جاباما
۶۲۵۹۱۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

جدیدترین آمار مرگ و میر بر اثر حوادث رانندگی

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در نیمه اول امسال، ۸ هزار و ۶۹۱ نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر: سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در نیمه اول امسال، ۸ هزار و ۶۹۱ نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

بیشترین کاهش در نیمه اول امسال مربوط به فروردین ماه با ۱۲.۸ درصد و بیشترین افزایش مربوط به ماه تیر با ۹.۲ درصد بوده است.

همچنین بیشترین کشته های حوادث رانندگی مربوط به شهریور ماه با یکهزار و ۷۴۶ نفر و پس از آن تیرماه با یکهزار و ۶۱۰ نفر و کمترین آن مربوط به فروردین ماه یا یکهزار و ۱۶۴ نفر بوده است؛ ضمن آنکه روز ۹ تیرماه (جمعه آخر هفته تعطیلات عید فطر) با ۷۷ کشته پرتلفات ترین روز در نیمه اول امسال بوده است.

بیشترین مرگ ها در جاده های برون شهری

این گزارش با اشاره به اینکه بیشترین تلفات مربوط به مسیرهای برون شهری است، افزود: ۶۶.۳ درصد کشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری، ۲۶.۸ درصد در راه های درون شهری، ۶.۷درصد در جاده‌های خاکی و روستایی و محل تصادف دو دهم درصد موارد نامعلوم بوده است.

به بیان دیگر در نیمه اول امسال ۵ هزار و ۷۵۸ نفر در محورهای برون شهری (۲ درصد کاهش نسبت به نیمه اول سال ۹۵)، دو هزار و ۳۳۱ نفر در مسیرهای درون شهری (شش دهم درصد افزایش نسبت به نیمه اول سال ۹۵)، ۵۸۵ نفر در مسیرهای خاکی روستایی ( ۱۱.۴ درصد کاهش نسبت به نیمه اول سال ۹۵) و ۱۷ نفر نیز در مسیرهایی نامعلوم جان باخته‌اند.

بیشترین تلفات در استان فارس

بر اساس این گزارش در نیمه اول امسال استان‌های فارس با ۷۹۰ نفر، تهران با ۶۴۹ نفر و خراسان رضوی با ۶۴۷ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۶۵ نفر، کهکیلویه و بویراحمد با ۹۳ نفر و اردبیل با ۹۹ نفر کمترین تعداد کشته های ناشی ازحوادث رانندگی را داشته‌اند.

بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در نیمه اول سال۹۶ نسبت به سال قبل از آن در استان های خراسان شمالی (۳۰.۵ درصد) و کرمان ( ۲۳.۸ درصد) و بیشترین کاهش مربوط به استان های البرز( ۳۲.۱ درصد) و قم ( ۲۶.۱ درصد) بوده است.

این بررسی نشان می دهد که ۷۸ درصد از کشته های ناشی از حوادث رانندگی در نیمه اول امسال مرد (۶۷۸۰نفر) و ۲۲ درصد زن (۱۹۱۱ نفر) بوده‌اند. همچنین در افراد ۱۸ سال به بالا: ۶۹.۶ درصد متأهل و ۲۹.۲ درصدد مجرد هستند و وضعیت تاهل ۱.۲ درصد نامشخص بوده است.

بر اساس بررسی های گروه آمار سازمان در زمان وقوع تصادف ۴۲.۸ درصد از افراد راننده وسیله نقلیه، ۱۹.۷ درصد عابر پیاده و ۳۶.۳ درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده اند.

از مجموع تلفات رانندگی شش ماهه اول سال ۹۵ (هشت هزار و ۶۹۱ نفر)، ۱۹.۷ درصد یعنی هزار و ۷۱۵ نفر عابر پیاده و ۲۶.۲ درصد یعنی دو هزار و ۲۷۵ نفر موتورسیکلت سوار بودند.

از لحاظ سنی ۸.۳ درصد افراد فوت شده در حوادث رانندگی ۱۰ سال و کمتر، ۱۲.۹ درصد ۱۹-۱۱ سال، ۲۲.۳ درصد ۲۹-۲۰ سال، ۱۶.۲ درصد ۳۹-۳۰ سال، ۱۲.۴ درصد ۴۹-۴۰ سال، ۱۱.۱ درصد ۵۹-۵۰ سال و ۱۶.۶ درصد کشته های تصادفات ۶۰ سال به بالا داشته‌اند.

نحوه وقوع تصادف ۴۵.۲ درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه، ۱۹.۷ درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی و ۲۶.۲ درصد واژگونی وسیله نقلیه بوده است. خودرو مورد استفاده ۴۱.۶ درصد از افراد متوفی خودرو سواری، ۲۶.۲ درصد موتورسیکلت، ۶.۶ درصد وانت بار، ۲.۸ درصد کامیون، کامیونت و تریلی و ۱.۲ درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.

همچنین بر اساس این آمار هزار و ۷۱۵ نفر از متوفیان تصادفات (۱۹.۷ درصد) عابر پیاده بودند.

ضربه به سر علت اصلی مرگ

این گزارش با تأکید بر اینکه ضربه به سر مهم‌ترین علت مرگ در تصادفات است، می افزاید: علت اصلی مرگ ۴۷.۸درصد از افراد ضربه به سر، ۲۵.۸ درصد شکستگی‌های متعدد، ۸.۷ درصد به دلیل خونریزی و ۱۱.۹ درصد به دلیل علل اشتراکی (موارد دارای بیش از یک علت)، یک درصد سوختگی، چهار دهم درصد نرسیدن اکسیژن، ۴ درصد سایر موارد بوده است.

محل فوت ۵۰.۳ درصد از افراد در محل حادثه، ۶.۲ درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت ۴۲.۵ درصد از افراد در بیمارستان بوده است.

همچنین نحوه انتقال ۸۹.۸ درصد افراد متوفی از طریق آمبولانس، ۶.۸ درصد توسط وسایل نقلیه عبوری، ۰.۳ درصد خودروی پلیس، ۱.۲ درصد سایر خودروها و ۱.۹ درصد نامعلوم بوده است.

در نیمه اول سال ۱۳۹۶، ۱۷۹ هزار و ۷۹۵ مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که این تعداد نسبت به نیمه اول سال گذشته(۱۷۸ هزار ۸۸۷ نفر) نیم درصد افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وزیر تحمیلی سفارشی پارتی دار راه وشهرسازی به بخش مسکن علاقه زیادی نداشتند به راه چی علاقه ندارند معیار انتخاب رای اعتماددادن به آخوندی چی هست ...

    • بدون نام

      تا وقتی مردم و مجبور به خریدن این ارابه های مرگ میکنید همین آش است و همین کاسه
      آقای پلیسی که کمین میزنی و جلو ماشینا میگیری و بخاطر نبستن کمربند ویا سرعت غیر مجاز مردم و جریمه سنگین میکنی و توضیحتان اینه که جان مردم برای ما مهم است (خسته نباشید )
      شما که جان مردم براتون مهم است چرا این لگن قراضه ها به راحتی شماره میکنید که بیان تو جاده ها
      این کار شما با این گفتارتان همخوانی نداره
      لطفا پیشگیری کنید جمع کنید این آشغالا رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج