جاباما
۶۳۹۷۲۰
۵۰۴۱
۵۰۴۱
پ

چربی زدایی به شرط چاقو!

یکی از مشکلات بسیاری از افراد در جوامع امروزی، ابتلا به چاقی های موضعی و تجمع چربی در بخش های خاصی از بدن، به دلیل تغییر شیوه زندگی و کاهش میزان فعالیت های بدنی روزانه است.

هفته نامه سلامت - ترجمه ندا احمدلو: یکی از مشکلات بسیاری از افراد در جوامع امروزی، ابتلا به چاقی های موضعی و تجمع چربی در بخش های خاصی از بدن، به دلیل تغییر شیوه زندگی و کاهش میزان فعالیت های بدنی روزانه است. این تجمع چربی ها که در اصطلاح به آنها «سلولیت» گفته می شود، بیشتر در قسمت هایی مانند غبغب، بازو، پهلوها، بخش هایی از ران، زیر شکم و فیله پشت (کمر) دیده می شوند.
در بعضی از موارد، چربی های اضافی می توانند در قسمت سینه آقایان نیز تجمع یابند و باعث ایجاد مشکلاتی از نظر ظاهری برای آنها شوند. افراد درگیر با چرب های موضعی در قسمت های مختلف بدن، روش های متفاوتی برای از بین بردن این چربی ها پیش رو دارند و گاهی نمی دانند کدام روش برای آنها بی خطرترین روش محسوب می شود. از این رو در این مطلب به بررسی روش های مختلف حذف چربی های موضعی از بدن می پردازیم.

چربی زدایی به شرط چاقو!
ورزش، تغذیه یا درمان های زیبایی؟
اگر دنبال روش های زیبایی مانند لیپولیز، لیپوماتیک یا لیپوساکشن برای حذف چربی های بدن خود هستید، بهتر است بدانید تمام افراد برای انجام دادن این روش های درمانی داوطلب مناسبی نیستند. به عبارت ساده تر، این درمان های زیبایی فقط در مواردی انجام می شوند که فرد دارای چاقی موضعی در بخش یا بخش های خاصی از بدن باشد؛ یعنی اگر شما مبتلا به اضافه وزن عمومی باشید یا چاقی موضعی تان بیش از اندازه زیاد باشد، ابتدا باید با ورزش و رژیم لاغری زیر نظر متخصص تغذیه، اقدام به کاهش وزن نسبی کنید، سپس چربی های زیر شکم، پهلوها، فیله پشت (کمر) و ران ها را با کمک روش های نوین مانند لیپولیز یا لیپوماتیک از بین ببرید. به خاطر داشته باشید انجام فعالیت های فیزیکی برای حذف چربی های موضعی همواره انتخاب اول متخصصان خواهدبود.

ایمن ترین روش حذف چربی چیست؟
حتما شما هم به عنوان فردی که به چاقی موضعی محدود مبتلا و دنبال درمان آن هستید، نام روش های درمانی مختلفی مانند لیپوماتیک یا لیپولیز را شنیده اید و احتمالا نمی دانید تفاوت این دو روش چیست. بد نیست بدانید در روش لیپوماتیک بدون استفاده از حرارت و تنها با کمک امواج اینفراسونیک، روی سلول های چربی اضافی در بدن تاثیر می گذارند و آنها را از یکدیگر جدا می کنند. این چربی های جداشده به صورت مایع در می آیند و از بدن خارج می شوند. در روش لیپولیز، سلول های چربی اضافی در بدن تاثیر می گذارند و آنها را از یکدیگر جدا می کنند. این چربی های جداشده به صورت مایع در می آیند و از بدن خارج می شوند.
در روش لیپولیز، سلول های چربی اضافی با کمک حرارت ذوب و توسط جراح زیبایی یا متخصص پوست از بدن خارج می شوند. نکته مهم در تفاوت این دو روش، این است که به دلیل استفاده نکردن از حرارت در روش لیپوماتیک، چربی های خارج شده از بدن برای تزریق به قسمت هایی مانند گونه ها، خط خنده، زیر چشم، چانه و پیشانی قابل استفاده خواهندبود. این در حالی است که چربی های ذوب شده با روش لیپولیز، دیگر قابل استفاده برای بیمار نخواهندبود و باید دور ریخته شوند زیرا این چربی ها در طول فرایند خارج شدن از بدن سوخته اند.
از طرف دیگر، به دلیل استفاده نکردن از حرارت برای شکستن بافت چربی ها و خروج آنها از بدن در روش لیپوماتیک، امکان سوختگی پوست بیمار به صفر می رسد. این در حالی است که اگر لیپولیز به درستی یا توسط متخصصان مجرب انجام نشود، احتمال سوختن پوست بیمار وجود خواهدداشت. به این دلیل، روش لیپوماتیک بر لیپولیز برتری دارد.

لیپوساکشن برای تخلیه چربی تقریبا منسوخ است
در زمان های گذشته، تقریبا تنها روش حذف چربی های احشایی از بدن مخصوصا چربی های ناحیه شکم، روش لیپوساکشن بوده است. این روش به دلیل خطرات فراوانی مانند آمبولی چربی، افتادگی پوست، تخریب عروق خونی و عفونت، تقریبا در سراسر جهان روشی منسوخ برای حذف چربی های موضعی محدود شده است. از لیپوساکشن تنها در موارد بسیار محدود و برای چاقی های بیش از اندازه نگران کننده زیر نظر تیم پزشکی استفاده می شود.
چربی های بدن یک شبه از بین نمی روند
بعضی افراد گمان می کنند تنها با یک جلسه لیپوماتیک یا لیپولیز می توان از شر چربی های اضافی خلاص شد. این در حالی است که گاهی حجم چربی های اضافی به اندازه ای وسیع است که بیمار باید برای حفظ سلامت خود و ایجاد اطمینان بیشتر از نتیجه کار، چند جلسه برای تخلیه چربی به پزشک مراجعه کند. معمولا چربی های محدودتر در قسمت های کوچک تری مانند غبغب و فیله پشت (کمر) در یک جلسه از بین می رود، اما از بین بردن چربی اضافه ران ها، پهلوها و شکم به بیش از یک جلسه درمان نیاز خواهدداشت.

اما و اگر های لیپوماتیک
افراد مبتلا به بیماری دیابت نمی توانند بدون مشورت و کسب اجازه از متخصص غدد خود، اقدام به حذف چربی های اضافی کنند. آن گروه از بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی، دچار فشار خون بالا یا کسانی که کلسترول خون بالایی دارند نیز باید قبل از انجام لیپوماتیک یا لیپولیز، هم با پزشک متخصص قلب و عروق مشورت کنند و هم جراح زیبایی خود را در جریان بیماری شان قرار دهند. آن گروه از بیمارانی که مبتلا به بیماری های عفونی هستند نیز باید قبل از عمل، پزشک معالج خود را در جریان بگذارند.

مقایسه تخلیه چربی در زنان و مردان
شاید این سوال برای خیلی ها عجیب به نظر برسد و گمان کنند تخلیه چربی دیگر زنانه و مردانه ندارد. این در حالی است که به دلیل تجمع بیشتر چربی در بافت های زیرپوستی خانم ها، عمل تخلیه چربی برای آنها موفقیت آمیزتر خواهدبود. به عبارت ساده تر، معمولا تجمع چربی در بدن آقایان در بخش های داخلی تر اتفاق می افتد که این مساله نتیجه عمل تخلیه چربی برای آنها را چندان رضایت بخش نمی کند.

حرف آخر
از آنجایی که روش های نوین تخلیه چربی مانند روش لیپوماتیک دارای کمترین خطر برای بیمار و بالاترین اثربخشی برای اوست، این روش به عنوان اولین روش پیشنهادی تخلیه چربی در این روزها مطرح می شود. با این حال، انتخاب نوع روش تخلیه چربی های اضافی از بدن شدیدا به شرایط فردی، فعالیت بدنی و رژیم غذایی هر بیمار بستگی دارد و پزشک معالج می تواند بهترین مشاور در این زمینه باشد.

منبع: Mayoclinic
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج