جاباما
۶۲۸۳۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

به منظور توسعه ظرفیت کریدور شمال - جنوب صورت گرفت؛

تفاهمنامه بین ایران، روسیه، آذربایجان و بلاروس

چهار کشور ایران، روسیه، بلاروس و جمهوری آذربایجان ، تفاهمنامه‌ای برای توسعه ظرفیت های دالان شمال – جنوب و افزایش قابلیت رقابت آن تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری مهر: به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس مفاد این تفاهم نامه، طرف ها توافق کردند تا ۲۵ دسامبر سال جاری در خصوص نرخ حمل و نقل برای سال ۲۰۱۸ میلادی از جمله شرایط حمل و نقل محموله ها در کانتینر های ۲۰ و ۴۰ فوت با وزن ۳۰ناخالص تن تبادل نظر کنند.

طرفها همچنین با پیشنهادات جمهوری آذربایجان در زمینه بررسی مساله جذب محموله ها از حمل و نقل جاده ای به حمل و نقل ریلی در مسیر روسیه - جمهوری آذربایجان و ایران موافقت کردند.

جمهوری اذربایجان و روسیه از هیات ایران درخواست کردند تا ظرفیت های آتی حمل و نقل محموله ها از ایران به روسیه از طریق جمهوری آذربایجان را با هدف هماهنگ کردن آن با ظرفیت‌های حمل و نقل بالعکس، بررسی کند.

طرف ایران نیز موافقت کرد آمار و ارقام درباره ظرفیت های حمل و نقل و فرستندگان بالقوه محموله از طریق دالان شمال - جنوب را ارایه کند و حاضران دیگر این گروه کاری نیز موافقت کردند اطلاعات مشابه را در نشست آتی ارایه کنند.

طرفها همچنین موافقت کردند مساله دست یابی به ظرفیت محموله ها از خلیج فارس و هند برای حمل و نقل ترانزیتی از طریق خاک ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه وبلاروس به اروپا از جمله اروپای شمالی و بالعکس را بررسی کنند.

ایران در این ارتباط مسئول سازماندهی دیدار، تجار و صادر کنندگان و دریافت کنندگان محموله ها از هند تا ماه ژانویه - دی ماه - سال ۲۰۱۸ میلادی شد.

نهادهای راه آهن جمهوری آذربایجان، ایران، روسیه و بلاروس شرکت های لجستیکی را برای اجرای عملیات حمل و نقل در مسیر شمال - جنوب را مشخص کردند.

طرفها همچنین درباره بررسی ایجاد سیستم واحد اطلاع رسانی برای ارایه اطلاعات لازم به شرکت کنندگان در حمل و نقل محموله ها در باره حرکت واگن و کانتینرهای خالی و بارگیری شده در مسیر دالان شمال - جنوب به توافق رسیدند.‌چهار کشور حاضر در این نشست تصمیم گرفتند اجلاس بعدی را در دهه سوم ماه دسامبر - اوایل دی ماه - ۲۰۱۷ میلادی برگزار کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج