جاباما
۶۳۰۱۶۵
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

باروری ابرها هم نمی‌تواند آلودگی را کاهش دهد

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: اخیرا نظریه‌ای مبنی بر تاثیر باروری ابرها بر کاهش آلودگی هوا مطرح شده که باید گفت این مساله به هیچ عنوان صحت ندارد.

ایسنا: رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: اخیرا نظریه‌ای مبنی بر تاثیر باروری ابرها بر کاهش آلودگی هوا مطرح شده که باید گفت این مساله به هیچ عنوان صحت ندارد.

فرید گلکار با بیان این که افزایش بارش در شرایطی رخ می‌دهد که درابتدا ابر وجود داشته باشد و در مرحله بعد شرایط جوی هوا سنگین نباشد، اظهار کرد: در شرایط فعلی که آلودگی هوا افزایش یافته به هیچ عنوان نمی‌توان ابرها را بارور کرد.

وی ادامه داد: آلودگی هوا روی میزان بارش تاثیر مستقیم دارد؛ به گونه‌ای که ممکن است در شرایط آلودگی به هیچ عنوان شاهد بارش نباشیم یا اگر در مناطقی نیز بارشی صورت گیرد آن بارش همراه با آلودگی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با تاکید بر این مساله که باروری ابرها نمی‌تواند تاثیری روی آلودگی هوا داشته باشد، بیان کرد: این مساله به هیچ عنوان جزو اهداف باروری ابرها تعریف نشده است.

به گفته گلکار، در سال ۱۳۹۴ که میزان ‌آلودگی هوا افزایش یافته بود اقدام به باروری ابرها کردیم که به دلیل شرایط جوی حتی با استفاده از روش مدرن نتوانستیم حجم بارش‌ها را پیش‌بینی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای بارورسازی ابرها، ادامه داد: سال پیش از آبان‌ماه تا پایان اسفندماه پروژه‌هایی در این زمینه اجرا شد که هنوز نتایج این کار ارزیابی نشده است.

برای بارور کردن ابرها پول نداریم

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها ضمن انتقاد از تخصیص نیافتن بودجه سال جاری گفت: امسال متاسفانه نتوانستیم برنامه‌ای را برای باروری ابرها اجرایی کنیم که اگر شرایط به همین روال پیش رود به احتمال زیاد در روزهای آتی نیز پروژه‌ای نخواهیم داشت.

گلکار نیاز عملیات بارورسازی ابرها را دو میلیارد تومان دانست و افزود: این مبلغ باید به صورت نقدی در اختیار ما قرار گیرد، اما با توجه به این که تاکنون هیچ تخصیصی صورت نگرفته، نمی‌توان این پروژه را اجرایی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      برای بازسازی عراق وسوریه و یمن و افغانستان و کمک به میانمار و در کل برای ریا پول دارید اما در جهت حفظ سلامتی ملت خودمون پول ندارید مرحبا مگه داریم

    • مهران حسینی

      سال ۹۵شمانوشتید ۹میلیارد بودجه لازم داریم
      امسال کردید۲میلیاردی
      ایران با ایتالیا قرارداد بسته نگرانررر

    • خدا

      2میلیارد تومان که جزو پول خرد آقایونه،ندارید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج