب سایت های حرفه ای، محتوا را بر ای دستگاه های موبایل بهینه سازی کرده و عناصر موجود در صفحه را، که ممکن است باعث حواس پرتی شوند، برای استفاده در موبایل حذف می کنند و مطمئن می شوند که محتوای هر صفحه به خوبی در دستگاه های تلفن همراه به نمایش در می آیند.
6. جهت یابی در این وب سایت ها کار آسانی است.
زمانی که مردم به صورت آنلاین به دنبال محصولات و خدمات می گردند، معمولا سه سوال به ذهنشان خطور می کند که یک وب سایت تجارت الکترونیک حرفه ای باید به سرعت و به خوبی به آنها پاسخ دهد:
سوال اول: آیا این وب سایت محصول مورد نظر مرا به فروش می رساند؟
سوال دوم: قیمت محصول یا هزینه خدماتی که من به دنبالش هستم، چقدر است؟
سوال سوم: آیا می توانم به این وب سایت اعتماد کنم؟

چگونه دیگران را مجبور کنیم از وبسایت ما خرید کنند؟
۷. این وب سایت ها امن هستند.
مصرف کنندگان امروزی به خوبی با دنیای دیجیتالی آشنا هستند و می دانند که خطرات مختلفی در فضای مجازی وجود دارد. داشتن ویژگی های امنیتی قدرتمند در وب سایت فروشگاهی دیگر یک مزیت نیست، بلکه ضرورت کسب و کار آنلاین است. هر وب سایتی حداقل باید گواهینامه SSL داشته باشد. این گواهینامه جهت برقراری ارتباطات ایمن میان یک سرویس دهنده و یک سرویس گیرنده صادر می شود.

۸. آنها موقعیت های خرید خوبی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند و آنها را به مشتری واقعی تبدیل می کنند.
اگر می خواهید بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی خود تبدیل کنید، باید روش ها و پیشنهادهای خوبی برای خرید به آنها بدهید. البته این پیشنهادها شامل باکس عضویت در خبرنامه نمی شود! برای ارائه یک پیشنهاد خوب به دو چیز نیاز دارید:
۱. یک پیشنهاد خوب! (کوپن تخفیف، تخفیف برای اولین خرید، کتاب الکترونیکی رایگان یا هر چیز ارزشمند دیگری)
۲. روشی آسان برای استفاده از این پیشنهاد (ای میل، شماره تلفن، فرم عضویت و...)
این پیشنهادها را باید در جایی از وب سایت تان قرار دهید که ارزش استراتژیک داشته باشد و بتواند بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. به عنوان مثال، می توانید در هنگام ورودی آن را به صورت یک بنر به مشتری نشان دهید.

9. آنها ابزار لازم را برای بررسی رفتار مشتری دارند.
کارآفرینان موفق دنیای تجارت الکترونیک می دانند که مشتریانشان چه کسانی هستند و چه رفتاری در وب سایت فروشگاهی شان دارند. ابزارهای بررسی رفتار مشتری می توانند این اطلاعات مفید را به شما ارائه کنند. همچنین این ابزارها می توانند به شما بگویند که کدام یک از صفحات وب سایتتان بالاترین میزان مشارکت را در میان مخاطبان دارد و کدام صفحات باعث دلسردی آنها می شود. دانستن این اطلاعات به کارآفرینان اجازه می دهد تا نقاط ضعف و قدرت وب سایت را به خوبی بشناسند.

10. آنها به خوبی خود را به مخاطبانشان یادآوری می کنند.
بسیار پیش می آید که عده ای وارد وب سایتتان شوند ولی به دلیل اینکه قصد خردی نداشته یا حتی هنوز آمادگی خرید را ندارند، از وب سایت بیرون می روند. وب سایت های حرفه ای فروش می دانند که این مخاطبان دوست دارند هر از گاهی اطلاعاتی در مورد محصولات مورد علاقه شان به دست آورند یا سبدهای خرید رهاشده شان را بازبینی کرده و احتمالا فرآیند خرید را تکمیل کنند. بنابراین یادآوری گاه به گاه، امری بسیار ضروری به نظر می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج