۶۴۰۹۵۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس، نزدیک است

در حالیکه گمانه‌زنی‌ها درباره این احتمال که دونالد ترامپ قصد دارد بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد بالا گرفته، جارد کوشنر، داماد و نماینده آقای ترامپ در مذاکرات صلح خاور میانه، گفته است که رئیس جمهوری آمریکا به زودی تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

فرارو: در حالیکه گمانه‌زنی‌ها درباره این احتمال که دونالد ترامپ قصد دارد بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد بالا گرفته، جارد کوشنر، داماد و نماینده آقای ترامپ در مذاکرات صلح خاور میانه، گفته است که رئیس جمهوری آمریکا به زودی تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

رسانه‌های آمریکا اخیرا گزارش داده بودند که دونالد ترامپ قصد دارد چهارشنبه این هفته طی نطقی رسما بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد.

ترامپ همچنین باید تا دوشنبه درباره موضوع جنجالی انتقال سفارت ایالات‌متحده از تل آویو به بیت‌المقدس - که کنگره آمریکا حدود دو دهه پیش خواهان آن شده است - تصمیم بگیرد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که ترامپ قصد انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را ندارد اما شاید برای اولین بار، بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد - اقدامی که می تواند احساسات عمومی را در جهان اسلام تحریک و شکاف دیپلماتیک عمیقی بین آمریکا و متحدانش عرب و حتی اروپایی‌اش ایجاد کند.

جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ، روز یکشنبه در واشنگتن از نزدیک بودن تصمیم رئیس جمهوری آمریکا خبر داد. او گفت: "رئیس جمهور هنوز در حال بررسی نکات زیادیست و وقتی تصمیمش را بگیرد او خودش آن را به شما خواهد گفت."

بنا بر قوانین بین‌المللی و پنج دهه موضع رسمی دولت‌های آمریکا، شرق بیت المقدس از سرزمین‌های اشغالیست؛ فلسطینیان شرق بیت المقدس را برای پایتخت کشور مستقل آینده خود در نظر دارند.

رژیم صهیونیستی در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ (جنگ شش روزه) شرق بیت المقدس را از اردن گرفت و در دهه ۱۹۸۰ میلادی 'یکپارچه' و پایتخت بودن آنرا رسما به قانون اساسی‌اش اضافه کرد که اعتراضات دیپلماتیک گسترده‌ای در پی داشت.

با این حال، کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ میلادی با تصویب قانونی دستور انتقال سفارت ایالات متحده به بیت‌المقدس را صادر کرد ولی آن مصوبه به خاطر هزینه دیپلماتیک بالایی که می‌تواند برای منافع آمریکا داشته باشد از جمله واکنش شدید متحدان عرب واشنگتن، هیچ‌گاه اجرا نشده است.

هرچند دونالد ترامپ در ماه ژوئن سال میلادی جاری با امضای دستوری اجرای آن مصوبه کنگره را شش ماه دیگر به تاخیر انداخت، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داده بود که دونالد ترامپ"فعالانه" درحال بررسی نحوه انتقال سفارت از تل آویو به بیت‌المقدس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی اختلاف بین مسلمانان هست،اسرائیل امکان دارد هر غلطی را که از دستش بیاد انجام دهد.پس مسلمانها بپا خیزید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج