جاباما
۶۴۱۲۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ویدمار: حس ورزشگاه آزادی دیگر برایم تکرار نشد

آئورلیو ویدمار بازیکن تیم ملی استرالیا از دیدار رفت برابر ایران به عنوان مسابقه ای فراموش نشدنی یاد می کند که هدف فوتبال در آن نمایان شده است.

ورزش سه: آئورلیو ویدمار بازیکن تیم ملی استرالیا از دیدار رفت برابر ایران به عنوان مسابقه ای فراموش نشدنی یاد می کند که هدف فوتبال در آن نمایان شده است.

بیست سال از صعود تاریخی تیم ملی ایران به جام جهانی 1998 می گذرد، اما هر سال 8 آذر خاطرات این دیدار حماسی همچنان ورق می خورد و در مورد آن صحبت می شود.

این صعود هر چقدر که برای بازیکنان ما و هواداران فوتبالی شیرین و فراموش نشدنی بود، برای استرالیایی ها به مراتب تلخ تر و فراموش نشدنی تر بوده است؛ به گونه ای که پس از گذشته ۲۰ سال صفحات وب سایت های استرالیایی به مرور چگونگی این شکست می پردازند و در پلی آف جام جهانی ۲۰۱۸ برابر هندوراس اگرچه کانگوروها بلیت روسیه را گرفتند، ترس از تکرار تاریخ در ذهن آنها بار دیگر زنده شده بود. اما یکی از بازیکنان استرالیا در آن زمان به شیوه ای متفاوت این دیدار را به ذهن سپرده است.

آئورلیو ویدمار یکی از بازیکنان حاضر در دیدار تاریخی ایران و استرالیا بود، که در حال حاضر هدایت تیم بانکوک تایلند را در اختیار دارد. 20 سال پس از ناکامی استرالیا در رسیدن به جام جهانی فرانسه ویدمار در مورد دیدار رفت در ورزشگاه آزادی که با نتیجه یک بر یک خاتمه یافت، می گوید: « ما از داخل زمین علیرغم فاصله ای که داشتیم تمام حس ها را از تماشاگران می گرفتیم. اگرچه این حس‌ها اصلا صمیمانه نبود، ولی خیلی هیجان انگیز بود. هر وقت سمت گل می رفتیم و حمله ای انجام می دادیم، این حس را از آنها می گرفتیم.»

وی ادامه می دهد:« این یکی از بهترین حس هایی بوده که من هیچ جای دیگری تجربه نکردم. اصولا هدف فوتبالم همین است. بازی خوب با یک تیم خوب در یک جو خوب، که تمام این ها در بازی رفت ایران و استرالیا فراهم بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج