۶۳۱۱۳۲
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

نحوه «رجیستری» گوشی های مسافری مشخص شد

مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند در صورتیکه خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند، مؤظف هستند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.

تسنیم: مسئولان اجرای طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه، هم‌زمان با عملیاتی سازی این طرح از چگونگی رجیستری گوشی‌های تلفن‌ همراه مسافرانی که با خود به کشور می‌آورند، خبر دادند.
نحوه «رجیستری» گوشی های مسافری مشخص شد

پس از اجرای طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه برای مبارزه با قاچاق کالا، شرایطی مطرح شد تا کسانیکه اقدام به واردات گوشیهای مسافرتی یا در قالب سوغاتی می‌کنند نیز بتوانند گوشیهایشان را رجیستر یا به عبارتی در شبکه اپراتورهای تلفن همراه ایران فعال کنند.

حال با گذشت نزدیک به یک ماه از اجرای عملیاتی این طرح، مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در بخشنامه‌ای نحوه واردات تلفن همراه مسافری را اعلام کرده است.

بر این اساس، مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند در صورتیکه خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند، مؤظف هستند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.

با این کار، گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با أخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند.

این بخشنامه تأکید کرده است در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      البته اگر مسئولین در ارتباط با خبر ریجستری حقایق اصلی را بیان می کردند پذیرش آن هم از سوی فروشندگان و هم وارد کنندگان و هم مصرف کنندگان خیلی زودتر پذیرفته می شد تا اعلان طرح رجیستری در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق مطرح شود حقیقت این است که طرح رجیستری یک طرح امنیتی است و در راستای نشت ناخواسته اطلاعاتی برخی از کشورها از طریق ورود گوشی همراه به بازارهای کشورهای دیگر سو استفاده می کنند و گوشی تلفن همراه به عنوان یک مامور اطلاعاتی بدون خطر و حقوق و هزار ویک مزیت دیگر استفاده می شود البته باید گفت که مسئولین در راستای نصب برنامه های گوشی و هک گوشی هنوز آن را از طریق نصب اپلیکیشن جدی نگرفته اند و به همان رجیستر بسنده کرده اند در دنیای امروز خدمات اسانتر ولی در کنارش اسیب و خطرات نیز اسانتر شده و باید فضاهای اموزشی بیشتر شود تا ناخواسته بر پیکره امنیتی خود اسیب وارد نکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج