جاباما
۶۴۱۳۷۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

گسترش قوای پادگان تراکتور

با نزدیک شدن به زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل، باز هم داستان نقل و انتقال بازیکنان سرباز بر سر زبان‌ها افتاده و تیم‌های لیگ برتری ستاره‌های جوان خود را به دلیل سرباز شدن از دست می‌دهند.

شهروند: با نزدیک شدن به زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل، باز هم داستان نقل و انتقال بازیکنان سرباز بر سر زبان‌ها افتاده و تیم‌های لیگ برتری ستاره‌های جوان خود را به دلیل سرباز شدن از دست می‌دهند. به این ترتیب این بازیکنان با جدایی، باشگاه خود را تضعیف می‌کنند تا به تراکتورسازی، تنها تیم نظامی لیگ برتر و رقیب تیم سابق بروند! داستانی که باز هم باعث اوج‌گیری جنجال و اختلافات اساسی در فوتبال ایران شده است. ماجرایی که از روز گذشته با قطعی شدن حضور ٣ ستاره جوان باشگاه ذوب‌آهن به دلیل سربازی در تراکتورسازی، زمینه‌ساز مطرح شدن یک سوال بی‌جواب و مهم در فوتبال کشور شده است؛ این‌که چرا همیشه همه سرباز‌ها باید به تراکتورسازی بروند؟

قدرت‌نمایی از نوع تراکتورسازی

باشگاه‌های لیگ برتری هزینه و برنامه‌ریزی می‌کنند تا فوتبالیست‌های جوان را پرورش بدهند. این ستاره‌ها به محض این‌که مشمول به خدمت شوند هیچ چاره‌ای ندارند جز این‌که راهی خدمت سربازی شوند و برای این کار هم تنها راه آنها انتقال به یک تیم نظامی است. در فوتبال ایران تراکتورسازی در لیگ برتر می‌تواند بازیکن سرباز جذب کند. در لیگ دسته اول هم ملوان و فجر شهید سپاسی از این امتیاز برخوردار هستند، اما تیم‌های عقاب، نیروی زمینی، مقاومت سپاه و... نیز سایر تیم‌های نظامی هستند که طبق قانون می‌توانند فوتبالیست‌ سرباز جذب کنند. جنجال بر سر نقل و انتقال بازیکنان سرباز اما در لیگ برتر در تمام سال‌های گذشته وجود داشته و هنوز هیچ فکری برای پایان دادن به آن نشده است. تراکتورسازی تیم پرهوادار تبریز معمولا در تمام سال‌های اخیر بهترین ستاره‌های سرباز لیگ برتر را جذب کرده و حالا با نزدیک شدن به نقل و انتقالات نیم‌فصل مذاکرات ماه‌های اخیر مسئولان این باشگاه با ستاره‌های جوان سایر تیم‌ها جواب داده و با پایان یافتن محرومیت این باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی، از نیم‌فصل تی‌تی‌ها می‌توانند بازیکن جدید جذب کنند تا با تیم قوی‌تری لیگ را ادامه بدهند و راهی لیگ قهرمانان آسیا شوند.

سرباز شدن ٣ ستاره ذوب‌آهن

از مدت‌ها قبل شایعاتی درباره حضور چند بازیکن ذوب‌آهن در تراکتورسازی به دلیل خدمت سربازی در محافل ورزشی مطرح شده بود و روز گذشته به صورت رسمی اعلام شد که دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور و احسان پهلوان سه ستاره جوان ذوب‌آهن به صورت رسمی با پست کردن دفترچه اعزام به خدمت خود‌، ناچار به ترک ذوب‌آهن و حضور در تراکتورسازی هستند. این اتفاق همان‌طور که پیش‌‌بینی می‌شد، زمینه‌ساز ایجاد یک اختلاف و دعوای بزرگ در فوتبال ایران شد و عملا مربیان و مقامات دو باشگاه تراکتورسازی و ذوب‌آهن را مقابل هم قرار داد.

پیشنهاد ١,٢ میلیاردی به بازیکن سرباز

طبق قانون، فوتبالیست‌هایی که به دلیل سپری کردن خدمت مقدس سربازی در هر رده‌ای راهی تیم‌های نظامی می‌شوند، اجازه بستن قرارداد با تیم‌های باشگاهی خود را نخواهند داشت و همان حقوقی را دریافت خواهند کرد که به سایر سربازان ارگان‌های نظامی دیگر پرداخت خواهد شد. در شرایط کنونی و با قطعی شدن جدایی سه نفر از بهترین بازیکنان جوان ذوب آهن برای رفتن به تراکتورسازی، سعید آذری، مدیرعامل باشگاه اصفهانی با یک افشاگری جنجالی تأکید کرد که به بازیکنان سرباز پیشنهادهای میلیاردی داده شده است. موضوعی که در صورت تأیید شدن می‌تواند تخلفی بزرگ باشد. آذری گفته است: «بازیکن به من می‌گوید از فلان باشگاه نظامی تماس گرفته‌اند که خدمت سربازی‌ات را پیش ما بگذران و حتی یک‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان با تو قرارداد می‌بندیم. آیا آن مجموعه نظامی توان پرداخت این پول را دارد؟ اینها دارند بازیکنان را گمراه می‌کنند.»

توضیحات گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تراکتورسازی هم درباره جنجال فوتبالیست‌های سرباز و جذب آنها این‌گونه صحبت کرده است: «سوال من این است که مگر در سال‌های قبل شرایط دیگری وجود داشته است؟ سال‌هاست که این قانون بازیکن‌سرباز وجود دارد. زمانی که ما هم در ذوب آهن یا نفت بودیم، بازیکنان سرباز برای انجام خدمت سربازی از تیم جدا می‌شدند. تفاوت شرایط اینجاست که برخلاف سال‌های قبل حالا تراکتورسازی تنها تیم نظامی شاغل در لیگ برتر است و همه بازیکنان سرباز دوست دارند در چنین تیمی حضور پیدا کنند. از طرفی، تیم ما هم دو پنجره از نقل و انتقالات محروم بوده و بسیاری از بازیکنان سرباز می‌خواهند در این مقطع به تراکتورسازی ملحق شوند. طبیعی است تراکتورسازی برای رفع نقاط ضعف خودش بازیکنانی را به خدمت بگیرد. این یک اتفاق کاملا قانونی است.»

گلایه‌های قلعه‌نوعی

بعد از انتشار توضیحات یحیی گل‌محمدی درباره حضور بازیکنان سرباز، البته امیر قلعه‌نوعی در مصاحبه‌ای به صحبت‌های یحیی واکنش نشان داد و گفت: «ما ٣ بازیکن داشتیم که در شرایط خوبی نبودند. یکی احسان پهلوان بود که می‌دانستیم می‌خواهد به سربازی برود، اما دو بازیکن دیگر (مهدی‌پور و اسماعیلی‌فر) را بعد از دیدار با فولاد متوجه شدیم. من برای یحیی گل‌محمدی احترام قایل هستم، اما این‌که ایشان می‌گویند در زمان حضورش در ذوب ‌آهن هم نفراتش سرباز شده‌اند، با شرایط الان فرق دارد. ما پارسال فقط ‌هادی محمدی را از ذوب‌ آهن سرباز کردیم و آن هم اول فصل بود اما الان آنها دارند ٣ بازیکن اصلی تیم ما را در نیم‌فصل به دلیل سرباز شدن جذب می‌کنند. من در ابتدای همین فصل به بسیاری از بازیکنان تراکتورسازی بعد از جدایی گفتم در این تیم بمانند و به دلیل محرومیت آنها در نقل و انتقالات قید جذب بازیکنان تراکتورسازی را زدم. منتهی الان آقایان بازیکنان جوان ما را برای سربازی هوایی کرده‌اند. ضمنا اگر ما ‌سال گذشته نوراللهی و عالیشاه را به‌عنوان سرباز از پرسپولیس گرفتیم من با برانکو جلسه گذاشتم و برای این کار اجازه گرفتیم و تازه سروش رفیعی هم راهی پرسپولیس شد. این دو بازیکن هیچ راهی هم جز سرباز شدن در آن مقطع نداشتند.»

ابعاد دعوا بزرگتر می‌شود

مهدی ترابی، امید نورافکن، سیدمجید حسینی‌، علیرضا بیرانوند، علی علیپور و چندین ستاره سرشناس دیگر لیگ برتر هم در ماه‌های اخیر بحث سرباز شدن و حضورشان در تراکتورسازی مطرح شده است. بدون تردید نقل و انتقالات تیم تبریزی با جذب بازیکنان سرباز فقط به جذب سه بازیکن ذوب آهن ختم نخواهد شد و به خدمت گرفتن ستاره‌های جوان سایر تیم‌های لیگ برتری نیز می‌تواند ابعاد این جنجال را بزرگتر کند. به‌ویژه در شرایطی که شنیده می‌شود گل‌محمدی و مدیران تراکتورسازی حتی نیم‌نگاهی به جذب چند ستاره نام‌آشنای لیگ همچون احمد نوراللهی در بازار آزاد نقل و انتقالات هم دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ا

      قلعه نوعی بجای توصیه به بازیکنان تراختور مبنی بر عدم ترک تراختور خودش چرا تراختور رو در اون شرایط ترک کرد
      سیاه بازی بسته عمو هر چند رفتن تو از تراختور خودش یه توفیق بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج