۶۳۷۴۲۰
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

استقلال؛ غول از خواب بیدار شده در نیم فصل دوم

نمایش استقلال در برابر گسترش فولاد تبریز، امیدها را در دل هواداران این تیم برای ادامه فصل زنده کرد.

ورزش سه: استقلال فصل را با وعده‌های علیرضا منصوریان مبنی بر اجرای فوتبال مالکانه آغاز کرد. منصوریان فوتبال تیمش در هفته دوم مقابل استقلال خوزستان را مالکانه دانست اما در آن زمان به این موضوع توجه نکرد که علی‌رغم درصد بالای مالکیت توپ، کیفیت فوتبالی که استقلال ارائه می‌دهد، فاقد مشخصات و ملزومات فوتبال مالکانه است. فوتبال مالکانه تنها داشتن درصد بالای مالکیت توپ نیست بلکه در آن چگونگی گردش توپ، جابجایی بازیکنان، درصد پاس‌های مفید در یک‌سوم دفاعی حریف و خلق موقعیت‌های زیاد گل اهمیت دارد.
فوتبالی که استقلال با وینفرد شفر در مقابل گسترش‌فولاد تبریز ارائه کرد، تقریبا مشخصات فوتبال مالکانه را داشت. تنها ایراد این نوع فوتبال کم بودن تعداد موقعیت گل‌های خلق شده بود که به نظر می‌رسد استقلال به مرور بتواند به این خصیصه نیز دست یابد. استقلال در بازی گسترش حدود ۶۲ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما نکته مهم در این درصد بالای مالکیت توپ، تعداد پاس‌های بازیکنان استقلال و از آن مهمتر درصد پاس‌های سالم بازیکنان این تیم بود که به ۸۶ درصد رسید. استقلالی‌ها در این بازی ۷۵۱ پاس رد و بدل کردند که ۶۴۵ تای آن سالم به مقصد رسید. ضمن اینکه بازیکنان استقلال ۱۵ شوت به سمت دروازه حریف داشتند که ۵ تای آن در داخل چارچوب بوده است. این میزان دقت در دادن پاس‌های سالم نشانه خوبی برای شفر و شاگردانش است تا به زودی بتوانند یقه تیم‌های مدعی لیگ را گرفته و خود را به عنوان مدعی مطرح کنند.
استقلال شفر، منظم بازی می‌کند و حالا بازیکنان استقلال با ذهنی بازتر و آگاه‌تر نسبت به وظایف تاکتیکی خود در زمین بازی می‌کنند. شفر توانسته روی ساده فوتبال را به بازیکنان استقلال نشان دهد. شفر توانسته شاخ و برگ‌های اضافی را از بازی بازیکنان این تیم جدا کرده و با یادآوری اصول اولیه فوتبال مدرن و زیبا آنها را به ارائه فوتبالی ساده و در عین حال زیبا تشویق کند. او ابتدا نحوه صحیح دفاع کردن و بازپس گرفتن توپ را به شاگردانش آموخت و سپس تمرینات تیمش را بر اساس برنامه‌های هجومی طراحی کرد. استقلال در پنج بازی مقابل فولاد، پرسپولیس، نفت، سیاه‌جامگان و گسترش تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده و در مقابل چهار گل به ثمر رسانده است. شفر دوازده-سیزده بازیکن که صرف نظر از پست بازی اولویت اول او برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی هستند را مشخص کرده و همین موضوع ثباتی را به استقلال هدیه داده که نتیجه‌اش روند صعودی پیشرفت تاکتیکی این تیم در هر بازی نسبت به بازی قبل شده است.
در حال حاضر مهمترین مشکل شفر کمبود بازیکن مناسب در برخی از پست‌هاست. برخی از بازیکنان فعلی استقلال استعداد لازم را برای پیشرفت ندارند و حد نهایی‌شان همینی است که در میدان به نمایش می‌گذارند. اما برخی بازیکنان این تیم نظیر امید ابراهیمی هنوز پتانسیل بهتر شدن و رسیدن به آمادگی بیشتر را دارند. با همه این‌ها استقلال شفر هنوز ایراداتی نیز دارد که برطرف شدن آنها نیازمند زمان بیشتر است. مهمترین ایراد استقلال آمار ضعیف گل زده است. استقلال با شفر در پنج بازی چهار گل به ثمر رسانده که آمار خوبی برای تیمی که می‌خواهد مدعی باشد نیست. اما نمایش هجومی استقلال در بازی با گسترش امید به رفع شدن مشکل گلزنی را افزایش داده است. شفر قطعا در پنجره نقل و انتقالاتی نیم‌فصل به فکر خرید چند بازیکن برای برطرف کردن نقاط ضعف تیمش خواهد بود. ضمن اینکه نباید فراموش کرد استقلال برای حضور مقتدرانه در آسیا نیاز به نیمکتی قوی‌تر دارد.
با این دست‌فرمانِ شفر، استقلال را می‌توان غول از خواب بیدار شده در نیم‌فصل دوم دانست و باید منتظر حضور این تیم در جمع مدعیان لیگ نیز بود.

حجت شفیعی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      دلخوش به همین باشید .داداش اون غوله که از خواب بیدار میشه.نه این تیم که گروه خونش به غول نمیخوره.که به موش بیشتر میخوره

    • 《واقع گو》

      خب خیلی خوبه ...
      بیدار میشه....
      حداقل تنور لیگ موون و این همه سردی رقابت دیگه بیداد نمیکنه.....

      فقط خدا کنه زود این استقلال بشه ....
      تا علاوه بر افزودن گرمای رقابتی لیگ...

      تا صدا و نواهای آقا فروزان هم کمی فروکش کنه و تند تند نگه ما قهرمانیم و لیاقت داشتن ... و غیره بالا غیرتن جوگیر نشه .... همین

    • بدون نام

      هه.غول!!! زرشک

    • علیرضا

      ایشالا که اینطور میشه

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه ,, غول خفته ؟؟؟!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • علی

      سلام استقلالی عزیز غول میدونی چیه یعنی اینکه از همه قوی تر باشی، استقلال غول!!!!!! شیش یا شول بهتر به استقلال میاد تا غول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج