۶۴۲۱۱۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

گلایه‌ زلزله زدگان غرب از مدیریت بحران

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه در زمان وقوع بحران بلد نیستیم چگونه مدیریت کنیم و هماهنگی لازم در این رابطه وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: اعضای کمیسیون عمران مجلس هفته آینده مجددا برای بررسی موضوع اسکان موقت و دائم زلزله زدگان به مناطق زلزله زده غرب کشور سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع اسکان دائم زلزله زدگان به بنیاد مسکن واگذار شده بود. افزود: ما حتما در این سفر به ابعاد مهم زلزله و همچنین عملکرد دستگاه‌ها در این بین می‌پردازیم. همچنین بحث اسکان دائم و موقت را هم پیگیری می‌کنیم چرا که مردم زلزله رده از این موضوع گلایه‌هایی داشتند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین تصریح کرد: ما در کمیسیون برای نظارت در این رابطه دو موضوع داریم که یکی از آنها موضوع امداد و نجات است که در مرحله اول ارزیابی می‌شود که آیا تیم‌های اعزامی به موقع حضور داشتند یا خیر؟ و یا چادرها به تعداد کافی توزیع و آواربرداری انجام شده است یا نه؟ البته ایراداتی در این زمینه وجود داشت که ما تذکرات لازم را دادیم؛ به عنوان مثال چادر خوب توزیع نمی‌شد و در این رابطه هم نارضایی مردم را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: نارضایی‌های دیگری هم در مرحله اول بازدید ما در بین مردم وجود داشت این بود که مسئولان فقط به این منطقه می‌آیند، عکس می‌گیرند و می‌روند. اما نباید اینگونه باشد. انها باید در بین مردم و کنار آنها باشند و مسائلشان را بشنوند. لذا موارد این چنینی در میان اعتراض مردم وجود داشت.

رضایی کوچی بر همین اساس اضافه کرد: ما پس از این موارد جلسه‌ای با حضور ستاد مدیریت بحران برگزار کردیم و این موارد به مطرح کردیم.

« پس از بازدید هفته آینده، بررسی می‌کنیم که هر دستگاه دقیقا چه عملکردی داشته است. سپس گزارشی به مجلس ارائه خواهیم کرد که در بحث امداد و نجات و همچنین اسکان موقت و دائم در مناطق زلزله زده جه اقداماتی صورت گرفته است.»

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه قانون مدیریت بحران در کشور باید اصلاح شود، عنوان کرد: اصل موضوع این است که ما در کشوری قرار داریم که مرتب زلزله را تجربه زلزله می‌کنیم؛ اینکه دولت تعدادی چادر پس از وقوع زلزله به مردم بدهد که ممکن ایت به آنها برسد یا خیر و یا در ایام زلزله چادرها خیس می‌شوند و باید با نایلون پوشیده شوند از جمله مشکلاتی است که باید حل شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که در مجموع چندین سایت متشکل از چند هزار کانکس در چند نقطه کشور برای مواقع این چنینی مشخص و آماده کنند، تا بتوانیم کانکس‌های آماده و تجهیزات مورد نیاز برای مواقع زلزله را داشته باشیم تا در زمان لازم مورد استفاده قرار گیرد.

رضایی کوچی با ابراز تاسف از اینکه نحوه تامین و توزیع چادر آنهم پس از وقوع زلزله دارای برنامه نیست و در این رابطه دارای مشکلاتی و ایرادات جدی هستیم، گفت: متاسفانه در زمان وقوع بحران بلد نیستیم چگونه مدیریت کنیم و هماهنگی لازم در این رابطه وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر زمانی که زلزله اتفاق می‌افتد ما منتظر باشیم دولت وام و تسهیلات بدهد شاید مردم توان پرداخت این وام‌ها را نداشته باشند و اگر امکان بیمه کردن مناطق پر خطر وجود داشته باشد بخش اعظمی از مشکلات در این زمینه حل می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه باید منازل را بیمه کنیم و بیمه‌ها در این زمینه باید فعال بوده و خدمات ارائه دهند، تصریح کرد: اینکه در هنگام وقوع زلزله بنشینیم و منتظر کمک دولت باشیم اصلا مطلوب نیست.

«ما دیدیدیم که در سال‌های اخیر استان‌هایی که دچار مشکل مشابه شده بودند به آنها کمک قابل توجهی نشد و حتی آنچه در این زمینه مصوب کردیم هم فایده‌ای نداشت. لذا ما باید به سمت بیمه کردن برویم و سایت‌هایی را در چند نقطه از کشور آماده کنیم ،همچنین آموزش مدیریت بحران برای مدیران ما باید وجود داشته باشد.»

وی بر همین اساس اضافه کرد: باید به واسطه قانون مدیریت بحران این موارد اصلاح شود و اعتبارات،‌امکانات و اختیارات لازم هم در این خصوص تخصیص یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اگر کسی را در سمت رئیس مدیریت بحران منصوب کردیم باید به او امکانات و اختیارات دهیم؛ وقتی رئیس ستاد بحران هیچ اختیاری ندارد چکار می‌خواهد بکند و چگونه می‌خواهد کشوری با حوادث فراوان مدیریت کند؟

رضایی کوچی در خاتمه تصریح کرد: باید اعتبارات، اختیارات و آموزش‌های لازم همچنین مدیران کاربلد و هماهنگی با دستگاه‌ای مختلف و پیشگیری باید وجود داشته باشد و البته باید مجلس و دولت در این زمینه ورود جدی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوضاع زلزله زده ها خرابه

    • سیدهاشمی

      مردم خیلی کمک کردن و دولت خیلی ضعیف عمل کرد.
      اگر خدای نکرده یک شهر بزرگ زلزله بیاد چیکار می‌کنیم؟!!
      گمان کنم نصفشون طلف بشن.

    • بدون نام

      خدایا این مردمی که تو سختی به دادمون رسیدن تو سختی تنهاشون نذار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج