۶۲۳۶۲۴
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

متهم: قتل را برای دفاع از خودم انجام دادم

پسری افغان که متهم است هم‌وطن خود را کشته، در دادگاه مدعی شد مقتول قصد داشت او را آزار دهد.

روزنامه شرق: پسری افغان که متهم است هم‌وطن خود را کشته، در دادگاه مدعی شد مقتول قصد داشت او را آزار دهد.
دو سال قبل سفارت افغانستان در ایران به پلیس اعلام کرد یکی از اتباعش پس از ورود به ایران گم شده‌ است. در نامه سفارت به پلیس ایران آمده ‌بود این فرد که حمدالله نام دارد، به همراه شخصی به نام جمعه وارد خاک ایران شده‌ اما پس از مدتی کوتاه دیگر با خانواده‌اش تماسی نگرفته ‌است. به‌این‌ترتیب مأموران تحقیقات خود را برای پیداکردن جمعه آغاز کردند و چند ماه بعد این مرد در شیراز شناسایی و بازداشت شد.
جمعه در بازجویی‌ها به مأموران گفت: من حمدالله را به قتل رساندم چون با او اختلافاتی داشتم. البته اختلافات ما به‌خاطر زمینی بود که در افغانستان داشتیم و قوم من با قوم حمدالله سر این موضوع درگیری داشتند، من هم به تلافی کاری که قوم حمدالله کرده ‌بود، او را کشتم و جسدش را داخل یک چاه ١٨متری انداختم و چاه را پر کردم. مرد جوان بعد از پیداشدن جسد اعترافاتش را پس گرفت و گفت حمدالله را کشته چون او قصد تعرض داشته ‌است.
بعد از صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌ شد. روز گذشته متهم پای میز محاکمه رفت. بعد از اینکه کیفرخواست علیه متهم خوانده شد، وکیل اولیای ‌دم به وکالت از آنها درخواست قصاص را مطرح کرد. در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: از وقتی به ایران آمدیم، اذیت‌های حمدالله شروع شد؛ او می‌خواست من را آزار دهد و خیلی نسبت به من ابراز محبت می‌کرد.
من با توجه به اینکه دوستم بود سعی می‌کردم با ملایمت موضوع را حل کنم اما روز حادثه به من اصرار کرد با او رابطه داشته‌ باشم. من همسر و فرزند داشتم و حمدالله هم همین‌طور. این موضوع را به او یادآوری کردم و گفتم بهتر است دست از این کار بردارد اما قبول نکرد و من هم برای اینکه بتوانم خودم را از دست او نجات دهم، ضرباتی با چاقو به او زدم. وقتی جانش را از دست داد، جسدش را داخل چاهی انداختم.

با پایان گفته‌های متهم، هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی گلپا

      علّت کشــــــــــده شدن حمدالله همانگونه که جمعه گفته خواسته حمدالله بهش تعرض کنه وی راکشته دفعه اول دروغ گفته بخاطراینکه یجورائی آبرو داری کرده البته می تونه برعکس این فرضیه که گفته شد هم باشه علت کشته شدن حمدالله اختلاف بر سرزمین درافغانستان باشه ووقتی جمعه دستگیر می شه با افرادی کع در زندان هستن صحبت کرده ب او گفتن اگر علت قتل رو دفاع ازخود بگی احتمال داره گناه کار شناخته نشی

    • بدون نام

      چرا خبر افغانی میزاری لعنت به هر چی افغانیه

    • بدون نام

      چه بهتر
      افغانی کمتر=کاربیشتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج